مردم ایران در نخستین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با حضور در پای صندوق آرا، برای اولین بار همه پرسی و رفراندوم بزرگی را رقم زدند و به «جمهوری اسلامی» رای مثبت دادند و از همان ابتدا به جهانیان نشان دادند که بر سرنوشت خویش حاکم هستند.
 
 
 
---
 این حرکت با رهبری الهی امام خمینی «ره» در سال ۵۸ به بهترین شکل حاصل شد و خط بطلانی بر دوران مداخله و تصمیم گیری بیگانگان کشید و این مردم ولایی را برای همیشه از سلطه بیگانگان رها کرد.
 
مردم مسلمان ایران با حضور آگاهانه و متعهدانه در اولین انتخابات آزاد تاریخ خود، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور برگزیده و نظام حقوقی کشور ایران را بر مبنای دین اسلام بنا کردند، تا ایران تجلی‌گاه مردم‌سالاری دینی در جهان معاصر شود و اسلام بعنوان کاملترین دینی  که می‌تواند ضامن سعادت زیست دنیوی و اخروی بشریت شود، معرفی گردد.
 
پس از چهار دهه اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با همت و کوشش جوانان غیور خود به سمت فتح قله‌های پیشرفت و عدالت گام‌های اساسی و سریعتری برداشته که نوید روزهای بهتر و درخشان تری می دهد.
 
 علی رغم حوادث گوناگون، شرایط بین‌المللی، و دشمنی دشمنان قسم خورده اسلام و تمامیت ارضی ایران، جمهوری اسلامی توانست با پشتیبانی آحاد مردم عزیز و قدرشناس و پرتلاش، مسیر خود را برای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی پرقدرت ادامه دهد و پرچم مستضعفان و محرومین و مظلومان را بالا نگهدارد تا به دست منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم «عج»  برسد و جهان هستی پر از عدل و داد و مهربانی و صلح و امنیت و محبت گردد.