سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 151723
شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ، 16:54

همچون سال گذشته، ترافیک نرم‌افزار «شاد» امسال هم برای دانش‌آموزان و معلمان رایگان است. در کنارش بسته‌های ترافیک رایگانی هم به عنوان هدیه وزارت ارتباطات برای اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان و معلمان در نظر گرفتیم که طی همین هفته به شکل آنلاین از طریق سامانه ictgifts.ir ارائه می‌شود.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایسنا:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه اینترنت رایگان به اساتید دانشگاه‌ها، معلمان و دانشجویان در آغاز سال جدید تحصیلی خبر داد.

 عیسی زارع‌پور در مراسم بازگشایی مدارس، بیان کرد: طبق قولی که به وزارت آموزش و پرورش دادیم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمام‌قد در کنار نظام تعلیم و تربیت کشور است که بتوانیم حداکثر استفاده را از این فرصت کنیم. در واقع ما تهدید تعطیلی مدارس را به فرصت تبدیل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: همچون سال گذشته، ترافیک نرم‌افزار «شاد» امسال هم برای دانش‌آموزان و معلمان رایگان است. در کنارش بسته‌های ترافیک رایگانی هم به عنوان هدیه وزارت ارتباطات برای اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان و معلمان در نظر گرفتیم که طی همین هفته به شکل آنلاین از طریق سامانه ictgifts.ir ارائه می‌شود.

به گفته زارع‌پور، برای اساتید دانشگاه‌ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان ۶ ماهه در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به نمایندگی از هیات دولت در مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستان فرزانگان منطقه یک حضور یافته بود، در بخشی از سخنان خود به فضای مجازی و فرصت‌های بی‌نظیر آن اشاره کرد و گفت: شتاب تحولات این فضا بسیار  شگفت‌انگیز است و فرصتهای بی‌نظیری را برای تسهیل زندگی بشر فراهم کرده است.

زارع‌پور با اشاره به همه‌گیری کرونا در بهمن ۱۳۹۸ افزود: در همین زمان با تلاش جوانان نخبه و متخصص ایرانی و فراهم شدن زیرساخت‌های فناورانه لازم همچون نرم‌افزارهای مختلف آموزش الکترونیک مثل برنامه شاد، تلاش شد که نظام تعلیم و تربیت دچار وقفه نشود؛ البته هر زیرساختی در ابتدا با مشکلاتی همراه است که با گذشت زمان رفع می‌شود.

وی به چالش‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های این حوزه مشغولیات کاذب و تلف کردن ساعت‌های باارزش وقت است که باعث فردگرایی و عدم توسعه مهارت‌های اجتماعی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین سوالی را خطاب به دانش‌آموزان طرح کرد و از آنان خواست تا مهترین فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی را برشمرند و راهکارهای لازم برای استفاده حداکثری از مزایای این فضا و مقابله با آفت‌های آن را ارائه دهند.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
چاپ مقاله ISI اساتید ایرانی در مجله روسی Russian journal of physical chemistry A

چاپ مقاله ISI اساتید ایرانی در مجله روسی Russian journal of physical chemistry A

مقاله اساتید ایرانی با موضوع مکانیسم مولکولی ...
طبقه بندی لوله های پی وی سی، PVC-U, C-PVC, PVC-O و PVC-HI

طبقه بندی لوله های پی وی سی، PVC-U, C-PVC, PVC-O و PVC-HI

به طورکلی لوله های pvc به چهار گروه طبقه ...
حمایت از پژوهش های دانشگاهی باید بصورت جدی دنبال شود

حمایت از پژوهش های دانشگاهی باید بصورت جدی دنبال شود

توجه به کارهای پژوهشی می تواند راندمان تولید ...
ثبت اولین عکس مستقیم "جیمز وب" از یک سیاره فراخورشیدی

ثبت اولین عکس مستقیم "جیمز وب" از یک سیاره فراخورشیدی

تلسکوپ "جیمز وب" ناسا اولین تصاویر مستقیم ...