BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 434635
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ، 13:54

استان خوزستان به دلایل مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، همواره از استان‌های مهم کشور بوده، این اهمیت ریشه تاریخی داشته و محدود به دوران معاصر نمی‌باشد. اما علی رغم همه توانمندی‌های اقتصادی و پتانسیل‌های اجتماعی، رفاه عمومی خوزستان در وضعیت مطلوبی نمی‌باشد.

 بامداد زاگرس آنلاین -سرویس اجتماعی :حال که دکتر مسعود پزشکیان با شعار وفاق ملی و تاکید بر استفاده از کارشناسان در امور و اصرار بر شایسته سالاری‌، موفق به کسب رأی از مردم و تشکیل دولت چهاردهم شده است. خوزستان آماده شنیدن نام استاندار جدید خود می‌باشد. شبکه‌های اجتماعی نام‌های بسیاری را با قابلیت‌های متفاوت معرفی می‌کنند، اما در این میان یک نام مورد اقبال عمومی قرار گرفته است، امید حاجتی فرزند خوزستان و رییس پیشین سازمان هدفمندی یارانه ها، نگاهی به سوابق اجرایی این دکترای اقتصاد نشان می‌دهد که این استقبال بی دلیل نبوده است؛ مدیرعاملی هلدینگ سرمایه‌گذاری جمعیت هلال احمر ایران، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) ، رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها،  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بخشی از سوابق وی است.

بیاید ویژگی‌ها و توانمندی‌های  دکتر حاجتی را از زاویه‌ای دیگر ببنیم‌؛
▪ مدیریت در سطوح مختلف استانی  از جمله؛  معاونت استانداری و اشراف جامع به قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و چالش‌های استان
▪ مدیریت در سطوح ملی و ارتباطات گسترده با مدیران ملی
▪ اثرگذاری و عملکرد مناسب در جایگاه‌های مدیریتی مختلف در سطح استانی و ملی
▪ اعتقاد وافر به استفاده خرد جمعی و بهره‌مندی از نقطه نظرات نخبگان و کارشناسان
همه آنچه اشاره شد دلایل قوی، متقن و محکمی برای معرفی ایشان به عنوان گزینه کارآمد و متعهد برای  مدیریت استان استراتژیک خوزستان است.

 

---

وی در روزهای اخیر عهده‌دار مسئولیت جدید در سازمان محیط زیست کشور شد. چرا؟!


توانایی‌های مدیریتی، تخصصی و اجرایی امید حاجتی – که می‌تواند او را به عنوان شایسته‌ترین گزینه استاندار خوزستان در دولت چهاردهم معرفی کند- باعث شد که در فرصت اندک پس از انتصاب سرکارخانم شینا انصاری به معاونت رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، ایشان را به سرپرستی یکی از معاونت های مهم آن سازمان انتخاب کند که دال بر توانایی های فرزند خوزستان و مهر تأیید دیگری بر اصرار نخبگان و اقبال مردم غیور و صبور خوزستان از مطرح شدن نام ایشان به عنوان گزینه استانداری در دولت چهاردهم می‌باشد، برای خوزستانی که آبادانی اش از دغدغه‌های امید حاجتی است.
مدیریت عملگرا و توانمندی‌های بارز مدیریتی، سابقه دبیری کارگروه آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار استان تهران، عملکرد موفق در زمان تصدی ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان به عنوان استان پرچالش زیست محیطی در برنامه‌ریزی مناسب
مقابله با پدیده ریزگردها و انجام پژوهش‌های کاربردی و مطالعه موردی جامع ایمن سازی سکونت‌گاه‌های در معرض سیل رودخانه‌ها، مسیل‌‌ها، و تالاب‌های استان خوزستان و همچنین ارائه راه‌کارهای هدایت سیلاب‌های دشت خوزستان جهت انتقال به کانون‌های ریزگردها برخی از ویژگی‌های بارز ایشان برای تصدی این مسئولیت است. مطمئنا او در مسئولیت فوق نیز منشاء خیر برای کشور خواهد بود.
ولیکن خوزستانی‌ها ‌کماکان چشم انتظار هستند که هیئت محترم دولت با انتخاب ایشان به عنوان سکاندار توسعه و پیشرفت خوزستان، شرایط بالفعل شدن قابلیت های این استان راهبردی کشور را فراهم آورد.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
استان خوزستان ،  استاندار بومی و کاردان می خواهد

استان خوزستان ، استاندار بومی و کاردان می خواهد

دکتر حاجتی با سال‌ها حضور بعنوان معاون استاندار ...
انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

مشکلات که متاسفانه زیادهست به شاعر اسلامی ...
فرصت از دست رفته! یا فرصت طلایی خوزستان!!!

فرصت از دست رفته! یا فرصت طلایی خوزستان!!!

استان خوزستان به دلایل مختلف اقتصادی، سیاسی ...
عوارض کسب و پیشه برای سال  ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

عوارض کسب و پیشه برای سال ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ...