پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 234068
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ، 01:19

مدیر کل استاندارد خوزستان با اشاره به اجرای طرح خالص فروشی ( مقابله با کم فروشی) در استان گفت: هشت واحد تولیدی متخلف کم فروشی در استان به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایرنا : علی داوودی روز دوشنبه در نشست خبری در محل اداره کل استاندارد خوزستان با اشاره به اینکه طرح خالص فروشی ( مقابله با کم فروشی) ویژه واحدهای تولیدی و اصناف در حال اجرا است بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد که تاکنون برخی از این واحدهای تولیدی به میزان ۴۹۰ میلیون ریال کم فروشی داشتند.

وی با بیان اینکه کم فروشی در اصناف نیز مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد گفت: در بازرسی که از شیرینی فروشی‌های استان انجام شده، اغلب کم فروشی داشته‌اند؛ بطوری که وزن جعبه را همراه با شیرینی محاسبه می‌کنند.

داوودی اظهار کرد: ۹۴۰ میلیون ریال کم فروشی از ۴۸ شیرینی فروشی در استان شناسایی و برای آنها پرونده تخلف تشکیل شده است.


مدیر کل استاندارد با بیان اینکه بازرسی با محوریت شناسایی واحدهای کم فروش به صورت هفتگی در حال انجام است افزود: فرد متخلف در مرحله نخست تا ۱۰ برابر میزان کم فروشی انجام شده جریمه و در صورت تکرار، جرائم سنگین‌تری را متحمل خواهد شد.

بررسی کیفیت آب شرب خوزستان

داوودی با بیان اینکه یکی از طرح های این اداره کل بررسی کیفیت آب استان است اظهار کرد: با دستور سازمان ملی استاندارد و استاندار خوزستان بررسی کیفیت آب شرب در استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی افزود: از شرکت آبفای استان درخواست داشتیم که برای انجام آزمایش‌ها گزارشی از وضعیت لوله و اتصالات آبرسانی را در اختیار این اداره کل قرار دهد.

داوودی با بیان اینکه هنوز گزارش نهایی تهیه نشده است افزود: کیفیت آب شرب با انجام این آزمایش‌ها در بخش‌های مختلف از جمله میزان کلر و سختی آب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر کل استاندارد خوزستان در ادامه استاندارد اجباری را برای توزیع بنزین ضروری دانست و افزود: اجرایی شدن این استاندارد از کاهش کیفیت سوخت در استان جلوگیری می کند.

داوودی یکی از دستگاه های نظارت کننده بر توزیع سوخت را اداره کل محیط زیست عنوان کرد و ادامه داد: این اداره کل به جنبه زیست محیطی سوخت نظارت دارد درحالی که کیفیت بنزین مصرفی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل استاندارد خوزستان در ادامه با اشاره به مقوله استاندارد حلال افزود: در سال گذشته ۳۴ مورد استاندارد حلال در استان صادر و از ابتدای امسال تا کنون نیز چهار استاندارد حلال دیگر نیز صادر گردید.

بررسی وضعیت استاندارد خودروهای وارداتی

داوودی افزود: رییس سازمان ملی استاندارد به تمام استان‌های مرزی کشور ابلاغ کرده است که وضعیت استاندارد خودروهای وارداتی بررسی شود.

مدیر کل استاندارد خوزستان ضمن تاکید بر روان سازی ترخیص خودروهای وارداتی بیان کرد: گزارش کیفیت و استاندارد خودروهای وارداتی استان به سازمان ملی استاندارد ارسال خواهد شد.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
معرفی سرپرست جدید مدیریت شعب بانک مسکن استان خوزستان

معرفی سرپرست جدید مدیریت شعب بانک مسکن استان خوزستان

یاور عسکری به عنوان سرپرست جدید مدیریت شعب ...
شایعات اخیر در خصوص علل توقف تولید در این پتروشیمی کذب است

شایعات اخیر در خصوص علل توقف تولید در این پتروشیمی کذب است

وی افزود: با توجه به این که این قطعه حساس ...
بازدید مدیرکل بنیاد مسکن  از شرکت تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان

بازدید مدیرکل بنیاد مسکن از شرکت تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان

روح الله عمادی با حضور در مجموعه تولیدی شیلنگ ...
مدیر اداره امور شعب بانک ملی استان خوزستان معارفه شد

مدیر اداره امور شعب بانک ملی استان خوزستان معارفه شد

اسماعیل یوسفی به عنوان رئیس جدید اداره امور ...