به گزارش بامداد زاگرس آنلاین:این جلسه با گزارش رحیم جلیلی، رئیس انجمن نمایشگاههای بینالمللی ایران، در خصوص پروژههای برندسازی، برگزاری نمایشگاههای صادراتمحور و پیگیری مسائل مراکز عضو، از جمله موضوع رتبهبندی مراکز نمایشگاهی آغاز شد.
در ادامه، علی امامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع هیئت مدیرهی انجمن نمایشگاههای بینالمللی ایران گفت: «صنعت نمایشگاهی یکی از مهمترین ابزارها برای ایجاد تقاضا و رونق صادرات است؛ با این حال، همچنان مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است. فعالان این صنعت بهویژه صاحبان سایتهای نمایشگاهی، سرمایهها و تجربههای ارزشمندی دارند که میتواند تحولات بزرگی در تجارت کشور رقم بزند.»
وی با اشاره به ورود برخی مراکز نمایشگاهی به حوزهی برگزاری رویدادها افزود: «تصمیم سایتداران برای حضور در اجرای نمایشگاهها و ایجاد ارتباطات بینالمللی، فرصتهای جدیدی مانند تهاتر فضاهای نمایشگاهی و همکاری با مراکز خارجی را به همراه دارد و نتایج آن نه تنها برای صنعت نمایشگاهی، بلکه برای کل تجارت کشور اثرگذار خواهد بود.»
مدیرکل دفتر خدمات آماد همچنین به مشکلات حقوقی و مالکیتی برخی سایتهای نمایشگاهی اشاره کرد و پیشنهاد داد: «لازم است یک تیم حقوقی قوی برای پیگیری مسائل زمینهای نمایشگاهی تشکیل شود. هم ما در سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت و هم انجمن باید با همکاری، از حقوق این مراکز دفاع کنیم.»
او تأکید کرد که تأمین منابع مالی برای استانداردسازی زیرساختها، استفاده از مشوقهای صادراتی و تدوین نقشه راه صنعت نمایشگاهی، از اولویتهای سازمان توسعه تجارت است و در این مسیر، انجمن نمایشگاههای بینالمللی نقش بازوی کمکی سازمان را ایفا میکند.
در خصوص رتبهبندی مراکز نمایشگاهی نیز امامی اعلام کرد: «امسال نسبت به گذشته معیارهای سختگیرانهتری در ارزیابی لحاظ شده و رویکرد ما از شاخصهای سختافزاری به سمت شاخصهای نرمافزاری حرکت کرده است. کیفیت مدیریتی، تعداد نمایشگاههای بینالمللی، تعاملات خارجی و برنامههای تبلیغاتی، از جمله معیارهای اصلی جدید خواهد بود. رتبهبندی امسال تا هفته آینده نهایی میشود.»
نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !
ارسال دیدگاه