BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 100868
پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ، 00:48

به دلیل کاهش چشمگیر بارش‌های امسال استان، هم اکنون 10 هزار هکتار از این باغات در معرض خشک شدن و کاهش عملکرد هستند.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایسنا: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: خطر خشک شدن 10 هزار هکتار از باغات استان را تهدید می کند.

 منصور احمدی  سطح باغات استان کرمانشاه را حدود 42 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: به دلیل کاهش چشمگیر بارش‌های امسال استان، هم اکنون 10 هزار هکتار از این باغات در معرض خشک شدن و کاهش عملکرد هستند.

احمدی با بیان اینکه این سطح از باغات معادل ۲۵ درصد باغ‌های استان است، گفت: امسال قطعا افت عملکرد باغات استان را خواهیم داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۳۱۰ هزار تن محصولات باغی در استان کرمانشاه تولید شد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۲۹ هزار تن معادل هشت درصد کل تولیدات باغی استان، کاهش تولید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح باغات استان به محصولات گردو، انگور و بادام اختصاص دارد، گفت:بیشترین سطح باغات استان در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه و دالاهو قرار دارند که باغات  این شهرستان‌ها بیش از سایر باغات در معرض خشک شدن قرار دارند.

وی در ادامه اشاره ای هم به اقدامات انجام شده در استان برای مقابله با خشکی باغات داشت و گفت: برای جلوگیری از خشک شدن باغات استان حدود 187 میلیارد تومان درخواست اعتبار داده ایم که در صورت تخصیص این اعتبار با استفاده از تانکر اقدام به آبیاری باغات خواهیم کرد و باغات استان را از خشکی نجات می دهیم.

بر اساس آمارهای هواشناسی، میزان بارندگی سال زراعی جاری در استان کرمانشاه تاکنون ۲۹۷ میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد و نسبت به بلند مدت ۲۸ درصد کاهش داشته است.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
شهید شهریور1320

شهید شهریور1320

دریابان غلامعلی بایندر و همرزمان جان‌برکف ...
معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

بهزاد تجری رییس اداره برنامه و بودجه اداره ...
بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

مفهوم بافت تاریخی - فرهنگی بر اساس نظریه ...
تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

سخنگوی دولت از تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ...