سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 223324
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ، 21:00

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش تاکید کرد که اپوزیسیون، ورزش را پتانسیلی برای تحقق اهداف سیاسی‌اش می‌داند. او همچنین اهداف کارزارهای حذف ایران از جام جهانی قطر را خنثی شده اعلام کرد.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایرنا:سینا کلهر  نسبت به شایعات اخیر در خصوص حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی و جایگزین شدن اوکراین یا ایتالیا به جای تیم ملی کشورمان، واکنش نشان داد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان درخصوص تشکیل کارزاری برای حذف ایران از جام جهانی قطر گفت: تقریبا از ۴ سال پیش جریانی به‌طور مشخص (که توسط چند کشور معلوم حمایت مالی می‌شود)، درخصوص ورزش ایران شکل گرفته که هدفش، حذف نه‌تنها فوتبال بلکه کل ورزش ایران از حضور در رقابت‌های جهانی است. فعالان اپوزیسیون که به‌صورت مشخص و آشکار درحال دشمنی با ایران هستند. پروژه اصلی آن‌ها سیاسی است ولی ورزش را دارای این پتانسیل می‌بینند که بتواند به پروژه اصلی‌شان کمک کند. این‌ها از ۲ الی ۳ سال پیش کمپین‌ها تعلیق و تحریم ورزش ایران را پی‌گیری کرده‌اند. آدم‌های آن‌ها شناخته شده است. ضمن این که چند دولت نیز هم لحاظ مالی و هم از منظر لوجستیک و گفت‌وگو به آن‌ها کمک می‌کنند.

رسانه‌های داخلی به فیک‌نیوز دامن زدند

کلهر گفت: حذف ایران از جام جهانی آخرین تلاش آن‌ها بوده و همه هم‌وغم و ظرفیت‌ خود را به‌کار گرفتند تا بتوانند با بهانه‌های واهی و بی‌ربط این اتفاق را رقم بزنند. البته از همان ابتدا مشخص بود که تلاش‌شان به جایی نخواهد رسید. استراتژی که آن‌ها ایجاد ناامنی روانی بود. چون می‌دانستند شانس موفقیت‌شان کم است. بنابراین آزار و اذیت روانی مردم و برهم زدن تمرکز تیم ملی فوتبال را نشانه رفتند. راهکارشان برای اجرای این نقشه، خبرسازی مداوم بود و تمام هم نشده. همین هفته گذشته شاهد بودیم که خبر جایگزینی تیم ملی اوکراین به جای تیم ملی ایران در جام جهانی را منتشر کردند. متاسفانه جریان رسانه‌ای داخلی ما هم به این ماجرا دقت نمی‌کند. البته قبول داریم که کار رسانه، اطلاع‌رسانی است اما ارزیابی حداقلی از خبری که قرار است منتشر شود، ضروری است. این که در هرجای عالم کسی حرفی از تعلیق فوتبال ایران می‌زند و به‌ صورت جدی و گسترده در داخل شبکه رسانه‌ای ورزشی ما پوشش داده می‌شود، به این قصه و جریان‌سازی‌ها کمک کرده است. اگر در شبکه‌های رسانه‌ای داخلی کمی حساسیت نسبت به فیک‌نیوز داشتیم و اخبار رسیده و منبع خبر را ارزیابی می‌کردیم، فکر می‌کنم این جو روانی که در جامعه ایجاد شده، شکل نمی‌گرفت. ناخواسته بسیاری از رسانه‌های ما بدون این‌که قصدی داشته باشند، آن جریان را تقویت کردند.

از انتشار خبر حذف ایران از جام جهانی تعجب نکنید!

