BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 151782
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ، 13:34

نحوه افتراق حساسیت و کرونا

یک پزشک فوق تخصص مطرح کرد:

نحوه افتراق حساسیت و کرونا

ایلامی با تاکید براینکه مهمترین تفاوت بین کروناویروس و آلرژی فصلی، بروز تب در افراد است، گفت: ویروس کرونا موجب تب بالا می شود، اما در آلرژی فصلی تب ایجاد نمی شود. از سوی دیگر، آلرژی با خارش بینی و چشم ها همراه است، اما این نشانه‌ها در کرونا دیده نمی‌شود.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایسنا: فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه‌های افتراق بین ابتلا به حساسیت (آلرژی فصلی) و کروناویروس را توضیح داد.

اورنگ ایلامی با بیان اینکه بیماری‌های کووید۱۹ و آلرژی فصلی چندین نشانه مشترک دارند که باید همه با این نشانه‌ها آشنا باشیم، گفت: بعضی علائم تنها مربوط به کرونا و بعضی منحصر به آلرژی فصلی است.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، ایلامی گفت: در صورتی که نتوان بین علائم 2 بیماری کرونا و آلرژی فصلی تفاوت قائل شد، براساس نظر پزشک می‌توان آزمایش یا بررسی‌های کلینیکی و پاراکلینیکی را در دستور کار قرار داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آبریزش و خارش چشم ها و بینی، عطسه کردن و انسداد بینی، سرفه خشک، تغییرات پوستی و سر درد از نشانه‌های ابتلا به آلرژی فصلی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیماری کووید۱۹ نشانه‌های محدودتری دارد و در موارد پیشرفته، این نشانه ها بروز می کند، گفت: براساس آخرین یافته‌های علمی اغلب نشانه‌های بیماری کووید ۱۹شامل تب، بدن درد و دردهای عضلانی و درد ناحیه قفسه سینه است.

این پزشک فوق تخصص عفونی گفت: از دیگر نشانه‌های بیماری کووید ۱۹ که کمتر متداول است، می توان به انسداد بینی، آبریزش بینی، گلو درد و اسهال اشاره کرد.

ایلامی با تاکید براینکه مهمترین تفاوت بین کروناویروس و آلرژی فصلی، بروز تب در افراد است، گفت: ویروس کرونا موجب تب بالا می شود، اما در آلرژی فصلی تب ایجاد نمی شود. از سوی دیگر، آلرژی با خارش بینی و چشم ها همراه است، اما این نشانه‌ها در کرونا دیده نمی‌شود.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز گفت: عطسه کردن در هر دو عارضه دیده می شود، اما عطسه کردن در آلرژی شدیدتر و بیشتر و پشت سر هم است، اما در بیماری کووید ۱۹ عطسه کمتر اتفاق می افتد.

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: اگر اخیرا با فرد مبتلا به کروناویروس در ارتباط بوده‌اید و نشانه‌هایی را تجربه می‌کنید که شبیه این بیماریست، حتما به پزشک مراجعه کرده و آزمایش‌ها و روند درمانی را انجام دهید.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
نقش ویتامین A در مقابله با کرونا

نقش ویتامین A در مقابله با کرونا

کارشناس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه ...
اوتیسم  نه بیماری است و نه معلولیت

اوتیسم نه بیماری است و نه معلولیت

این اختلال در پسران شایع تر از دختران است ...
"اُمیکرون" در کمین کودکان/ این علائم را جدی بگیرید

"اُمیکرون" در کمین کودکان/ این علائم را جدی بگیرید

"اُمیکرون" شاید با خطرات کمتری نسبت به سویه ...
آخرین آمار مبتلایان به اُمیکرون در ایران/ ۳۴ نفر شناسایی شدند

آخرین آمار مبتلایان به اُمیکرون در ایران/ ۳۴ نفر شناسایی شدند

هاشمی تاکید کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ...