سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 192473
پنج شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ، 11:55

دریس همچنین رشد تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری را در سال‌های اخیر پیوسته و ادامه‌دار عنوان و خاطرنشان کرد: 128 هزار و 768 TEU در دوازده ماهه سال گذشته در پایانه مکانیزه و پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری تخلیه و بارگیری شده است که رشدی بیش از 8 درصد را نشان می‌دهد.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین :تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی درمجتمع بندری امام خمینی(ره) در دوازده ماهه سال 1400، با بیش از 17 درصد رشد به 45 میلیون و 976 هزار تن رسید.

 عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)  ضمن اعلام  این خبر اظهار داشت: همچنین در این بازه زمانی به دنبال پهلوگیری 289 فروند کشتی اقیانوس‌پیما در این مجتمع بزرگ بندری،  17 میلیون و 517 هزار تن کالای اساسی مشتمل بر ذرت، جو، کنجاله، دانه روغنی، شکرخام، روغن خوراکی، برنج و گندم تخلیه شده است که 14درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.
دریس در ادامه افزود: بیش از 29 میلیون کالای غیر نفتی در بازه‌ی زمانی یاد شده تخلیه و بارگیری شده است که در حدود 11 درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
 
وی همچنین با اشاره به افزایش نزدیک به 4 میلیون تن به حجم تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی نسبت به سال گذشته بیان داشت: تخلیه و بارگیری کالاهای با رشدی بیش از 31 درصد در دوازده ماهه سال گذشته به به 16 میلیون و 665 هزار تن رسید.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از رونق مجدد فعالیت‌های مرتبط به ترانزیت فرآورده‌های نفتی در این مجتمع بزرگ بندری با توجه به موقعیت مهم تزانزیتی آن خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون و 416 هزار تن کالای در دوازده ماهه سال قبل با بهره گیری از موقعیت ممتاز بندرامام خمینی(ره) ترانزیت شده است.
 
 
دریس همچنین رشد تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری را در سال‌های اخیر پیوسته و ادامه‌دار عنوان و خاطرنشان کرد: 128 هزار و 768 TEU  در دوازده ماهه سال گذشته در پایانه مکانیزه و پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری تخلیه و بارگیری شده  است که رشدی بیش از 8 درصد را نشان می‌دهد.
 
 
یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) در شمال غربی خلیج فارس به عنوان پهناورترین بندر تجاری کشور و کانون تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی نقش مهمی با بهره‌گیری از 7 کیلومتر اسکله، تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری و نیروهای عملیاتی مجرب نقش مهمی در زنجیره‌ی تأمین کالا ایفا می‌کند.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
معرفی سرپرست جدید مدیریت شعب بانک مسکن استان خوزستان

معرفی سرپرست جدید مدیریت شعب بانک مسکن استان خوزستان

یاور عسکری به عنوان سرپرست جدید مدیریت شعب ...
شایعات اخیر در خصوص علل توقف تولید در این پتروشیمی کذب است

شایعات اخیر در خصوص علل توقف تولید در این پتروشیمی کذب است

وی افزود: با توجه به این که این قطعه حساس ...
بازدید مدیرکل بنیاد مسکن  از شرکت تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان

بازدید مدیرکل بنیاد مسکن از شرکت تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان

روح الله عمادی با حضور در مجموعه تولیدی شیلنگ ...
مدیر اداره امور شعب بانک ملی استان خوزستان معارفه شد

مدیر اداره امور شعب بانک ملی استان خوزستان معارفه شد

اسماعیل یوسفی به عنوان رئیس جدید اداره امور ...