دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 202889
دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ، 09:23

محمد آذرکیش با اشاره به اینکه ثبت سازه‌های آبی ـ تاریخی دزفول در مرحله مقدماتی قرار دارد، تاکید کرد: نبود منابع کافی، عدم عزم جدی و عدم آگاهی عمومی باعث شده که روزبه‌روز آثار تاریخی و باستانی خوزستان فرسوده و تخریب شوند و در صورت استمرار این وضعیت از بین رفتن آثار تاریخی و باستانی را شاهد خواهیم بو

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل ازایسنا:عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی دزفول گفت: ثبت جهانی سازه‌های آبی ـ تاریخی دزفول باعث معرفی هر چه بهتر این آثار تاریخی و نیز استفاده بهینه از آنها منجر می‌شود. بنابراین عزم جدی برای ثبت جهانی این آثار امری لازم و ضروری است.

محمد آذرکیش  با اشاره به اینکه ثبت سازه‌های آبی ـ تاریخی دزفول در مرحله مقدماتی قرار دارد، تاکید کرد: نبود منابع کافی، عدم عزم جدی و عدم آگاهی عمومی باعث شده که روزبه‌روز آثار تاریخی و باستانی خوزستان فرسوده و تخریب شوند و در صورت استمرار این وضعیت از بین رفتن آثار تاریخی و باستانی را شاهد خواهیم بود.

این دوستدار میراث فرهنگی همچنین معتقد است: نمایش و ارایه آثار تاریخی و باستانی در موزه باعث جذب و علاقه‌مندی گردشگران به دیدن محوطه‌های باستانی و در نتیجه توسعه گردشگری می‌شود.

او ادامه داد: موزه‌ها نقش موثری در حفظ آثار میراث فرهنگی و تاریخی دارند و هر فرهنگی فرصت‌های اقتصادی متعددی  دارد که توجه به آنها  باعث رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و حفظ فرهنگ می‌شود.

آذرکیش همچنین گفت: اگر به تاریخ و فرهنگ اهمیت داده شود و شورای اشتغال‌زایی و میراث فرهنگی جزو اولویت‌ها باشد به طور قطع در آینده شاهد حفظ فرهنگ غنی کشور و پیشرفت همه‌جانبه خواهیم بود زیرا پیشرفت هر کشوری در گرو حفظ و نگه‌داری از آثار تاریخی و موزه‌ها و اماکن گردشگری است.

انتهای پیام

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

مشکلات که متاسفانه زیادهست به شاعر اسلامی ...
عوارض کسب و پیشه برای سال  ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

عوارض کسب و پیشه برای سال ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ...
تکریم  ومعارفه دردادگستری اندیکا

تکریم ومعارفه دردادگستری اندیکا

لهراب دراین مراسم به شرایط فعلی جامعه اشاره ...
روح الله عمادی ، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان شد

روح الله عمادی ، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان شد

با حکم اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب ...