BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 192532
یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ، 11:52

اقبال از علاقه مردم ایذه به حضور در کوهستان و کوهنوردی خبر داد و گفت: به جرات می‌توانم بگویم شهرستان ایذه به نسبت جمعیت، بیشترین علاقه‌مند به کوهنوردی نه تنها در استان، بلکه در کشور را دارد. کوه‌های اطراف ایذه همیشه میزبان کوهنوردی مردم از جوانان تا افراد مسن است.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایسنا: رییس هیات کوهنوردی ایذه گفت: کمبود منابع مالی، فضای آموزشی برای  برگزاری دوره‌ها، عدم ثبت مدرسه سنگ طبیعی  و دیواره، مشکلات موجود هیات کوهنوردی ایذه هستند.

سیاوش اقبال  با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰ دوره آموزشی در سال ۱۴۰۰، اظهارکرد: این دوره‌ها برای پرورش مربی و مدرس کوهنوردی و همچنین برای کمک به امنیت کوهنوردان و حفظ محیط زیست کوهستان تشکیل شده‌اند.

وی افزود: در این مدت به مناسبت‌های مختلف، همایش‌ها و برنامه‌های متعددی اجرا شده است و تلاش کردیم در تحقق برنامه های محیط زیست نیز مسئولیت اجتماعی هیات را اجرایی کنیم. در این راستا همکاری نزدیکی با جمعیت هلال احمر در محیط کوهستان و همچنین عقد تفاهم‌نامه با آن سازمان جهت آموزش‌های متقابل و همکاری در امدادرسانی از دیگر اقدامات ما بوده است.

رییس هیات کوهنوردی ایذه گفت: انجام دوره‌های آموزشی برای بانوان، انجام منظم ماهیانه کوهپیمایی، آموزش و تشویق مردم به این ورزش مفرح، حضور در مسابقات دو کوهستان و صعودهای ورزشی استان و کشور، برگزاری  منظم جلسات هیات و کارگروه‌های مربوطه، دریافت مدرک مربیگری برای ۸ مربی راهنمای کوهستان و مربی راهنمای برف و سنگ نیز در سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

توجه ویژه به موضوع آموزش

وی در تشریح برنامه‌های سال جاری نیز عنوان کرد: ادامه روند برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرورش مدرسان و مربی جهت خدمت به جامعه کوهنوردی، تاسیس سالن صعودهای ورزشی، استعدادیابی رشته‌های سنگنوردی و دو کوهستان و صعودهای ورزشی و برگزاری جشنواره سنگ طبیعی در شهرستان ایذه، از مهمترین برنامه‌های ما در سال ۱۴۰۱ هستند.


علاقه وافر مردم ایذه به ورزش کوهنوردی

اقبال از علاقه مردم ایذه به حضور در کوهستان و کوهنوردی خبر داد و گفت: به جرات می‌توانم بگویم  شهرستان ایذه به نسبت  جمعیت، بیشترین علاقه‌مند به کوهنوردی نه تنها در استان، بلکه در کشور را دارد. کوه‌های اطراف ایذه همیشه میزبان کوهنوردی مردم از جوانان  تا افراد مسن است.

به گفته او، در این  شهرستان ۱۱ باشگاه و بیش از ۵ گروه فعال کوهنوردی حضور دارند که در سطح استان بی‌نظیر هستند.


ایذه، شهری با استعداد های ورزش کوهنوردی

وی با اشاره به این‌که این شهرستان دارای استعدادهای فراونی در ورزش کوهنودی است، افزود: قهرمانی در مسابقات اسکای رانینگ (دو کوهستان)، دو کوهستان در رشته ۵ کیلومتر ورتیکال کشوری، دو کوهستان بهبهان و سنگنوردی استان خوزستان و کسب  گواهی سیمرغ توسط مصطفی بهمنی بخشی از موفقیت‌های این هیات بوده است. 


کمبود منابع مالی، سد راه اجرای برنامه‌ها


رییس هیات کوهنوردی ایذه گفت: کمبود منابع مالی، فضای آموزشی برای  برگزاری دوره‌ها، عدم ثبت مدرسه سنگ طبیعی  و دیواره، مشکلات موجود هیات کوهنوردی ایذه هستند؛ نامه‌نگاری و عدم پاسخ در این مورد از یک طرف و نداشتن امکانات و سالن صعودهای ورزشی و استقبال علاقه‌مندان ما را شرمنده ورزشکاران کرده است. با توجه به علاقه‌مندی وافر به این رشته در شهرستان چه از نظر مادی و چه از نظر معنوی انتظار بیشتری از مسئولان داریم‌.

وی خواستار حمایت عملی شهرداری ایذه شد و ادامه داد:‌ با توجه به نامه‌نگاری‌های چندین ساله هنوز نامگذاری میدانی به نام "میدان کوهنورد" نهایی نشده است. همچنین دیوارکشی حایل برای سالن سنگنوردی نیاز به حمایت ویژه دارد که  امیدوارم مسئولان مربوطه به ویژه،  هیات استان و اداره ورزش ایذه یاری‌گر ما باشند

اقبال درپایان نیز از مجموعه همکارانش در هیات کوهنوردی، هم‌نوردان و مدیران باشگاهها تجلیل کرد.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

در این فیستوال بازیکنان برتر شناسایی شدند ...
شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

از مسعود نوروزی سر مربی تیم بزرگسالان خواستیم ...
فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

اقبال از علاقه مردم ایذه به حضور در کوهستان ...
فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

کسب ۵ عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی کشور،قهرمانی ...