چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 244228
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ، 10:40

سرپرست فدراسیون چوگان گفت: در صورتی که شرکت ملی نفت و پخش و پالایش نفت آبادان حمایت کنند، فدراسیون هم علاقه مند به احیای چوگان در این شهر است تا ورزش چوگان بعد از بیش از ۵۰ سال به این شهر باز گردد.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل  از ایسنا:اصغر ناظریدر خصوص بازدید از زیرساخت های چوگان در استان خوزستان، اظهارکرد: از زیرساخت های موجود در استان و ورزشگاه چوگان در این استان بازدید کردیم. ضمن این که جلسه بسیار خوبی نیز با مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان داشتیم و در این جلسه از آقای دکتر بنی تمیم قول مساعد گرفته شد که از ورزش چوگان که قدیمی‌ترین ورزش توپی دنیا است، حمایت کند.

 

وی بیان کرد:مدیرکل ورزش خوزستان قول مساعد داد تا در سه نقطه‌ای که در استان خوزستان برای ورزش سوارکاری جانمایی شده است، بخش هایی از آن به چوگان اختصاص یابد.

سرپرست فدراسیون چوگان در ادامه، گفت: سرپرست سابق هیات چوگان استان خوزستان استعفا دادند و برای معرفی سرپرست جدید نیاز به تعیین تکلیف بود تا در ادامه مجمع انتخاباتی هیات چوگان استان خوزستان را برگزار کنیم. باتوجه به صلاحیت امیر شیرالی و فعالیت های مرتبط او با رشته چوگان و علاقه‌اش به این رشته پیشنهاد شد که شیرالی به عنوان سرپرست هیات فعالیت کند.

وی همچنین با اشاره به جلسه با اهالی و بزرگان صنعت اسب در استان خوزستان گفت: در این جلسه پیرامون آموزش، تولید و حمایت فدراسیون چوگان از این رشته و تهیه تجهیزات، مذاکره و مقرر شد برخی ادوات و لوازم چوگان را در اختیار علاقه مندان به این رشته در استان قرار دهیم و کلاس های آموزشی برای چوگان بازان در دو مرحله در تهران و خوزستان برگزار شود.

 

ناظری در ادامه بیان کرد: بازدید خوبی از شهر آبادان و منطقه آزاد اروند داشتیم . با عنایت به این که یکی از قدیمی‌ترین باشگاه های چوگان کشور در آبادان قرار دارد، از این باشگاه بازدید کردیم و هنوز اثرات چوگان از ۵۰، ۶۰ سال گذشته در این شهر دیده می شود. در این بازید طی صحبتی که با مسئولان ذیربط داشتیم عنوان شد در صورتی که شرکت ملی نفت و پخش و پالایش نفت آبادان حمایت کنند فدراسیون هم علاقه مند به احیای چوگان در این شهر است تا ورزش چوگان بعد از بیش از ۵۰ سال به این شهر باز گردد.

وی خاطر نشان کردند: یکی از مواردی که در حاشیه این سفر درباره آن بحث و تبادل نظر داشتیم درخصوص منطقه لالی در شمال استان خوزستان بود که بر اساس اسناد به دست آمده (که در حال حاضر هم برای ثبت ملی پیشنهاد شده است) در آنجا مجموعه‌ای قرار دارد که چوگان بازی می‌شده و تاریخی است. ان شاءالله در آینده نزدیک از این مکان بازدید می شود و با فعال شدن چوگان در این منطقه این رشته در استان خوزستان نیز رونق می گیرد.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

در این فیستوال بازیکنان برتر شناسایی شدند ...
شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

از مسعود نوروزی سر مربی تیم بزرگسالان خواستیم ...
فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

اقبال از علاقه مردم ایذه به حضور در کوهستان ...
فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

کسب ۵ عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی کشور،قهرمانی ...