دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 192232
یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، 19:27

وحدت بین هنرمندان, بهترین راه برای پیشرفت هرچه بیشتر و رسیدن به اهداف هنری است

 بامداد زاگرس آنلاین -  فاطمه سلیمانی زاده؛ نمایشگاه نقاشی انفرادی،هشتم بهمن ماه ،در گالری ریم، با  عنوان ورت در حالی برگزار شد؛ که پذیرای هنردوستان و هنرمندان بسیاری بود.این رویداد هنری بهانه‌ای شد تا با صاحب این آثار به گفتگو بنشینیم

زهره صاحبی، کارشناس رشته نقاشی و  کارشناس ارشد رشته نقاشی دانشگاه  یزد است  تدریس در  دانشگاه و مدیریت  آموزشگاه هنرهای تجسمی خط و رنگ از دیگر سوابق علمی و کاری اوست نقاشی، مجسمه سازی و صنایع دستی، چاپ مقالات  علمی پژوهشی برای نشریه بین المللی نمایشگاهها ،برپایی سه نمایشگاه انفرادی در ایران و هند از سال 92 تا کنون و شرکت در بیش از 20 نمایشگاه بین المللی در سطح جهان از جمله ایران، فرانسه، آلمان، هلند، کره جنوبی، هند، ارمنستان، لیبی، نروژ ترکیه 
و شرکت در سه جشنواره از جمله ایران، اسپانیا، کره جنوبی و ... در سال  2017, 2020و 2021 دعوت سفارت ارمنستان باعث شده او یکی فعالترین هنرمندان خوزستانی نقاشی ایران در عرضه های بین المللی  محسوب شود 
 
---
 
 
ورت !
 
 
زهره صاحبی در پاسخ به این سوال که چرا نام ورت را برای این نمایشگاه انتخاب کرده ، گفت :ورت ،گل های پیچیده در هم در فضایی بعضا معلق در کنار پرنده هایی که هرازگاه دیده می‌شود آرامشی پر از انرژی را القا می‌کند. انرژی که می‌تواند پر از نور و روشنایی باشد در هر زمینه تاریکی و بیانگر شروعی نو و تازه می باشد. مجموعه پیش رو بیانگر اندیشه ای نو از نشان دادن گل در فضایی انتزاعی می باشد هرچند برای مردم واژه گل کاربردی روزانه دارد و شاید به سادگی از کنار آن بگذرند اما همیشه یکی از مصادیق طبیعت بوده است که پر از احساس و لذت همراه با تنوع رنگی و رنگ های چشم نواز می باشد .
 
---
 
 
وی افزود؛ گل هایی که در طبیعت همیشه به اشکال متفاوتی دیده شده همانطور که از گذشته گل و یا گل مرغ در نقاشی های ایرانی به چشم میخورد وتاحال ادامه داشته است.
به گفته صاحبی ؛ بررسی‌های ریشه شناختی نشان می‌دهد که واژه "گل" نخست در اوستا به صورت وَرد vardda آمده، در فارسی باستان به شکل وَرد varda و در دوره فارسی میانه در پهلوی ساسانی به صورت وَرت vart و وَردvard  آمده است.
این هنرمند افزود؛ واژه پهلوی وَرت vart(به معنای امروزی گل) در دوره اشکانیان به ارمنستان راه می‌یابد و در آن جا به معنی گل سرخ به کارمیرود. 
این هنرمند نقاش بیان کرد؛ تعداد آثار ارائه شده در این نمایشگاه ۱۲ تابلو با سبک انتزاعی ست. 
 
نمایشگاه هنری محلی مناسب برای معرفی  وفروش  آثارهنری 
 
---
 
 
این مدرس دانشگاه گفت ؛ آشنا کردن مخاطبین باخلق آثارهنری، بالابردن سطح  دانش ،شناخت و تشخیص آنها نسبت به یک اثرهنری از آثار کپی شده و فرهنگ سازی جهت خرید آثارهنری از نمایشگاه ها و کمک به جامعه هنری می تواند از دلایل مهم برگزاری نمایشگاه ها باشد.
 
 
هنرمندان با همدلی و اتحاد ، پیشرفت همکاران شان را فراهم کنند 
 
 
 
 
این هنرمند تاکید کرد ؛هنرمندان باید خود را عضو یک خانواده بدانند.انسجام و وحدت بین هنرمندان بهترین راه برای پیشرفت هرچه بیشتر و رسیدن به اهداف هنری. رسانه ها از هنرمندان بومی حمایت کنند مدیر موسسه آموزشگاه هنرهای تجسمی  خط و رنگ اظهار داشت؛ هنرمندان به حمایت رسانه ای خبرنگاران و روزنامه نگاران نیز نیاز دارند و آنها باید بیش از گذشته حمایت شوند. 
 
وی همچنین خواستار حمایت ارگانهای دولتی و بخش خصوصی ودیگر اقشار برای خرید آثارهنری از نمایشگاه شد؛ تا آثار باارزش هنری باورود به خانه ها و اداره جات جامعه را پوشش دهد.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی

پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی

یکی از خصیصه های تمایز انسان و حیوان زبان ...
بهار در ادب فارسی

بهار در ادب فارسی

منوچهری دامغانی بزرگترین شاعر طبیعت گرای ...
امیدوارم با هنرم مروج امور خیر خواهانه باشم

امیدوارم با هنرم مروج امور خیر خواهانه باشم

من با هنر زندگی می کنم و آرزو دارم که بتوانم ...
مهمترین وظیفه ما برگزاری اکسپوهایی برای  حمایت از هنرمندان است

مهمترین وظیفه ما برگزاری اکسپوهایی برای حمایت از هنرمندان است

امیر عبیداوی گفت؛ توجه به هنرمندان خطه خوزستان ...