سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 182110
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ ، 11:55

من باور دارم که امکانات، بی‌نهایت هستند. این کار دقیقا در دستورالعمل ماموریت اصلی تسلا برای سرعت بخشیدن به گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر نیست اما ساخت یک ربات انسان‌نما که می‌تواند با محیط زیست تعامل داشته باشد و به واسطه روش‌های گوناگون در این زمینه کمک کند، برای جهان بسیار مهم است.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایسنا:"ایلان ماسک" باور دارد که ربات‌های شرکت "تسلا" ممکن است به شخصیت‌های "جنگ ستارگان" شباهت داشته باشند و به یک همراه برای انسان‌ها تبدیل شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ماش‌ایبل، "ایلان ماسک" (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت "تسلا" (Tesla) در اوایل سال جاری، از اختراعی رونمایی کرد که بسیاری از افراد، آن را حتی قابل‌توجه‌تر از خودروی "تسلا سایبرتراک" (Tesla Cybertruck) می‌دانند.

ماسک، بیانیه مفصلی را در مورد "ربات تسلا" (Tesla Bot) ارائه کرد که با یک جلسه پرسش و پاسخ به همراه گروه سازنده این محصول نیز همراه بود. طی نخستین حضور این گروه در ماه اوت، به نظر می‌رسید که شرکت تسلا قصد دارد میزان علاقه به ربات را بررسی کند. ماسک اظهار داشت که این فناوری به اندازه ارائه فناوری انرژی تجدیدپذیر، حیاتی نیست اما فرآیند توسعه ربات تسلا از پیش آغاز شده است.

وی در این باره گفت: من باور دارم که امکانات، بی‌نهایت هستند. این کار دقیقا در دستورالعمل ماموریت اصلی تسلا برای سرعت بخشیدن به گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر نیست اما ساخت یک ربات انسان‌نما که می‌تواند با محیط زیست تعامل داشته باشد و به واسطه روش‌های گوناگون در این زمینه کمک کند، برای جهان بسیار مهم است.

ماسک در مصاحبه بعدی خود خاطرنشان کرد که ربات تسلا ممکن است چیزی بیش از یک ماشین باشد. او در مورد این موضوع صحبت کرد که ربات این شرکت چگونه می‌تواند به حرف زدن با یک انسان بپردازد.

همچنین حدس ماسک این است که شاید ربات‌های تسلا به ربات‌های شبه انسان مانند شخصیت‌های رباتیک موسوم به "سی‌تری‌پی‌او" (C3Po) یا "آرتودی‌تو" (R2D2) در مجموعه "جنگ ستارگان" (Star Wars) تبدیل شوند. وی افزود: با گذشت زمان، ربات ممکن است شخصیت متمایزی پیدا کند. این گونه نیست که همه ربات‌ها یکسان باشند. این شخصیت ممکن است با مالک خود سازگار شود.

این بیانیه جسورانه‌ای از ماسک است که پیشتر نیاز به هوش مصنوعی برای بهبود فناوری را زیر سوال برده بود. ماسک ادعا می‌کند که بخش قابل توجهی از دستاوردهای هوش مصنوعی، بدون نیاز به آن نیز قابل دستیابی است. دیدن این که چگونه یک فناوری مانند ربات تسلا می‌تواند مانند یک همراه برای انسان باشد و در عین حال، درجه ای از متمایز بودن را بدون هوش مصنوعی یا با حداقل استفاده از آن حفظ کند، شگفت‌انگیز خواهد بود.

ماسک بارها اعلام کرده است که نخستین هدف ربات تسلا، کاهش کارهای تکراری استرس‌زا برای انسان خواهد بود. وی هنگام صحبت کردن در مورد ربات تسلا، مشکل کمبود نیروی کار در آینده را نیز مطرح کرد که ممکن است با وجود ربات‌هایی مانند ربات تسلا حل شود.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
چاپ مقاله ISI اساتید ایرانی در مجله روسی Russian journal of physical chemistry A

چاپ مقاله ISI اساتید ایرانی در مجله روسی Russian journal of physical chemistry A

مقاله اساتید ایرانی با موضوع مکانیسم مولکولی ...
طبقه بندی لوله های پی وی سی، PVC-U, C-PVC, PVC-O و PVC-HI

طبقه بندی لوله های پی وی سی، PVC-U, C-PVC, PVC-O و PVC-HI

به طورکلی لوله های pvc به چهار گروه طبقه ...
حمایت از پژوهش های دانشگاهی باید بصورت جدی دنبال شود

حمایت از پژوهش های دانشگاهی باید بصورت جدی دنبال شود

توجه به کارهای پژوهشی می تواند راندمان تولید ...
ثبت اولین عکس مستقیم "جیمز وب" از یک سیاره فراخورشیدی

ثبت اولین عکس مستقیم "جیمز وب" از یک سیاره فراخورشیدی

تلسکوپ "جیمز وب" ناسا اولین تصاویر مستقیم ...