چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 233665
چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ، 21:30

دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: جایگاه علمی تصویربرداری پزشکی در ایران ارتقا یافته و از نظر امکانات و تجهیزات تلاش شده با علم روز دنیا حرکت کنیم که آثار آن به ویژه در حوزه بیماری‌های زنان مشهود است.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل ازایرنا:دکتر مرتضی صانعی طاهری  در حاشیه برگزاری دوازدهمین کنگره تصویربرداری بیماری‌های زنان در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز به خبرنگار ایرنا گفت: در این کنگره مسائل مربوط به جنین، بارداری، بیماری‌های زنان از جمله سرطان سینه و آندومتریوز با استقبال خوب شرکت کنندگان در حال بررسی است.

وی افزود: درمان و تشخیص بسیاری از بیماری‌ها به ویژه سرطان‌های زنان از جمله سینه و ناهنجاری‌های جنینی با استفاده از علم تصویربرداری پزشکی امکان پذیر است تا به موقع اقدامات مناسب درمانی صورت گیرد.

صانعی طاهری در خصوص آندومتریوز توضیح‌داد: آندومتریوز، هنگامی رخ می‌دهد که بافت داخلی رحم، در قسمتی خارج از رحم رشد می‌کند و بررسی ها نشان می دهد و از هر هشت تا ۱۰ زن در سن باروری یک نفر مبتلا به آندومتریوز است.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: این بیماری نازایی، دردهای لگنی و قاعدگی را به دنبال دارد و با تصویربرداری امکان تشخیص هر چه سریع تر و در نتیجه درمان‌های کنترلی این بیماری امکان پذیر می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره تصویربرداری بیماری‌های زنان نیز گفت: این کنگره سه روزه از ۱۷ تا ۱۹ اسفندماه در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز با موضوع بیماری‌ها و مسائل مرتبط با زنان به ویژه بارداری‌های دو قلو و پرخطر، بیماری‌های مرتبط با سینه و آندومتریوز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر مرتضی طهماسبی افزود: برگزاری این کنگره در دوره‌های گذشته به تشخیص و درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌هادر حوزه زنان کمک زیادی کرده است.

وی گفت: این کنگره با حضور ۲۵۰ میهمان از کل کشور نوآوری‌ها و تمام مسائل مرتبط با بیماری‌های یاد شده را بررسی کرده و سخنرانان آخرین دستاوردهای خود را ارائه می‌کنند.

بر اساس این گزارش، آندومتریوز از جمله بیماری‌های محسوب می شود که کیفیت زندگی و باروری زنان را دچار مشکل می‌کند.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
نقش ویتامین A در مقابله با کرونا

نقش ویتامین A در مقابله با کرونا

کارشناس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه ...
اوتیسم  نه بیماری است و نه معلولیت

اوتیسم نه بیماری است و نه معلولیت

این اختلال در پسران شایع تر از دختران است ...
"اُمیکرون" در کمین کودکان/ این علائم را جدی بگیرید

"اُمیکرون" در کمین کودکان/ این علائم را جدی بگیرید

"اُمیکرون" شاید با خطرات کمتری نسبت به سویه ...
آخرین آمار مبتلایان به اُمیکرون در ایران/ ۳۴ نفر شناسایی شدند

آخرین آمار مبتلایان به اُمیکرون در ایران/ ۳۴ نفر شناسایی شدند

هاشمی تاکید کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ...