پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 233961
دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ ، 08:09

وزن محصولات به هیچ و جه نشان دهنده کیفیت انها نیست انچه که اهمیت دارد ابعاد درست لوله و اتصالات استاندارد ملی ایران است. معمولا” ابعاد با ابزارهای دقیق مانند کولیس اندازه گیری میشوند ولی با خط کش هم میتوان حدود اندازه ها را به دست اورد.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین:لوله واتصالات یو- پی وی سی( U-PVC) محصولات بدون نرم کننده یا پی وی سی سخت هستند که به علت کارا بودن پلیمر پایه یکی از بهترین گزینه ها برای کاربردهای مختلف از جمله ابرسانی فاضلاب کشاورزی  برق مخابرات صنایع شیمیایی زهکشی و جداره چاه در رده های مختلف فشاری و بدون فشار (ثقلی ) به حساب می ایند.لوله های پی وی سی در دنیا بیش از 75 سال سابقه تولید دارند و در کشور ما بیش از پنجاه سال است که در مصارف مختلف استفاده می شوند.

شناسایی کیفی لوله و اتصالات  یو پی وی سی
نکات عمومی

رنگ لوله و اتصالات یو پی وی سی :
این محصول در هر رنگی و بدون هیچ گونه تائثیری در کیفیت محصول قابل تولید هستند ولی رنگ های پیشنهادی در استاندارد ملی ایران طوسی و سفید است. در ایران تولید لوله و اتصالات به رنگ طوسی متداول تر است. نکته : رنگ لوله به هیچ و وجه نشان دهنده مرغوبیت یا نامرغوبیت بودن نیست. ( نه روشن تر بودن لوله نشان دهنده کیفیت بالا و نو بودن مواد است و نه تیره بودن رنگ دلیلی بر بازیافتی بودن یا کیفیت پایین لوله هاست).

وزن لوله و اتصالات:
وزن محصولات به هیچ و جه نشان دهنده کیفیت انها نیست انچه که اهمیت دارد ابعاد درست لوله و اتصالات استاندارد ملی ایران است. معمولا” ابعاد با ابزارهای دقیق مانند کولیس اندازه گیری میشوند ولی با خط کش هم میتوان حدود اندازه ها را به دست اورد.
یاداوری: جهت اطلاع از ابعاد لوله ها در کاربرد های مختلف میتوانید به جدول استاندارد در بخش انتهایی مراجعه فرمایید.
نکته بسیار مهم: معمولا” در لوله های یو پی وی سی با ضخامت یکسان لوله ای که وزن پایین تری دارد از کیفیت بالاتری برخورداراست.

سفتی لوله و اتصالات :
لوله و اتصالات  یو پی وی سی به خودی خود دارای حداقل استحکام لازم بالاتری نسبت سایر لوله های پلیمری هستند. به همین دلیل با ضخامت  های پایین تر نسبت به سایر لوله های پلیمری قادر به تحمل فشار بالاتری هستند. که این امر خود سبب می شود این لوله ها قابلیت انتقال حجم بیشتری از سیال را  داشته باشند.

انعطاف پذیری لوله ها:
که معمولا” در فروشگاه ها به روش اعمال فشار با دست انجام می شود روش مناسبی برای تعیین کیفیت این محصولات نیست. حدود مجاز انعطاف پذیری لوله فقط با استفاده از دستگاه های ازمایشگاهی در ازمایشگاه های تخصصی قابل اندازه گیری است.

تناسب سایز لوله و اتصالات:
به منظور تناسب بهینه لوله و اتصالات یو پی وی سی تا حد امکان از لوله و اتصالات تولیدی یک کارخانه و تحت نام تجاری یکسان استفاده گردد. . در صورت استفاده از لوله و تصالات یو پی وی سی با نام های تجاری مختلف ممکن است فیت نبودن قطر لوله ها و گشاد بودن محل اتصال یا اتصال سخت انها به بکدیگر اتفاق بیافتد هرچند ابعاد لوله و تصالات هر دو مطابق با جدول استاندارد مربوطه باشد.

الزامات بهداشتی:
این محصول در صورتیکه بر اساس استاندارد تولید شده باشند هیچگونه  الودگی را به محیط یا سیال داخل لوله انتقال نمی دهند. (کنترل های بهداشتی کلیه لوله ها و اتصالات پلیمری بر عهده وزارت بهداشت می باشد)

اهمیت نوع کاربرد بر اساس نشانه گذاری:
تنوع تولید لوله و اتصالات پی وی سی برای کاربردهای مختلف از نقاط قوت ان هاست. لیکن عدم توجه به کاربرد هر محصول در جایگاه ویژه ان می تواند سبب ایجاد مشکلاتی  برای مصرف کننده شود. بنابراین توصیه می شود لوله و یا اتصال در محدوده کاربردی  معینی که بر روی لوله درج شده است به کاربرده شود.

نشان استاندارد و مشخصات لوله و اتصالات:
در ابتدا این نکته را در متذکر می شویم  که لوله و اتصالات یو پی وی سی بر اساس استانداردهای ملی ایران تولید می‌شوند و جداول موجود در استاندارد مرجع تولید و آزمایشگا‌های کنترل کیفیت می‌باشد.  لوله و اتصالات یو پی وی سی باید دارای نشانه گذاری باشد:

1-نشان استاندارد را داشته باشد، 2-نشان کد ده رقمی استاندارد درج شده، 3-نام کارخانه تولید کننده (برند معتبری باشد)، 4-تاریخ تولید، 5-شماره خط تولید، 6-نشانه گذاری ابعادی (قطر و ضخامات)، 7-حوزه کاربرد، 8-رده فشاری یا سفتی حلقوی با توجه به شماره استاندارد بر روی لوله و اتصالات درج شده باشد و شما با رجوع به این اطلاعات می‌توانید اطلاعات پایه‌ای در مورد محصول را بدست آورید و اگر  یکی از این موارد را نداشت از خرید لوله و اتصالات مورد نظر انصراف دهید.

استعلام مشخصات لوله و اتصالات یو پی وی سی از اداره استاندارد:

برای اینکه برخی تولیدکنندگان و فروشندگان با هدف جلب اعتماد مشتریان نشان استاندارد را جعل ‌نکنند، مصرف کنندگان جهت اطلاع از صحت این نشان کد ده رقمی نشان استاندارد درج شده برروی لوله و اتصالات مورد نظر را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا ظرف چند ثانیه سازمان ملی استاندارد ایران  پاسخی به آن‌ها خواهد داد  که درآن صحت نشان استاندارد، تاریخ اعتبار، شرکت درخواست کننده، نوع محصول و تاریخ صدور قید شده است. درصورتی که ظرف ۵ تا ۱۰ ثانیه پاسخی دریافت نشد، نشان استاندارد حک شده برروی محصول جعلی است و در این شرایط مشتریان می‌توانند ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۵۱۷، مراتب را جهت بررسی و پیگیری‌های لازم به کارشناسان سازمان ملی استاندارد اعلام کنند.

بخشی از جداول استاندارد لوله و اتصالات یو پی وی سی مطابق استاندارد های ملی:

به منظور کمک به ارتقای صنعت کشور و پیشگیری از بروز صدمات سنگین به مصرف کنندگان خواهشمند است در صورت مشاهده هرگونه محصولات بی کیفیت (دارای مهر استاندارد یا بدون مهر) خصوصا” محصولاتی که با جعل مهر یا نام تجاری تولید شده اند موضوع را به صورت محرمانه به این شرکت اطلاع دهید.

 

---
---------

قابل توجه کلیه خریداران و مصرف کنندگان:
به اطلاع می رساند لوله فاضلابی و برق  این شرکت  به رنگ سفید با نام تجاری شیلنگ و لوله خوزستان عرضه می گردد و سایر لوله ها به رنگ سفید که با نام های تجاری مشابه این شرکت و غیره در بازار توسط برخی از شرکت ها  تولید و عرضه می گردد الزاما” محصولات این شرکت نمی باشد. لذا به منظور جلوگیری از سوء استفاده های اّنها، محصولات را فقط از طریق شبکه گسترده عاملین اّن در سراسر استان خوزستان تامین نمایید.

 

---


مشتریان محترم می توانند برای بهره مندی از خدمات شرکت شیلنگ و لوله خوزستان با شماره تماس های زیر تماس حاصل فرمایند :

تلفن : ۷-۰۶۱۳۲۲۷۸۹۶۵  و    ۰۶۱۳۲۹۰۷۷۸۱   
همراه : ۰۹۳۰۱۸۱۶۷۵۸

 


و یا برای اطلاع از خدمات و ارتباط با ما می توانید به آدرس اینترنتی khouzestanpipe.ir مراجعه نمایید
و همچنین برای دریافت خدمات حضوری می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

اهواز – کیلومتر۱ اتوبان اهواز به سر بندر جنب شهرک صنعتی شماره ۴

برگرفته از بروشور انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی ایران

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
معرفی سرپرست جدید مدیریت شعب بانک مسکن استان خوزستان

معرفی سرپرست جدید مدیریت شعب بانک مسکن استان خوزستان

یاور عسکری به عنوان سرپرست جدید مدیریت شعب ...
شایعات اخیر در خصوص علل توقف تولید در این پتروشیمی کذب است

شایعات اخیر در خصوص علل توقف تولید در این پتروشیمی کذب است

وی افزود: با توجه به این که این قطعه حساس ...
بازدید مدیرکل بنیاد مسکن  از شرکت تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان

بازدید مدیرکل بنیاد مسکن از شرکت تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان

روح الله عمادی با حضور در مجموعه تولیدی شیلنگ ...
مدیر اداره امور شعب بانک ملی استان خوزستان معارفه شد

مدیر اداره امور شعب بانک ملی استان خوزستان معارفه شد

اسماعیل یوسفی به عنوان رئیس جدید اداره امور ...