چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 264263
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ، 16:00

نمایشگاه گروهی عکس "فَرتور خانه" با آثاری از ۱۵ هنرمند خوزستانی از امروز به مدت پنج روز در گالری ریم اهواز برپا است.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایرنا:برگزارکننده این نمایشگاه عکس اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان، بیش از ۲۰۰ عکس ارسال و ۲۹ اثر از ۱۵ هنرمند خوزستانی برای نمایشگاه انتخاب شد.

آیسودا زراسوندی اضافه کرد: آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه بیشتر با موضوع طبیعت و مستند هستند و علت انتخاب این موضوع نیز طبیعت خاص خوزستان و جغرافیای بکر این استان بوده است.

سیدمحمد آل‌علی، فاطمه احمدی‌طیفکانی، زینب باوی، فرشته پورخواجه، محمد صالح‌تفاخ، الهام جلالی، هستی حسن‌زاده، رویا حسینی، آیسودا زراسوندی، ابتسام زهیری، علی‌رضا صالحی‌لنده، ریحانه عرب‌زاده، مهدی لرکی، سمیه مریدسادات، سیدمحمد موسوی عکاسانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

 

 

وی در ادامه به حسی که مخاطب از تصاویر دریافت می‌کند اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه مخاطب با رنگ آثار که برگرفته از طبیعت خوزستان است ارتباط برقرار می‌کند.

هر کدام از آثار سخنی دارد و داستانی را از خوزستان روایت می‌کند که مخاطب با نگاه کردن به تصویر می‌تواند آن اثر را ببیند، بخواند و بشنود.

زراسوندی با برگزاری حدود پنج نمایشگاه گروهی عکس و آثار گرافیکی در خوزستان از نبود گالری هنری در استان انتقاد کرده و می‌گوید: با وجود اینکه استقبال مردم از نمایشگاه‌ها به ویژه عکس مطلوب بوده امابه جز همین یک گالری، مکان دیگری برای ارایه آثار هنری هنرمندان خوزستانی در اهواز به عنوان یک کلانشهر وجود ندارد.

جای خالی موزه هنرهای معاصر اهواز

این مدرس دانشگاه ادامه می‌دهد: موزه هنرهای معاصر اهواز به عنوان یکی از مکان‌های فاخر برای هنرمندان خوزستان، چندین سال پیش تعطیل شده و هنرمندان استان از وجود این مکان بی‌بهره هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ هنرمندان خوزستان تصریح کرد: ارایه آثار هنری به گالری‌های حرفه‌ای و برخوردار از استاندارهای لازم نیاز دارد تا هنرمندان به ویژه جوان‌ترها از این طریق به جامعه معرفی شوند و استعدادهای آن‌ها پرورش یابد.

زراسوندی شیوع بیماری کرونا در چند سال اخیر را اتفاقی ناخوشایند برای اهالی هنر به ویژه در حوزه تجسمی عنوان کرد و از مسئولان درخواست کرد حامی هنرمندان باشند تا دوباره روی پای خود بایستند.

به گزارش ایرنا آیسودا زراسوندی مدرس دانشگاه، طراح و گرافیک خوزستانی تاکنون سه کتاب به نام‌های "ماه نشان"، مجموعه آثار گرافیک و تصویرسازی دانشجویان طراح خوزستانی، "مهستان" مجموعه آثار عکس عکاسان خوزستانی و "ماه ایرانی" برگزیده آثار تصویرگران و گرافیست‌های خوزستانی را به چاپ رسانده است.

این نمایشگاه تا اول آذر ماه سال جاری در محل گالری ریم اهواز واقع در امانیه، خیابان خرم، انتهای کوچه خرد، پلاک ۳ برپاست و علاقمندان می‌توانند از آن دیدن کنند.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی

پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی

یکی از خصیصه های تمایز انسان و حیوان زبان ...
بهار در ادب فارسی

بهار در ادب فارسی

منوچهری دامغانی بزرگترین شاعر طبیعت گرای ...
امیدوارم با هنرم مروج امور خیر خواهانه باشم

امیدوارم با هنرم مروج امور خیر خواهانه باشم

من با هنر زندگی می کنم و آرزو دارم که بتوانم ...
مهمترین وظیفه ما برگزاری اکسپوهایی برای  حمایت از هنرمندان است

مهمترین وظیفه ما برگزاری اکسپوهایی برای حمایت از هنرمندان است

امیر عبیداوی گفت؛ توجه به هنرمندان خطه خوزستان ...