BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 151810
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ، 11:35

ن احترام به ساختار نظام آموزشی کشور باید عرض کنم به اعتقاد بنده دیگر ورزش همچون گذشته سرلوحه کار نبوده و از مسابقات آموزشگاه‌ها، فستیوال‌های سالانه ورزشی و آن استعدادیابی‌ها خبری چندانی نیست و احساس می‌شود

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایسنا: یک کارشناس با اشاره به وضعیت نه چندان خوب فوتبال خوزستان، گفت: اگر وضعیت به همین صورت پیش‌ برود، نفت‌های خوزستان لیگ یکی شده و به دلیل عدم پشتوانه مالی و بازیکنان بومی، دیگر هیچگاه نمی‌توانند لیگ برتری شوند، استقلال خوزستان نیز همچون جنوب، شاهین، استقلال اهواز، دیهیم، کارگر، وحدت، نیشکر هفت تپه و... منحل خواهد شد و فولاد هم رو به افول خواهد گذاشت.

محسن بابادی  با در پاسخ به این سوال که ریشه مشکلات فوتبال خوزستان کجاست؟ اظهارکرد: همواره این سوال ذهن تمامی اهالی فوتبال استان را به خود معطوف کرده که چه شده و چه بلایی بر سر فوتبال استان آمده است که دیگر حتی یک بازیکن فیکس هم در ترکیب تیم ملی ندارد و تیم‌های باشگاهی‌اش که زمانی لرزه بر اندام حریفان ریز و درشت میانداختند، این گونه به قهقرا رفته و نای نفس کشیدن نداشته و چه یرسد که بخواهند عرض اندام کنند.

وی بیان کرد: برخی مشکلات مالی را دخیل می‌دانند و عده‌ای نیز مشکلات مدیریتی‌. اما ابعاد این ماجرا بیش از این بوده و این داستان سر درازی دارد. اگر بخواهیم به بیشتر این عوامل در کنار مشکلات مالی باشگاه‌ها و مدیران ناکارامد هم اشاره کنیم، باید گفت، ریشه فوتبال خوزستان زمانی خشکیده شد که فوتبال آموزشگاه‌ها و محلات به دلیل سیاست‌های اشتباه در بُعد کلان نابود شد. در حقیقت مسیر صحیح استعدایابی از فوتبال کوچه پس کوچهها و زمین های خاکی عبور میکرد و مربیان زحمتکش محلات با دست خالی همچون باغبانی دلسوز گلهای مستعد را شکوفا و بارور می‌کردند و آن‌ها را به سمت چرخه باشگاهی استان و کشور سوق می‌دادند.

این کارشناس فوتبال گفت: اما اکنون دیگر نه از آن زمین‌های خاکی پرتعداد خبری است و نه مربیان محلات به دلیل مشکلات مالی و بی‌توجهی دل و دماغ گذشته را دارند. صداقت و حمایت از جانب مسئولین نیز کمرنگ شده و ورزش دیگر اولویت مهمی برای مدیران و مسئولان محسوب نمی‌شود.

وی همچنین بیان کرد: ضمن احترام به ساختار نظام آموزشی کشور باید عرض کنم به اعتقاد بنده دیگر ورزش همچون گذشته سرلوحه کار نبوده و از مسابقات آموزشگاه‌ها، فستیوال‌های سالانه ورزشی و آن استعدادیابی‌ها خبری چندانی نیست و احساس می‌شود از روی ناچار زنگ ورزش در برنامه هفتگی دانش‌آموزان قرار دارد. ضمن این‌که امکانات و فضای ورزشی مدارس نیز همچون دو یا سه دهه گذشته نیست و این یعنی ضعف در چرخه سلامتی و بارورسازی استعدادهای کشور. دستمزد معلمان ورزش هم کم بوده و این نیز در کیفیت کار تاثیر چشم‌گیری می‌گذارد.

بابادی با بیان این‌که ریشه فوتبال خوزستان زمانی خشک شد که دلال‌ها همه کاره فوتبال استان شدند و پیشکسوتان واقعی ورزش خانه‌نشین شدند، گفتت: ببینید چند مربی با مدرک مربیگریA  و B فوتبال آسیا خانه‌نشین هستید و حتی به عنوان مشاور، سرپرست، مدیرفنی و دیگر سمت‌ها نیز در تیم‌های استان استفاده نمی‌شوند. پیشکسوتان محجوب به حیایی که اگر مشکلاتی هم در تفکر و عقیده با هم دارند اما در یک موضوع مشترک بوده و آن هم دلسوزی برای فوتبال استان است. پیشکسوتانی که در فوتبال استخوان کرده و اگر برخی از آن‌ها سواد آکادمیک هم ندارند ولی حدودا نیم قرن تجربه در عرصه باشگاهی و ملی دارند. کنار گذاشتن این موسپیدان بزرگترین خیانت در حق فوتبال استان و استعدادهای خوزستان است.

وی عنوان کرد: فوتبال خوزستان زمانی نابود شد که به بسیاری از غیرفوتبالی ها مجوز تاسیس مدرسه فوتبال داده شد و هر روز شاهد ظهور مدرسه فوتبالی جدید توسط افرادی هستیم که حتی یک بار هم زیر توپ نزده‌اند. نه سواد کافی داشته و نه تجربه و وجهه مناسبی دارند اما مشاهده می‌شود، شلوغترین سانس‌های فوتبال در بهترین چمن‌های اهواز و استان را دارند. مادی‌گرایی و کسب درآمد از خانواده‌ها نیز تنها اولویت آن‌ها بوده و بعضا تدارکات آن مدرسه فوتبال یا والدین یکی از بچه‌ها در ازای عدم پرداخت شهریه فرزندش نیز مربی یک رده است. اما مربیان مدرک‌دار و عاشق کار در حال حسرت خوردن و تشنه کار هستند. سانس‌های شلوغ با بازده آموزشی کم و عدم خروجی در مدارس فوتبال و وعده و عیدهای پوچ نه تنها جای فوتبال محلات و آموزشگاه‌ها را پر نکرد، بلکه سبب بسیاری مشکلات دیگر نیز شده است.

این کارشناس فوتبال گفت: اگر کمی در فوتبال استان کنکاش شود، حداقل ۵۰ مربی طراز اول در رده‌های مختلف مدت‌ها است بدون تیم هستند. بالغ بر ۱۵ مدیر فوتبالی توانمند و حداقل ۱۰ آنالیزور کارکشته کنار گود مانده‌اند. آن وقت چگونه انتظار دارید، فوتبال استان رشد کرده و تبدیل به بزرگترین واردکننده در فوتبال کشور نشود؟

وی تاکید کرد: اگر وضع به همین منوال پیش برود، نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان نیز لیگ یکی شده و به دلیل عدم پشتوانه مالی و بازیکنان بومی، دیگر هیچگاه نمی‌توانند لیگ برتری شوند. استقلال خوزستان نیز همچون جنوب، شاهین، استقلال اهواز، دیهیم، کارگر، وحدت، نیشکر هفت تپه و... منحل خواهد شد و فولاد نیز رو به افول خواهد گذاشت. پس لازم است، حال که تنها دلخوشی مردم خوزستان فوتبال است، مدیران سیاسی و ورزشی استان در دولت جدید به ورزش خصوصا فوتبال توجه بیشتری کنند و با دعوت کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال، برنامه‌ریزی کوتاه و بلندمدت برای این موضوع داشته باشند و سبب نجات ورزش استان از باتلاق رخوت و نابودی شوند.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

در این فیستوال بازیکنان برتر شناسایی شدند ...
شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

از مسعود نوروزی سر مربی تیم بزرگسالان خواستیم ...
فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

اقبال از علاقه مردم ایذه به حضور در کوهستان ...
فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

کسب ۵ عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی کشور،قهرمانی ...