سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 233470
پنج شنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ، 17:00

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: دسترسی به فضای مجازی حق طبیعی مردم و صیانت از آنها وظیفه دولت است.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایرنا:، نخستین کارگروه هم اندیشی دبیران شورای فضای مجازی استان‌ها با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور و دبیران فضای مجازی ۱۰ استان برگزار شد.

«سیدابوالحسن فیزوآبادی» دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در این کارگروه با تاکید بر اهمیت نقش شوراهای فضای مجازی در استان ها، گفت: شوراهای فضای مجازی در استان‌های کشور در راستای گسترش فضای مجازی در همه ابعاد زندگی مردم و نیاز کشور به فعالیت ناظری هوشمند در این حوزه به صورت بومی تشکیل شده و به‌زودی آیین نامه آن در صحن شورای عالی فضای مجازی کشور به تصویب خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت نقش فضای مجازی در استان ها در حوزه‌های هوش مصنوعی و IOT (اینترنت اشیاء)، افزود: باتوجه به این که فضای مجازی پیشران توسعه کشور درحوزه های مختلف همچون علمی، اقتصادی و همچنین سبک زندگی مردم است باید از فرصت های آن استفاده کرد و بر همین اساس نیاز است که استان ها نگاه توسعه ای همه‌جانبه به فضای مجازی داشته باشند.

فیروزآبادی تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌ها برای دسترسی همه آحاد مردم به فضای مجازی در کشور حق طبیعی آنهاست تا بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند و وظیفه دستگاه های اجرایی و دولت است که از حقوق مردم در این فضا صیانت کرده و از خطرات و آسیب‌های آن جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: دبیران شورای فضای مجازی استان ها علاوه بر نظارت برای اجرای کامل سیاست های شورای عالی فضای مجازی کشور در سطح دستگاه ها و سازمان های هر استان، باید در حد اعلای بلوغ خود که ارکستراسیون (راهبری و هم‌جهت سازی) این فضا است، ایفای نقش کنند.

در این کارگروه، دبیران شورای فضای مجازی استان های یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان شمالی، مازندران، زنجان، اردبیل، گلستان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام به بیان نظرات و پیشنهادات خود درباره ایجاد نقطه کانونی به‌منظور جلوگیری از موازی کاری در فعالیت فضای مجازی استان ها، ایجاد شرایط مناسب جهت تولید محتوا و فعالیت های رسانه ای، آموزش همگانی و ارتقای سواد مجازی در سطح استان ها، توجه به اقتصاد دیجیتال(بومی)، تربیت نیروی انسانی متخصص وکارآمد و تصویب قوانین و مقررات مورد نیاز جهت پوشش خلاء های قانونی در این فضا پرداختند.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار