پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 223223
پنج شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ، 18:58

آیا در این شرایط تحریم و گرانی ها ، جبران خسارتهای میلیاردی اغتشاشات باید از جیب مردم داده شود و فشار مضاعفی به آنها تحمیل گردد؟ ویا آن که عوامل اصلی و محرکان و لیدرها را باید علاوه بر مجازات تاوان خسارتهای عمومی و دولتی را بدهند.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از الفبعد از گذشت چند روز از  فروکش کردن  خباثت ها و جنایت های عده ای در خیابانهای چند شهر که منجر به آتش زدن قران کریم ، حمله به مساجد ، آتش زدن پرچم عزای سیدالشهدا و پرچم جمهوری اسلامی ، برداشتن حجاب از سر بانوی مسلمان ، آتش زدن مأمور نیروی انتظامی و بریدن گلوی مأمور دیگر و کشتن بیش از ده مأمور  مدافع امنیت و چند عابر بی گناه و آتش زدن اموال عمومی و خساراتهای چندصد میلیاردی به اموال عموم و اموال شخصی مردم شد ، حالا برخی از دوستان و برخی از خطبا و ائمه جمعه و مسئولین سخن از فراهم کردن بستر اعتراض در جامعه می کنند .

  حتی اگر بپذیریم که عده ای در بین این جمعیت محدود ممکن است فریب خورده و با قصد اعتراض وارد این صحنه ها  شده باشند ، اما  با این رخدادها اصل این جنایت ها را به عنوان " اعتراض " معرفی کردن از واقعیت های این چند روز بسیار فاصله دارد . و باید حساب معترضان اولیه و ادامه دهندگان و فرصت طلبان را از آنان جدا کرد.

کافی است به اطلاعیه وزارت اطلاعات در مورد نقش گروهکهایی مانند منافقین و ... و حتی برخی کشورها در اغتشاشات اخیر توجه کنید تا به این واقعیت که جنایات اخیر یک اعتراض نبود ، پی ببرید.

کافی است به مستندات سپاه پاسداران در شیطنت گروهکهایی مانند کومله و دمکرات  و جیش الظلم برای قتل و غارت و تصرف برخی مناطق دقت کنید تا متوجه شوید که این خباثت ها هیچ شباهتی به یک اعتراض  مدنی نداشته است .

    در کجای دنیا برای اعتراض به مساجد و حسینیه ها حمله می کنند؟ در کجای دنیا برای اعتراض بدون اینکه مورد حمله قرار بگیرند، گلوی پلیس و گلوی یک موکبدار که آماده پذیرایی از زوار امام رضا (ع) بود را می درند؟ مگر نه این است که اعتراض در چارچوب قانون است مگر نقض قانون (قتل نفوس ، تعرض به جان و مال مردم ، حمله به مأموران و کشف حجاب و ...) را می توان اعتراض نامید ؟

وقتی از ماه ها قبل جنبش زنان و روی آورن به این موضوع در دستور کار تئوریسین های معاند قرار گرفت و دنبال بهانه ای برای بروز و ظهور آن می گشتند ، نبایستی از این پدیده که حتی به دنبال تجزیه طلبی بودند را به عنوان یک اعتراض مختومه نمود .

البته فراهم نمودن بستری برای بیان اعتراض ها خوب و ضروری است و بدون این بسترها هم تا کنون بسیاری از اعتراضات (از جمله اعتراض معلمین به مسئله حقوق ، اعتراض مالباختگان برخی از موسسات مالی و اعتباری و اعتراض به مسئله بورس ، اعتراض کارگران برخی کارخانجات به عدم پرداخت حقوق و ...) را داشته ایم که جنس آنها واقعا اعتراض بود و بسیاری از این اعتراضات از سوی مسئولین مورد توجه و رسیدگی نیز قرار گرفت. حتی در جریان فتنه 88 نیز در آغازین روزهای پس از انتخابات و در پی شیطنت سران فتنه و گروهکها برخی از مردم دنبال اعتراض مسالمت آمیز به نتیجه انتخابات بودند که پس از چند روز متوجه کذب بودن ادعای تقلب و اقدامات  معادین و ضد انقلاب در حمله به مساجد و مراکز دولتی وانتظامی و تخریب اموال مردم شده و صف خود را از آنها جدا کردند.

    امروز باید به این سوالات پاسخ داده شود که:

آیا در این شرایط تحریم و گرانی ها ، جبران خسارتهای میلیاردی  اغتشاشات باید از جیب مردم داده شود و فشار مضاعفی به آنها تحمیل گردد؟ ویا آن که عوامل اصلی و محرکان و لیدرها را باید علاوه بر مجازات تاوان خسارتهای عمومی و دولتی را بدهند.

آیا کسانی که در قامت سران فتنه و فعالان سیاسی و ... بدون انجام تحقیقات لازم مدعی  قتل خانم مهسا امینی شده، آنرا منتشر و به تحریک عده ای پرداختند ، نباید هزینه دروغ پردازی خود را بپردازند؟ دادستان و مدعی العموم چرا در این مواقع ورود به موقع و قاطعانه ندارد؟!

آیا کسانی که با هزینه این کشور به موقعیتی رسیده و شهرتی در ورزش و هنر دست و پا کرده اند ، نباید در کنار این شهرت  پاسخگو باشند و مطالبات جدی از آنها داشت؟ چرا بسیاری از آنها از معرفت و بصیرت برخوردار نیستند ؟ مقصر  این نقیصه معرفتی کیست؟ چرا در بزرگنمایی آنها توسط رسانه های رسمی کشور افراط شده است؟

آیا صدا و سیما در میدان دادن به بعضی از این سلبریتی ها که سوابق منفی قبلی در زمینه های اخلاقی و امنیتی و ... داشتند و چهره نمودن آنها مقصر نیست؟ 

 

نویسنده :علی شعبانی

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
گزارش تصویری نمایشگاه ضد تحریم‌ با حضور دبیر ستاد حقوق بشر در ژنو

گزارش تصویری نمایشگاه ضد تحریم‌ با حضور دبیر ستاد حقوق بشر در ژنو

نمایشگاه ضد تحریم‌ها با حضور دبیر ستاد حقوق ...
تحریم‌ها علیه ایران متوقف شود/تاثیر تحریم ها بر سلامت مردم ایران

تحریم‌ها علیه ایران متوقف شود/تاثیر تحریم ها بر سلامت مردم ایران

گزارشگر ویژه سازمان ملل از دولت آمریکا خواست ...
درگذشت دختر جوان دل ما را هم سوزاند/دنبال ایران دوران پهلوی هستند

درگذشت دختر جوان دل ما را هم سوزاند/دنبال ایران دوران پهلوی هستند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: من به ...
زیست‌پذیری «دوگنبدان» زیر ذره‌بین کارشناسان

زیست‌پذیری «دوگنبدان» زیر ذره‌بین کارشناسان

زیست‌پذیری در معنای کلی، به مفهوم دستیابی ...