سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 254242
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ، 22:18

عملیات نظامی ارتش اسرائیل در غزه

ادامه عملیات زمینی اسرائیل در غزه؛ مخالفت بلینکن با درخواست آتش‌بس از سوی کشورهای عربی

عملیات نظامی ارتش اسرائیل در غزه

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن و سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در ۴ نوامبر ۲۰۲۳در امان، اردن برگزار کرد

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از تایمز فارسی :ارتش اسرائیل با گذشت یک هفته از آغاز عملیات زمینی در غزه اعلام کرد که ۲ هزار و ۵۰۰ موضع مرتبط با حماس را مورد هدف قرار داد و از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا نیز با درخواست آتش‌بس کشورهای عربی مخالفت کرد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در طول شب گذشته نیروهای زمینی این کشور به نبرد با عوامل حماس در شمال غزه ادامه دادند و همچنین هواپیماها را برای حمله به زیرساخت‌های حماس، مکان‌های ذخیره سلاح، پست‌های دیده‌بانی و مراکز فرماندهی هدایت کردند.

همچنین منابع رسمی در تل‌آویو خبر دادند که تلفات نیروهای زمینی ارتش این کشور که در عملیات زمینی علیه حماس مشارکت داشتند به ۲۹ نفر رسیده است.

با تنگ‌تر شدن محاصره شهر غزه در شمال این باریکه امروز صبح نیز ارتش اسرائیل از ساعت ۱۰ صبح به مدت ۴ ساعت مهلت داده بود که غیرنظامیان گیر افتاده در این شهر از طریق جاده صلاح‌الدین به سمت جنوب غزه بروند. روز گذشته نیز ارتش اسرائیل مهلت سه‌ساعته‌ای برای خروج غیرنظامیان از شمال غزه تعیین کرده بود.

در همین حال وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل حماس است مدعی شد تعداد کشته‌شدگان فلسطینی در غزه به ۹۷۷۰ تن رسیده است. بسیاری این اطلاعات را نادرست می‌دانند. هر چند که تصاویر متعددی از کشته شدن افراد غیرنظامی در غزه منتشر شده است که صحت بسیاری قابل تایید نیست.

در همین حال سخنان آمیچای الیاهو، وزیر میراث‌فرهنگی با واکنش‌های فراوانی روبرو شد. این وزیر کابینه نتانیاهو در یک مصاحبه رادیویی گفته بود یکی از گزینه‌های اسرائیل، انداختن بمب هسته‌ای در نوار غزه است.

به دنبال این اظهار نظر، بنیامین نتانیاهو این سخنان را رد کرد و پس از آن نیز دفتر نخست‌وزیری نیز اعلام کرد که حضور وزیر میراث‌فرهنگی در جلسات هیات دولت به مدت نامحدودی تعلیق شده است.

در خلال این تحولات، تور خاورمیانه‌ای آنتونی بلینکن در خاورمیانه همچنان ادامه دارد و پس از اینکه روز گذشته در نشست وزرای خارجه پنج کشور عربی عربستان، قطر، امارات متحده، اردن و مصر در پایتخت اردن دیدار کرد امروز به کرانه باختری سفر کرد و با محمود عباس، رئیس تشکیلات فلسطین دیدار کرد.

در این دیدارها مقامات کشورهای عربی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند؛ اما روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان مصری و اردنی خود در امان، بازهم با برقراری آتش‌بس در غزه مخالفت کرد و گفت: «آتش‌بس در حال حاضر به حماس این امکان را می‌دهد که موقعیت خود را تغییر دهد.»

با این حال مقامات آمریکایی قبلاً پیشنهاد «وقفه بشردوستانه» در جنگ را داده بود اما امروز مارک رگیو، مشاور ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت که هر گونه توافق بر سر «توقف بشردوستانه» جنگ از «نظر ما باید شامل آزادی گروگان‌ها» شود.

از سوی دیگر طی شب گذشته و امروز حملات پراکنده راکتی از داخل نوار غزه به سمت مناطق مختلف اسرائیل ادامه یافت که این حملات با واکنش پدافند هوایی گنبد آهنی روبرو و خنثی شد.

همچنین در شمال اسرائیل و در مرز با لبنان نیز همچنان تبادل آتش گاه‌وبیگاه بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان ادامه دارد و رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که طی امروز چندین بار در مناطق نزدیک مرز لبنان آژیر خطر به صدا درآمد و یک خودرو غیرنظامی نیز در خاک اسرائیل هدف راکت‌های ضدتانک حزب‌الله قرار گرفت. 

همچنین ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک پهپاد را که از «عمق خاک لبنان» در حال نزدیک شدن به سمت اسرائیل بود، رهگیری و پیش از رسیدن به اسرائیل سرنگون کرده است.

همچنین شب گذشته حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس این گروه تروریستی چند روز پیش به تهران سفر کرده و با علی خامنه‌ای دیدار داشته است.

امروز وب‌سایت رسمی رهبر جمهوری اسلامی با تایید این خبر نوشت که در این دیدار «هنیه گزارشی از آخرین تحولات غزه و تحولات کرانه باختری» ارائه کرده است.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
عملیات نظامی ارتش اسرائیل در غزه

عملیات نظامی ارتش اسرائیل در غزه

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ...