BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 233836
پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ، 16:49

استان خوزستان با وجود اینکه در تولید ناخالص ملی رتبه دوم را در ایران دارد اما متاسفانه همچنان در فقر فرهنگی دست و پا می‌زند و حتی یک سالن تئاتر و یا یک پلاتو استاندارد و مناسب جهت اجرای نمایش ندارد!!

 بامداد زاگرس آنلاین - آرزو کهوازی :یکی از وظایف شهرداری طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری تشریک مساعی با فرهنگ در حفظ ابنیه فرهنگی و آثار باستانی شهر ، ساختمان های عمومی و .... می باشد و از سویی دیگر وظایف سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ها نیز برنامه ریزی، کنترل و نظارت بر امور فرهنگی_اجتماعی شهر، با هماهنگی دستگاه های اجرایی ذیربط است و همچنین برنامه ریزی، مدیریت، ایجاد تجهیز مراکز فرهنگی نظیر فرهنگسراها ، خانه‌های فرهنگ،  مجتمع های فرهنگی ، نگارخانه و .... می باشد .

---

پرسش اینجاست که سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهر اهواز تا چه میزانی به اهم وظایف و مأموریت‌های سازمانی خود عمل کرده است ؟!
و اکنون سناریوی تلخ پلاتو های نیمه کاره مربوط به انجمن هنرهای نمایشی اهواز به گروتسک تبدیل شده است !!! داستانی تلخ که پس از ۶ سال نه تنها هنوز برای آن تدبیری اندیشیده نشده، بلکه ظاهراً قرار است این پلاتو ها به مصادره شهرداری منطقه ۶ اهواز درآمده و از آن جهت سایت اداری استفاده شود !!!


آیا این یک شوخی بی مزه است یا یک گروتسک واقعی؟؟؟!!

استان خوزستان با وجود اینکه در تولید ناخالص ملی رتبه دوم را در ایران دارد اما متاسفانه همچنان در فقر فرهنگی دست و پا می‌زند و حتی یک سالن تئاتر و یا یک پلاتو استاندارد و مناسب جهت اجرای نمایش ندارد!! 
آیا واقعاً تامین بودجه جهت ساخت پلاتو از عهده  این استان ثروتمند برنمی آید ؟؟!!

---

 

بی شک فقر فرهنگی یعنی عدم تعهد متولیان استان خوزستان به وظایف خود در راستای مهیا کردن شرایط و بستر های لازم فرهنگی_هنری و به طور اخص در تئاتر . فقر فرهنگی یعنی پس از شش سال هنوز پلاتوهایی هایی که قرار بود جریان تازه ای در تئاتر استان خوزستان باشد، ساخته نشده اند!!

فقر فرهنگی یعنی اینکه گویا قرار نیست که جانی تازه در کالبد بی جان تئاتر اهواز و خوزستان دمیده شود!

در هر گوشه ای که به تئاتر این استان نگاه می کنیم این هنر مورد بی مهری و کم لطفی قرار گرفته است و اکنون شهرداری به جای آن که آفریننده جریانات فرهنگی باشد ظاهراً رویه ی معکوس را پیش گرفته است و این فاجعه ای جبران ناپذیر است که در مرکز استان خوزستان یک مکان مناسب با حداقل امکانات اولیه و لازم از جمله سیستم های صوت و نور ، صندلی‌های استاندارد و ..... جهت اجرای تئاتر وجود نداشته باشد و هنرمندان و اهالی هنرهای نمایشی استان را همیشه با این مشکل و کمبود مواجه سازد.
امید است که هر چه زودتر تسریع و حمایت از ساخت و تجهیز پلاتوهای نیمه کاره مربوط به انجمن هنرهای نمایشی اهواز در دستور کار قرار بگیرد و مطالبات جمعی هنرمندان تئاتر تحقق یابد تاشاید تئاتر استان خوزستان در جایگاه شایسته ی خود قرار گیرد، جایگاهی که در خور و در شأن این همه پتانسیل و ظرفیت تئاتری هنرمندان باشد.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی

پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی

یکی از خصیصه های تمایز انسان و حیوان زبان ...
بهار در ادب فارسی

بهار در ادب فارسی

منوچهری دامغانی بزرگترین شاعر طبیعت گرای ...
امیدوارم با هنرم مروج امور خیر خواهانه باشم

امیدوارم با هنرم مروج امور خیر خواهانه باشم

من با هنر زندگی می کنم و آرزو دارم که بتوانم ...
مهمترین وظیفه ما برگزاری اکسپوهایی برای  حمایت از هنرمندان است

مهمترین وظیفه ما برگزاری اکسپوهایی برای حمایت از هنرمندان است

امیر عبیداوی گفت؛ توجه به هنرمندان خطه خوزستان ...