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش با تاکید بر خنثی شدن اهداف اپوزیسیون برای حذف ایران از جام جهانی ادامه داد: خدا را شکر فکر می‌کنم در فاصله ۲ هفته مانده به آغاز جام جهانی، دیگر اهداف این کارزارها برای مردم ایران مشخص شده است. البته که آن‌ها هدف خود را رها نخواهند کرد و حتی تا روز بازی اول ایران هم این جریان را حفظ خواهند کرد. تعجب نکنید حتی اگر بعد از بازی اول ایران در جام جهانی، خبری منتشر کنند و بگویند ایران به فلان دلیل از ادامه حضور در جام جهانی تعلیق یا محروم می‌شود. بالاخره دشمن، دشمنی‌اش را می‌کند اما در داخل کشور هم مسئولان ذی‌ربط تمام تلاش خود را کرده‌اند تا فشارها به نتیجه نرسد و خدا را شکر تا این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم، هیچ ردی از این که بخواهد تشکیل چنین کمپین‌هایی نتیجه‌ای داشته باشد، وجود ندارد. البته وظیفه ما این است که باز هم موضوع را رصد کرده و مراقبت‌های لازم را انجام دهیم.

برآورد ورود ۵۰۰ هزار گردشگر به ایران محقق نخواهد شد

اخیرا اما برخی رسانه‌های داخلی مدعی شدند حتی یک بلیت هم توسط گردشگران خارجی برای سفر به ایران در جریان برگزاری جام جهانی قطر خریداری نشده و این فرصتی است که از دست رفته است. کلهر در واکنش به این مسئله گفت: واقعا نمی‌دانم این ارزیابی‌های برچه اساسی انجام می‌شود چون هیچ نظام آماری وجود ندارد که ورود و خروج‌ها را در نظر گرفته باشد اما یک نکته را می‌شود تایید کرد و آن این که برآورد اولیه‌ای که از ورود احتمالی گردشگران به ایران پیش‌بینی شده بود، محقق نخواهد شد. چون آن برآورد، خوشبینانه بود. البته زمان هنوز تمام نشده است. مهم‌ترین نقطه برنامه‌ریزی سفر به ایران، در طول برگزاری جام جهانی بود نه قبل از برگزاری مسابقات. برنامه‌ریزی مسئولان گردشگری و مناطق آزاد ایران برای سفر گردشگران به کشورمان داشتند، مربوط به بازه زمانی بود که گردشگران خارجی در کشور قطر هستند و چون امکان ورود و خروج یک روزه به ایران وجود دارد، سعی کردند از این ظرفیت استفاده کنند. درست است که برآورد خوش‌بینانه ورود گردشگران محقق نخواهد شد و نیاز به اصلاح دارد اما ظرفیت ورود گردشگران به ایران همچنان وجود دارد و این‌طور نیست که فرصت از دست رفته باشد. ما از روزی که مسابقات شروع می‌شود، تازه کارمان شروع می‌شود و می‌توانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. اما این دیگر بستگی به توان و ظرفیت مناطق گردشگری کشورمان و دستگاه‌هایی که در حوزه گردشگری مشغول فعالیت هستند، دارد. باید دیگر آن‌ها چقدر موفق به جذب گردشگر می‌شوند.

سقف تماشاگران جام جهانی در قطر ۱.۵ میلیون نفر است

کلهر در پاسخ به این سوال که برآورد اولیه حضور گردشگران جام جهانی در ایران چقدر بوده، افزود: آمارهای مختلفی از سوی مسئولان مختلف مطرح شد و فکر می‌کنم برآورد اولیه، حضور ۲۰۰ الی ۵۰۰ هزارنفر گردشگر در جریان جام جهانی به ایران بود. شاید یکی از دلایل محقق نشدن این برآورد، به ظرفیت حضور تماشاگران جام جهانی قطر برمی‌گشت؛ تصور این‌که ۲ الی ۲.۵ میلیون تماشاگر فوتبال راهی قطر می‌شوند هم مقداری غیرواقعی بود و درحال حاضر سقف حضور تماشاگران جام جهانی قطربه ۱.۵ میلیون نفر کاهش یافته است.

پرواز مستقیم کیش به قطر حذف نشده

وی در واکنش به چرایی حذف پرواز مستقیم از کیش به قطر و راهکارهای جایگزین آن هم گفت: پرواز حذف نشده و تنها یک ایرلاین قطری از کیش به قطر پرواز ندارد سایر خطوط هوایی از کیش به قطر پرواز دارند و مشکلی هم وجود ندارد. ضمن این که یکی از مبداهای پروازی، ایرلاین‌های ایرانی برای پرواز به قطر، کیش است. طی صحبتی که با مسئولان شرکت‌های هواپیمایی ایران داشتیم، مقرر شد در زمان بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران، کیش یکی از مبداهای پروازی باشد. آخرین خبر این بود که کیش از لیست مبداهای پروازی حذف نشده مگر این که تحول جدیدی رخ داده باشد که من از آن بی‌اطلاع باشم.

خبرنگاران نگران شیوه اعزام به قطر نباشند

درحالی که تنها ۲ هفته آغاز جام جهانی فوتبال باقی مانده اما هنوز هیچ خبر قطعی از زمان و نحوه اعزام خبرنگاران ایرانی از سوی هیچ‌یک از نهادهای مرتبط منتشر نشده است. این درحالی است شایعه شده خبرنگاران برای پوشش خبری جام جهانی باید مبلغ ۷۰ میلیون تومان بپردازند که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، پرداختش خارج از عهده بسیاری از خبرنگاران است. کلهر اما موضوع را این‌طور تشریح کرد: لیست خبرنگاران اعزامی به قطر امروز یا فردا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، نهایی می‌شود. لیست اولیه فدراسیون فوتبال تهیه کرده بود و باید این لیست به تایید وزارت ارشاد برسد. درحال حاضر هنوز تعداد خبرنگاران اعزامی به جام جهانی مشخص نیست. به عنوان مثال در جام جهانی قبلی تنها ۲۰ خبرنگار به مسابقات اعزام شدند. انشاا... ظرف امروز و فردا و بعد از نهایی شدن تعداد خبرنگاران، کارهای اعزام انجام می‌شود. تا حدودی مسئله اسکان خبرنگاران در قطر حل شده و در تلاش هستیم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد مسئله بلیت‌های پرواز و اقامتشان خبرنگاران در قطر را هم حل کنیم. این اولویت اصلی وزارت ورزش و ارشاد و نیز فدراسیون فوتبال است. فعلا جای نگرانی وجود ندارد مگر این که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد.

شیوه اسکان خبرنگاران در قطر همانند جام جهانی گذشته است

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش در واکنش به شایعاتی درخصوص اسکان خبرنگاران در کیش و اعزامشان به لنج به قطر در روز بازی‌های ایران صراحتا گفت: یا خبرنگار به قطر نمی‌رود یا اگر برود به همان شکل دوره قبلی جام جهانی اعزام می‌شود. تلاش‌مان این است که خبرنگاران اعزامی با کم‌ترین مشکل و بهترین شکل راهی قطر شوند.

دارندگان بلیت جام جهانی همین حالا تصمیم بگیرند

کلهر پیشنهادی هم برای دارندگان بلیت‌های جام جهانی دارد: از تمامی افرادی که بلیت جام جهانی را در اختیار داریم، می‌خواهیم با توجه به این که فرصت چندانی تا شروع مسابقات و تهیه پکیج جام جهانی نمانده، زودتر انتخاب کنند که می‌خواهند در قطر اسکان داشته باشند یا یک روزه به قطر بروند و برگردند. دارندگان بلیت کار را برای لحظه آخر نگذارند و الان تصمیم بگیرند. با توجه به شرایطی که ایجاد شده (از نظر تامین پروازهای یک روزه به قطر و نیز پکیج‌های ارائه شده) فکر نمی‌کنم دیگر موقعیت بهتر از این شود. پیشنهاد هم نمی‌کنم که پکیج‌ها از آژانس‌هایی که قیمت نامتناسب ارائه می‌کنند، تهیه شود.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

در این فیستوال بازیکنان برتر شناسایی شدند ...
شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

از مسعود نوروزی سر مربی تیم بزرگسالان خواستیم ...
فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

اقبال از علاقه مردم ایذه به حضور در کوهستان ...
فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

کسب ۵ عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی کشور،قهرمانی ...