پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 192278
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ، 13:15

"اُمیکرون" شاید با خطرات کمتری نسبت به سویه های قبلی همراه باشد، اما در صورتی که این سویه در کودکان موجب ایجاد علائم گوارشی شود، اسهال و استفراق شدید می تواند کودکان را در معرض خطر کم آبی و سایر مشکلات ناشی از آن قرار دهد

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین  و به نقل از اسنا:رییس بیمارستان «دکتر محمد کرمانشاهی» کرمانشاه از افزایش دو برابری مراجعات سرپایی با علائم کرونا به این بیمارستان خبر داد و گفت: نمونه های مثبت کرونا در کودکان نیز نسبت به دو هفته گذشته دو برابر شده است.

دکتر فریبا ویسی با اشاره به عدم پوشش کامل واکسیناسیون کرونا در کودکان گفت: با توجه به این مسئله متاسفانه کودکان بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به این سویه جدید هستند.

وی افزود: سویه جدید "اُمیکرون" علائمی مشابه سرماخوردگی دارد و برای همین بیشتر والدین در ساعات و روزهای اول متوجه این بیماری در کودک خود نمی شوند که همین امر می تواند خطرآفرین شود.

ویسی گفت: "اُمیکرون" شاید با خطرات کمتری نسبت به سویه های قبلی همراه باشد، اما در صورتی که این سویه در کودکان موجب ایجاد علائم گوارشی شود، اسهال و استفراق شدید می تواند کودکان را در معرض خطر کم آبی و سایر مشکلات ناشی از آن قرار دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: علاوه بر این طولانی شدن علائم تنفسی هم  می تواند در کودکان به تدریج ایجاد عارضه کند.

ویسی تصریح کرد: در همین راستا نیاز است که به شدت از کودکان مراقبت کرده  و در صورت بروز علائم مشابه سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه شود.

رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی با بیان اینکه فعلا قضاوت در خصوص میزان بستری ها و مرگ و میر ناشی از این سویه جدید در کودکان زود است، گفت: بستری های کرونا در کودکان به احتمال زیاد ظرف یک هفته تا 10 روز آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

ویسی گفت: با افزایش بستری، ظرف یک هفته تا دو هفته پس از آن می توان در خصوص مرگ و میر ناشی از این سویه در کودکان اظهار نظر کرد.

ویسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 20 کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی بستری هستند و پیش بینی می شود ظرف 10 روز آینده شاهد افزایش بستری ها باشیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: بستری ها از نوزاد دو تا سه ماهه تا کودکان 13 تا 14 ساله را شامل می شود و این طیف سنی نشان می دهد هچ نوزاد و کودکی از خطر کرونا در امان نیست.

رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی در ادامه با بیان اینکه سیر موج جدید سویه "اُمیکرون" بستگی بسیاری به رفتار بهداشتی مردم دارد، گفت: اگر مردم پروتکل ها را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند، شاهد پایان زودهنگام این موج جدید خواهیم بود.

ویسی از تمام والدین خواست با توجه به خطر اتی که این سویه جدید برای کودکان دارد، از بیرون بردن کودکان در محل های شلوغ به طور جد خودداری کرده و حتما به کودک نحوه استفاده از ماسک را آموزش دهند.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
نقش ویتامین A در مقابله با کرونا

نقش ویتامین A در مقابله با کرونا

کارشناس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه ...
اوتیسم  نه بیماری است و نه معلولیت

اوتیسم نه بیماری است و نه معلولیت

این اختلال در پسران شایع تر از دختران است ...
"اُمیکرون" در کمین کودکان/ این علائم را جدی بگیرید

"اُمیکرون" در کمین کودکان/ این علائم را جدی بگیرید

"اُمیکرون" شاید با خطرات کمتری نسبت به سویه ...
آخرین آمار مبتلایان به اُمیکرون در ایران/ ۳۴ نفر شناسایی شدند

آخرین آمار مبتلایان به اُمیکرون در ایران/ ۳۴ نفر شناسایی شدند

هاشمی تاکید کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ...