BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 202889
دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ، 09:23

محمد آذرکیش با اشاره به اینکه ثبت سازه‌های آبی ـ تاریخی دزفول در مرحله مقدماتی قرار دارد، تاکید کرد: نبود منابع کافی، عدم عزم جدی و عدم آگاهی عمومی باعث شده که روزبه‌روز آثار تاریخی و باستانی خوزستان فرسوده و تخریب شوند و در صورت استمرار این وضعیت از بین رفتن آثار تاریخی و باستانی را شاهد خواهیم بو

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل ازایسنا:عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی دزفول گفت: ثبت جهانی سازه‌های آبی ـ تاریخی دزفول باعث معرفی هر چه بهتر این آثار تاریخی و نیز استفاده بهینه از آنها منجر می‌شود. بنابراین عزم جدی برای ثبت جهانی این آثار امری لازم و ضروری است.

محمد آذرکیش  با اشاره به اینکه ثبت سازه‌های آبی ـ تاریخی دزفول در مرحله مقدماتی قرار دارد، تاکید کرد: نبود منابع کافی، عدم عزم جدی و عدم آگاهی عمومی باعث شده که روزبه‌روز آثار تاریخی و باستانی خوزستان فرسوده و تخریب شوند و در صورت استمرار این وضعیت از بین رفتن آثار تاریخی و باستانی را شاهد خواهیم بود.

این دوستدار میراث فرهنگی همچنین معتقد است: نمایش و ارایه آثار تاریخی و باستانی در موزه باعث جذب و علاقه‌مندی گردشگران به دیدن محوطه‌های باستانی و در نتیجه توسعه گردشگری می‌شود.

او ادامه داد: موزه‌ها نقش موثری در حفظ آثار میراث فرهنگی و تاریخی دارند و هر فرهنگی فرصت‌های اقتصادی متعددی  دارد که توجه به آنها  باعث رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و حفظ فرهنگ می‌شود.

آذرکیش همچنین گفت: اگر به تاریخ و فرهنگ اهمیت داده شود و شورای اشتغال‌زایی و میراث فرهنگی جزو اولویت‌ها باشد به طور قطع در آینده شاهد حفظ فرهنگ غنی کشور و پیشرفت همه‌جانبه خواهیم بود زیرا پیشرفت هر کشوری در گرو حفظ و نگه‌داری از آثار تاریخی و موزه‌ها و اماکن گردشگری است.

انتهای پیام

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

مشکلات که متاسفانه زیادهست به شاعر اسلامی ...
عوارض کسب و پیشه برای سال  ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

عوارض کسب و پیشه برای سال ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ...
همایش انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در اهواز

همایش انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در اهواز

همایش انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان نامزد ...
تکریم  ومعارفه دردادگستری اندیکا

تکریم ومعارفه دردادگستری اندیکا

لهراب دراین مراسم به شرایط فعلی جامعه اشاره ...