دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 192621
شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ، 10:11

بارها قهرمانان ورزشی در مصاحبه‌های خود، از دغدغه بیکاری سخن گفته‌اند. در همین استان خوزستان نیز نمونه‌هایی به وفور یافت می‌شود، در حالی‌که بارها مسئولان ورزشی وعده داده بودند که قهرمانان پیشین را در ادارات و موسسات دولتی به کار بگیرند اما چندان این مهم انجام ندشه است

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایسنا:یک مدیر ورزشی می‌گوید باید فکری برای معضل بیکاری ورزشکاران نخبه شود تا نسل قهرمان تبدیل به نسل سرگردان نشود.

صفر علی جمالپور  اظهارکرد: ورزش آماتوری اگرچه ورزشکاران را از رسیدن به مقام قهرمانی قاره‌ای و جهانی به ویژه در شرایطی که جهان امروز در تکاپوی رسیدن به مدال است، باز می‌دارد اما به این صورت که ورزشکاران در سن بازنشستگی که در اغلب ورزش‌ها بسیار زودرس است، سردرگم نخواهد ماند و مشغله و حرفه‌ای دارند و نگران آینده خود و خانواده اش نخواهند بود.

وی ادامه داد: اما در ورزش قهرمانی، ورزشکار باید هم و غم خود را صرف رسیدن به سکو و مدال کند و در سن بازنشستگی نیز متاسفانه هیچ یک از آن‌ها به ویژه اگر در دوران شکوفایی و قهرمانی سرمایه‌ای نیندوخته باشند، نمی‌دانند آینده را چگونه باید بگذرانند و طبیعی است از جمع کثیری که دوران قهرمانی را پشت سر گذاشته‌اند همه نمی‌توانند مربی یا مدیر باشند.

این مدیر ورزشی با بیان این‌که بیکاری معضل لاینحل ورزشکاران نخبه است، گفت: هر سال بر تعداد کنار رفتگان از ورزش افزوده می شود که در میان آن‌هایی که صلاحیت مدیریت، مربیگری یا دیگر مشاغل جانبی ورزشی را دارند زیاد نیستند. در چنین وضعیتی مثلا کسی که سال‌ها مقام قهرمانی داشته برای خود زشت می‌داند به انجام کارهایی که زیردست کسی شود روی بیاورد و این در حالی است که در همه کشورهایی که ورزش در سطح قهرمانی و حرفه‌ای مطرح است، مسئولان امر فکری برای این موضوع می‌کنند و برنامه‌هایی در نظر می‌گیرند تا نسل قهرمان تبدیل به نسل سرگردان نشود.

وی عنوان کرد: بارها قهرمانان ورزشی در مصاحبه‌های خود، از دغدغه بیکاری سخن گفته‌اند. در همین استان خوزستان نیز نمونه‌هایی به وفور یافت می‌شود، در حالی‌که بارها مسئولان ورزشی وعده داده بودند که قهرمانان پیشین را در ادارات و موسسات دولتی به کار بگیرند اما چندان این مهم انجام ندشه است و هیچ کس هم نمی‌گوید، ایراد کار کجاست؟

جمالپور گفت: علاقه‌مندیم که استاندار بالاترین شخص سیاسی در استان به این موضوع توجه کند و البته او نگاه ویژه‌ای برای رشد و پیشرفت ورزش استان نشان داده و خواهان توفیق ورزشکاران و اعتلای ورزش خوزستان است که با توجه به هیمن رویکرد، از استاندار انتظار می‌رود به این مشکل جامعه ورزش توجه کند و گره این کار را بگشاید. به نظر من تامین آینده ورزش در گرو نگاه او است.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

در این فیستوال بازیکنان برتر شناسایی شدند ...
شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

از مسعود نوروزی سر مربی تیم بزرگسالان خواستیم ...
فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

اقبال از علاقه مردم ایذه به حضور در کوهستان ...
فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

کسب ۵ عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی کشور،قهرمانی ...