پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 111193
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ، 07:52

کاهش مداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان

معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز خبر داد

کاهش مداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان

متاسفانه روز به روز میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان کاهش می‌یابد. در مناطق برخوردار شاید ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در مناطق کم برخوردار نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار کم‌تر است.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: اکنون زمینه برای انتقال بیشتر بیماری، مستعد شده است.

دکتر سید محمد علوی  اظهار کرد: موارد بیماری با شیب کند رو به کاهش است و وضعیت شکننده است. به محض اینکه مردم احساس می‌کنند موارد بیماری کاهش یافته است، عادی‌انگاری می‌کنند و یادشان می‌رود که باید در هر شرایطی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا در خوزستان، کولرها روشن و مردم در فضاهای بسته قرار دارند. از طرفی برخی از مردم مسافرت رفته‌اند یا می‌روند که این موارد زمینه را برای انتقال بیشتر بیماری مستعد می‌کنند.

علوی بیان کرد: متاسفانه روز به روز میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان کاهش می‌یابد. در مناطق برخوردار شاید ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در مناطق کم برخوردار نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار کم‌تر است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: از زمانی که محدودیت‌ها رفع شده است، خیابان‌ها شلوغ شده‌اند و انگار نه انگار در وضعیت شیوع کرونا قرار داریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نباید به این وضعیت خوش‌بین بود. تا زمانی که ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم واکسینه نشوند، تنها راهکار، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است.

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
شهید شهریور1320

شهید شهریور1320

دریابان غلامعلی بایندر و همرزمان جان‌برکف ...
معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

بهزاد تجری رییس اداره برنامه و بودجه اداره ...
بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

مفهوم بافت تاریخی - فرهنگی بر اساس نظریه ...
تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

سخنگوی دولت از تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ...