BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 404596
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ، 14:47

شبکه‌های اجتماعی نظیر کانال تلگرام، ایتا، اینستاگرام و آپارات نیز به عنوان ابزارهای قدرتمند در خبررسانی به کار گرفته شدند. اهمیت شبکه‌های اجتماعی در اینجاست که این پلتفرم‌ها به سرعت و گستردگی بالا، امکان دستیابی به مخاطبان را فراهم می‌کنند و به صورت تعاملی امکان ارتباط دوسویه با مخاطبان را می‌دهند.

 بامداد زاگرس آنلاین -مهسا ملک پور:امروزه دسترسی به خبر به طور فزاینده¬ای همگانی شده است و همه مردم نه تنها مصرف¬کننده خبر شده¬اند بلکه این امکان را دارند که به تولید آن دست بزنند. البته این امر نه تنها از اهمیت و رسالت خبرنگاری نکاسته است بلکه مسئولیت¬های مضاعفی را به منظور راستی آزمایی و کمک به جامعه برای دریافت اخبار صحیح برعهده آنان قرار داده است. در این میان سازمان¬هایی که به کار رسانه¬ای اهمیت می¬دهند دستیاران و دوستداران خبرنگاران هستند تا در مسیر تلاش آن¬ها برای جستجوی اخبار صحیح تسهیلگری کنند.

رسانه‌ها در صنعت نمایشگاه نقشی حیاتی ایفا می‌کنند و در آستانه روز خبرنگار شاید بد نباشد که به اهمیت نقش و جایگاه آن¬ها اشاره کنیم. رسانه پل ارتباطی بین برگزارکنندگان و مخاطبان است. اطلاعات و اخبار مربوط به نمایشگاه را با سرعت و دقت منتشر می¬کنند و با ایجاد پوشش گسترده از رویدادها، به جذب مخاطبان بیشتر و افزایش بازدیدکنندگان کمک می‌کنند. علاوه بر این، رسانه‌ها با ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های تخصصی، به ارتقای سطح آگاهی و دانش مخاطبان و صنعتگران می‌پردازند و در نهایت، باعث افزایش اعتبار و موفقیت نمایشگاه می‌شوند.
نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان که در حال حاضر در سی و یکمین سال فعالیتش به سر می¬برد، از ابتدای برگزاری رسمی نمایشگاه‌ها همواره دارای واحد خبر و رسانه فعال بوده است. این واحد با استفاده از ابزارها و روش‌های متنوع، نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و جذب مخاطبان ایفا کرده است. در گذشته، اطلاع‌رسانی از طریق ارسال پوسترهای کاغذی و نامه‌های دعوت کاغذی انجام می‌شد. اما با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتال شدن ارتباطات، این روش‌ها به تدریج جای خود را به ایمیل مارکتینگ، پیامک انبوه، پیام‌های واتساپ و تبلیغات در سطح شهر دادند. همچنین، استفاده از بیلبوردهای بزرگ بین‌جاده‌ای و اطلاع‌رسانی در نمایشگاه‌های سایر استان‌ها و وب‌سایت مجموعه، به ابزارهای اطلاع‌رسانی این واحد افزوده شد.


شبکه‌های اجتماعی نظیر کانال تلگرام، ایتا، اینستاگرام و آپارات نیز به عنوان ابزارهای قدرتمند در خبررسانی به کار گرفته شدند. اهمیت شبکه‌های اجتماعی در اینجاست که این پلتفرم‌ها به سرعت و گستردگی بالا، امکان دستیابی به مخاطبان را فراهم می‌کنند و به صورت تعاملی امکان ارتباط دوسویه با مخاطبان را می‌دهند. این ویژگی‌ها، شبکه‌های اجتماعی را به یکی از مهم‌ترین ابزارهای خبررسانی تبدیل کرده است.
همچنین شرکت نمایشگاه اصفهان همواره ارتباط نزدیکی با رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها داشته است. همکاری مستمر با نشریات و خبرگزاری‌های معتبر نظیر رکنا، اقتصاد100، فارس، ایرنا، ایسنا و ایمنا یکی از افتخارات این مجموعه است. این همکاری‌ها نشان‌دهنده تلاش این شرکت برای سپردن کار رسانه‌ای به حرفه‌ای‌های این عرصه است. به همین منظور، شرکت نمایشگاه اصفهان با طیف گسترده‌ای از رسانه‌های استانی و کشوری مانند دنیای اقتصاد، ویژه‌نامه استان اصفهان، اصفهان امروز، نصف جهان و اصفهان زیبا همکاری داشته است. در روابط عمومی این شرکت، توجه متناسب به رسانه‌های تخصصی نیز در دستور کار قرار داشته است. رسانه‌های تخصصی صنعت نمایشگاه نظیر اخبار نمایشگاه‌ها، خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا)، تیتر کوتاه و نشریه انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران از جمله این رسانه‌ها هستند.


درهم‌تنیدگی خبرنگاری و روابط عمومی


در دنیای امروز، مرز بین خبرنگاری و روابط عمومی به تدریج کمرنگ‌تر شده است. به این معنا خبرنویسی و خبرنگاری از حوزه¬های محدود گذشته خارج شده و تنوع بیشتری پیدا کرده است. در این رویکرد به فعالیت خبری هر کارشناس روابط عمومی یا واحد رسانه نیز در نقش خبرنگار عمل می‌کند و تلاش دارد تا به بهترین نحو اخبار را انعکاس دهد. این واقعیت که تحولات سلیقه مخاطب در خبرنویسی و تنوع انتشار آن، از رسانه‌های سنتی به رسانه‌های جدید منتقل شده است، این روند را تسریع کرده است.
به علاوه امروزه، کار روزنامه‌نگاری تنها به نگارش متن‌های طولانی و چاپ شده در روزنامه¬ها محدود نمی¬شود بلکه رسانه¬های دیجیتال فرصتی را ایجاد کرده است که خبر با سرعت سریع¬تر و توسط افراد و گروه¬های مختلف فرصت انتشار پیدا کند. به این تعبیر دیگر لازم نیست افراد در رسانه¬های اصلی مشغول به فعالیت باشند که کار رسانه¬ای آن¬ها مورد توجه قرار گیرد و خبررسانی ماهیت شبکه¬های و غیر خطی پیدا کرده است. امری که به شهروندان عادی نیز اجازه همراهی در فرایندهای رسانه¬ای را داده است. البته این موضوع در کنار فرصت¬هایی که پدید آورده، تهدیداتی نیز به همراه داشته است. از جمله کیفیت و شیوه انتشار خبر گاهی با تهدید مواجه می¬شود و چگونگی خوانش آن در جامعه نیز امری است که به سواد رسانه¬ای جامعه مرتبط است و خبرنگاران باید امروز بیش از هر زمانی برای توسعه این دانش و آگاهی تلاش کنند تا ضمن حفظ مرجعیت خبری و رسانه¬ای خود، به توانمندسازی جامعه نیز کمک کنند.


سختی کارهای سخت


خبرنگاران نقش بسیار مهمی در توسعه ارتباطات و آگاهی‌بخشی به جامعه دارند. این حرفه یکی از پر استرس‌ترین و سخت‌ترین مشاغل دنیاست. خبرنگاران در مواجهه با حجم دشواری‌ها، شب‌بیداری‌ها، تنش‌ها و حاشیه‌هایی که در زندگی روزمره تجربه می‌کنند، همواره در تلاش هستند تا اخبار و تحلیل‌های دقیق و به‌موقع را به دست مخاطبان برسانند.
مصرف‌کنندگان خبر و تحلیل‌های روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، بدون آنکه به این دشواری‌ها توجه کنند، از این اطلاعات بهره‌مند می‌شوند و دانش می¬افزایند. انتخاب یک سوژه، عکس، تیتر و حتی امروزه گاه موسیقی متناسب برای انتشار بر روی ویدئوها، ساعت‌ها زمان می‌برد. خبرنگاران با تعهد و وسواس، مدافعان حقیقت هستند و تلاش می‌کنند تا جامعه را به بهترین نحو ممکن آگاه کنند.

 

* مدیر روابط عمومی شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
هنرنمایی آیلین۱۳ ساله در موسیقی

هنرنمایی آیلین۱۳ ساله در موسیقی

آیلین ملت در حال حاضر عضو گروه موسیقی آوا ...
در باب تعهد خبرنگاران به حقیقت

در باب تعهد خبرنگاران به حقیقت

شبکه‌های اجتماعی نظیر کانال تلگرام، ایتا، ...
مردم خبر زده شده‌اند!

مردم خبر زده شده‌اند!

اعتماد به اخبار نیز در حال کاهش است و در ...
اسما بهات ، دختر کشمیری فروشنده خوراکی ها

اسما بهات ، دختر کشمیری فروشنده خوراکی ها

با وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری در کشمیر ...