BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 60291
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ، 23:49

اینجا قرمز است؛ بازارها شلوغ، کافه‌ها باز و در بیمارستان‌ها جای سوزن انداختن نیست؛ اینجا اهواز است.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین  وبه نقل از ایسنا:چند روزی می‌شود که وضعیت شیوع کرونا در خوزستان به سرعت افزایشی شده و ۹ شهر خوزستان قرمز شده‌اند.

 

پرسه مرگ در ازدحام اهوازِ قرمز

 


 

چند روزی می‌شود که وضعیت شیوع کرونا در خوزستان به سرعت افزایشی شده و ۹ شهر خوزستان قرمز شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در پی رفع محدودیت‌ها، مجددا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یافت و بازارها شلوغ شدند. برگزاری مراسم چند هزار نفری عروسی و عزا نیز در نقاطی از استان مشاهده شده است.

بارها مسئولان بهداشتی خوزستان در خصوص رفع ناگهانی محدودیت‌ها و احتمال عادی‌انگاری شرایط هشدار داده بودند اما گوشی بدهکار نبود. ادامه روند فعالیت تالارها، سینماها، رستوران‌ها و کافه‌ها و برگزاری جشنواره‌های مختلف در کنار عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب شد که در بازه زمانی کوتاه، تعدادی از شهرهای خوزستان در وضعیت قرمز و برخی در وضعیت نارنجی قرار بگیرند.

بازار اهواز در وضعیت قرمز

در پی تغییر وضعیت رنگ‌بندی شهرها و تکمیل ظرفیت بیمارستان سانتر درمان بیماران مبتلا به کرونا در اهواز، چند بیمارستان دیگر به چرخه کرونا برگشتند اما همچنان بنا بر اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، میزان مراجعه به بیمارستان‌ها بالا است و این بیم می‌رود که کادر و ظرفیت درمان توان پاسخگویی به این حجم بیماران را نداشته باشد. از سوی دیگر مسئولان همچنان هشدار می‌دهند که با افزایش آمار مراجعات به بیمارستان‌ها، خوزستان باید منتظر افزایش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا و روزهای ناگواری باشد.

با وضعیت قرمز، مجددا اعمال محدودیت‌های کرونا اعلام شد. بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده در شهرهای قرمز، تنها مشاغل گروه ۱ اجازه فعالیت دارند اما با وجود گذشت دو روز از اعلام محدودیت‌ها در شهر اهواز و چند شهرستان دیگر، شاهد ادامه فعالیت اماکن تجاری، پاساژها و کافه‌ها هستیم.

امروز (یکشنبه) در مشاهده میدانی، هر چند برخی از پاساژهای غرب اهواز تعطیل بودند اما فعالیت بستنی‌فروشی‌ها و فروشندگان فست‌فود بازار مرو، خیابان ۱۳ شرقی و خیابان اصلی کیانپارس، پاساژ مرکزی و پاساژ ایران نگین در منطقه کیانپارس به چشم می‌خورد.

سیتی‌سنتر مهزیار در منطقه زیتون نیز باز است و برخی واحدهای صنفی اعم از پوشاک که مشمول گروه ۱ شغلی نیستند، همچنان در حال فعالیت هستند.

بازار اهواز در وضعیت قرمز

همه اصناف بازار هسته مرکزی شهر در شرق شهر اهواز نیز فعال هستند؛ واحدها و کافی‌شاپ پاساژ تجاری کارون نیز باز هستند؛ البته به نظر می‌رسد مردم و اصناف، هشدارها را جدی‌تر گرفته و کمتر در این اماکن حضور پیدا کرده‌اند اما با این وجود کافی‌شاپ مشتری دارد.

خیابان معروف به بازار پاکستانی‌ها (سعدی) و پاساژ رضوان در بازار اهواز نیز امروز هنوز از اماکن پرازدحام هستند؛ به نظر می‌رسد مردم می‌خواهند قبل از تعطیلی گسترده بازار، خریدهای شب عید خود را انجام دهند.

در خیابان سلمان فارسی و امام(ره) نیز تعداد دست‌فروشان نسبت به روزهای قبل بیشتر شده است؛ شاید برخی از این دست‌فروشان می‌خواهند قبل از تعطیلی بازار، کاسب شوند تا در روزهای تعطیل شرمنده خانواده‌هایشان نشوند.

بازار اهواز در وضعیت قرمز

تردد در هسته مرکزی شهر همچنان زیاد است و مردم در حال خرید هستند؛ بازار خرید هدیه‌های ولنتاین نیز داغ است هر چند مانند سال‌های گذشته نیست.

به گزارش ایسنا، با وجود مملو شدن بیمارستان‌ها از بیماران مبتلا به کرونا و هشدارهای مداوم و جدی مسئولان بهداشتی و درمانی خوزستان، همچنان شاهد عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط بیشتر مردم و فعالیت همه مشاغل هستیم.

با این روند باید منتظر بمانیم و ببینیم کرونا کی ما را در اهواز به زانو در می‌آورد.

گزارش از: دلال آلبوشهبازی، خبرنگار ایسنای خوزستان

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
شهید شهریور1320

شهید شهریور1320

دریابان غلامعلی بایندر و همرزمان جان‌برکف ...
معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

بهزاد تجری رییس اداره برنامه و بودجه اداره ...
بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

مفهوم بافت تاریخی - فرهنگی بر اساس نظریه ...
تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

سخنگوی دولت از تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ...