BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 202771
پنج شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ، 12:17

ارزش برند اپل امسال به ۹۴۷ میلیارد دلار رسیده است در حالی که در نظرسنجی کانتار، آمازون به رتبه سوم تنزل کرده است. اپل آخرین بار در سال ۲۰۱۵، عنوان با ارزش‌ترین برند جهان نام گرفته بود

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایسنا:در نظرسنجی کانتار برند زد (Kantar BrandZ)، اپل با کنار زدن آمازون از جایگاه برتر، عنوان باارزش‌ترین برند جهان را برای نخستین بار در سه سال گذشته تصاحب کرد.

 ارزش برند اپل امسال به ۹۴۷ میلیارد دلار رسیده است در حالی که در نظرسنجی کانتار، آمازون به رتبه سوم تنزل کرده است. اپل آخرین بار در سال ۲۰۱۵، عنوان با ارزش‌ترین برند جهان نام گرفته بود.

برند فشن لویی ویتون که متعلق به شرکت LVMH است، نخستین برند لوکسی است که در میان ۱۰ برند برتر قرار گرفت. ارزش این برند با وجود بازگشت کند مصرف کنندگان پس از پاندمی کووید، رشد ۶۴ درصد داشت و به ۱۲۴.۲ میلیارد دلار رسید. شرکت تسلا با ۱۸ پله صعود، در رتبه بیست و نهم ایستاد و با افزایش علاقه به خودروهای برقی، به برترین برند خودرو تبدیل شد.

هدف از نظرسنجی کانتار، نشان دادن تاثیر برند بر ارزش بازار یک شرکت و توانایی آن در فروش است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۰۰ میلیون مشترک برای خدماتی شامل سرگرمی و ابری داشت. با این حال قیمت سهام این شرکت از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، ۲۵ درصد ریزش کرده است.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
چاپ مقاله ISI اساتید ایرانی در مجله روسی Russian journal of physical chemistry A

چاپ مقاله ISI اساتید ایرانی در مجله روسی Russian journal of physical chemistry A

مقاله اساتید ایرانی با موضوع مکانیسم مولکولی ...
نخستین چاپ سه‌بعدی پره‌های توربین بخار

نخستین چاپ سه‌بعدی پره‌های توربین بخار

پژوهشگران آمریکایی اولین پره‌های توربین بخار ...
ثبت اولین عکس مستقیم "جیمز وب" از یک سیاره فراخورشیدی

ثبت اولین عکس مستقیم "جیمز وب" از یک سیاره فراخورشیدی

تلسکوپ "جیمز وب" ناسا اولین تصاویر مستقیم ...