یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 70703
شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ ، 13:25

موج دوم حمله ملخ‌ها در بسیاری از مناطق خوزستان ریزش داشته اما عمده ریزش در بهبهان، هندیجان، رامهرمز و لالی رخ داد که با توجه به محدود بودن کانون‌های ریزش در رامهرمز و لالی به سرعت با این آفت مبارزه و جمع‌آوری شد.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایسنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از مهار موج دوم ریزش ملخ‌ها در خوزستان خبر داد.

تورج نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت مبارزه با ملخ در خوزستان اظهار کرد: ۵ فروردین‌ماه شاهد موج دوم حمله ملخ‌ها در کشور بودیم که بخش عمده‌ای از آن در خوزستان ریزش کرد و دسته‌های میلیونی ملخ وارد خوزستان شدند.

وی افزود: موج دوم حمله ملخ‌ها در بسیاری از مناطق خوزستان ریزش داشته اما عمده ریزش در بهبهان، هندیجان، رامهرمز و لالی رخ داد که با توجه به محدود بودن کانون‌های ریزش در رامهرمز و لالی به سرعت با این آفت مبارزه و جمع‌آوری شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در بهبهان و هندیجان که ریزش وسیع‌تری اتفاق افتاد و شاهد کانون‌های بیشتری بودیم، سم‌پاشی به صورت شبانه‌روزی انجام شد و این آفت در شهرستان‌های بهبهان و هندیجان نیز از بین رفته است.

نوروزی گفت: اکنون همه کانون‌های ریزش ملخ در خوزستان به صورت کامل جمع شده و موج دوم ریزش ملخ در خوزستان به صورت کامل مهار شده است.

وی افزود: خوشبختانه این دسته‌های میلیونی ملخ در خوزستان عمدتا در عرصه‌های ملی و مراتع حضور داشتند و خسارتی به مزارع خوزستان وارد نکردند و در همان مناطق مهار شدند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان‌کرد: ۱۵۲ اکیپ در سراسر خوزستان کار پایش ملخ‌ها را به عهده دارند تا در صورت ریزش احتمالی ملخ‌ها، نسبت به شناسایی کانون ریزش‌ها اقدام و با آن مبارزه کنند. این کار در طول سال توسط اکیپ‌ها انجام می‌شود و مربوط به مقطع زمانی خاصی نیست

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
شهید شهریور1320

شهید شهریور1320

دریابان غلامعلی بایندر و همرزمان جان‌برکف ...
معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

بهزاد تجری رییس اداره برنامه و بودجه اداره ...
بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

مفهوم بافت تاریخی - فرهنگی بر اساس نظریه ...
تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

سخنگوی دولت از تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ...