دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 233782
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ، 10:48

مدیر کانون فرهنگی هنری رستگاران اهواز، با تشریح فعالیت این کانون در اجرای طرح «مسجد، مدرسه، محله»، گفت: با اجرای این طرح توانستیم تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان دختر رو پسر منطقه را جذب کانون و مسجد کنیم.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین :حسین خضری، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در خصوص فعالیت این کانون در طرح «مسجد، مدرسه، محله» اظهار کرد: این کانون مدت یک سال و نیم است که فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در اماکن تاریخی و مذهبی شروع کرده که با استقبال کودکان و نوجوانان و اقشار مختلف مواجه شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری رستگاران مسجد آقاسیدعلی چهارراه زند اهواز، افزود: ما در مدارس مختلف منطقه در مقطع ابتدایی و متوسطه اول در ارتباط هستیم و توانستیم تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان را به ویژه در مقاطع ابتدایی جذب کانون و مسجد کنیم و در حال حاضر بالغ بر 55 دانش‌آموز ابتدایی در مسجد فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و هنری انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در بخش بانوان نیز یک سال است که بانوان را به مسجد دعوت کردیم و دانش‌آموزان دختر هم فعالیت‌های فرهنگی، مهارتی و هنری را در مسجد انجام می‌دهند و استقبال خوبی شده و شاهدیم که دانش‌آموزان در مسجد به لحاظ مهارتی و فرهنگی رشد خوبی پیدا کرده‌اند.

خضری، تصریح کرد: در برای اینکه جوانان و نوجوانان به لحاظ سواد فرهنگی و اجتماعی و فعالیت‌های اجتماعی و شهروندی و هنری و گروه‌های سرود رشد خوبی داشته باشند، مسجد فضا به نحو احسن مهیا است.

وی با اشاره به اینکه در بخش بانوان تقریبا 170 نیروی فعال و در بخش برادران نیز 75 نیروی فعال داریم که روزانه در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت دارند و مباحث هنری را همچون دوره‌های تدوین فیلم، کلاس‌های آموزشی و مهارتی در رابطه با کارهای رایانه‌ای و ... دنبال می‌کنند.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار