BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 234269
یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ ، 22:48

اولین اقدام امام زمان (عج) بعد از ظهور چیست؟

آیت الله سروش محلاتی توضیح میدهد:

اولین اقدام امام زمان (عج) بعد از ظهور چیست؟

مبلغ نوشت: عبدالسلام بن صالح هروی میگوید از حضرت رضا پرسیدم : وقتی قائم شما قیام میکند از چه کاری شروع میکند ؟ و حضرت فرمود : اول دستان بنی شیبه را قطع میکند آنان دزدان خانه خدایند!

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از خبر آنلاین :آیت الله محمد سروش محلاتی در کانال شخصی خود نوشت: با ظهور امام زمان تحولات فراوانی اغاز میشود از احقاق حقوق مظلومان تا رشد و توسعه دانش و تا به زیر کشیدن جباران و تا ابادانی و عمران بلاد و تا... ولی حضرت اقدامات انقلابی خود را از کجا اغاز میکند و نخستین تغییر در کجا اتفاق خواهد افتاد ؟ دولت مهدوی کار خود را با برخورد و مجازات " دزدان حرم " شروع میکند .

 

همان متولیانی که قرنها بنام دین مردم را سرکیسه میکردند ، همان اخاذانی که انچه مردم به حرم میدادند برای خود برمیداشتند و برای خود مصرف میکردند : غذایشان از حرم ، تفریح گاهشان از حرم ، ایاب و ذهابشان از حرم ،جلال و جبروتشان از حرم ! عبدالسلام بن صالح هروی میگوید از حضرت رضا پرسیدم : وقتی قائم شما قیام میکند از چه کاری شروع میکند ؟ و حضرت فرمود : اول دستان بنی شیبه را قطع میکند انان دزدان خانه خدایند : فقلت : بای شئ یبدا القائم منکم اذا قام ؟ قال ع یبدا ببنی شیبه فیقاطع ایدیهم لانهم سراق بیت الله عزوجل ( عیون اخبارالرضا - علل الشرایع ) بنی شیبه کلید داران حرم الهی اند که خانه خدا را دکان خود کرده بودند و انجا را که خداوند فرموده "وضع للناس"به محل کسب درامد برای خویش تبدیل کرده و در ان مانور میدادند و بجای ذکر خدا ، ذکر خود را به مردم تلقین میکردند و نذورات بیت را متعلق به خاندان خود میدانستند. ائمه به مردم هشدار میدادند که هدایا و نذورات کعبه را به بنی شیبه ندهید و خودتان مستقیما به مصرف زائران نیازمند برسانید (وسائل ج۱۳ ص۲۴۹)

 

بنی شیبه "نماد" جریانی است که بر مقدسات چنگ میاندازد و انها را وسیله دنیاطلبی خود قرار میدهد . جریانی که دین را مصادره میکند تا به دنیا برسد . جریانی که در لباس "خدمت به دین " خیانت میکند ، اگر این جریان اختصاص به یک خانواده در گذشته داشت ،چرا امام ع با این حساسیت به نبش قبر بپردازد و پرونده انان را مطرح نماید ؟! بنی شیبه یک جریان مستمر است و البته اختصاص به یک حرم هم ندارد . ولی چرا باید قطع دستان این دزدان قبل از هر اقدام دیگری انجام گیرد ؟ و چرا این دزدان قبل از دزدان بیت المال مجازات میشوند ؟ این دزدان پیوسته در هاله ای از قداست دزدی کرده و هرگز به نام " دزد " شناخته نشده اند و هرگز کسی نتوانسته بسراغ این "دزدان مقدس " برود

 

 

. امام زمان با اولین اقدام خود نشان میدهد که دوران قدرت و سلطه دزدان حرم سپری شده و او حکومتی تاسیس میکند که به امتیازات این گروه پایان میدهد . امام در اولین اقدام خود نشان میدهد که حکومت او با دیگر حکومت ها چه تفاوتی دارد . اری در دولت ظهور ، اول بسراغ دزدان مقدس میروند و سپس دزدان نامقدس !

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی

پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی

یکی از خصیصه های تمایز انسان و حیوان زبان ...
بهار در ادب فارسی

بهار در ادب فارسی

منوچهری دامغانی بزرگترین شاعر طبیعت گرای ...
امیدوارم با هنرم مروج امور خیر خواهانه باشم

امیدوارم با هنرم مروج امور خیر خواهانه باشم

من با هنر زندگی می کنم و آرزو دارم که بتوانم ...
مهمترین وظیفه ما برگزاری اکسپوهایی برای  حمایت از هنرمندان است

مهمترین وظیفه ما برگزاری اکسپوهایی برای حمایت از هنرمندان است

امیر عبیداوی گفت؛ توجه به هنرمندان خطه خوزستان ...