BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 131498
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، 00:26

خبرنگاری تجلی انصاف است . در عصری که رسانه مهمترین رویدار قرن تلقی میشود و تمامی فعل و انفعالات ، کلیه روابط ، تعاملات ، ساختار ها در هیات رسانه به حیات خود ادامه میدهند و دولت ها و حکومت ها از رسانه ها بعنوان ابزاری برای جنگ سایبری و تهاجم فکری و روانی بهره میبرند .

 بامداد زاگرس آنلاین - غزل سیاحی:امروز ۱۷ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ است . ۲۳ سال از شهادت مظلومانه خبرنگار فهیم و دلسوزی که برای نشان دادن چهره پلید و منحوس گروه طالبان مجاهدت کرد میگذرد .

 
 
شهید محمود صارمی که بلاغت و پارسایی لعل و قلمش توامان با شجاعت برای انجام وظیفه خود در حرفه  خبرنگاری ۱۷ مرداد ماه را به نام خبرنگاران ثبت کرد ‌. به پاس مجاهدت ها و تلاش های بی وقفه ای که فعالان این عرصه برای مطالبه گری در جهت پاسداری از اهداف انقلاب اسلامی کردند در این روز جایگاه و مرتبه خبرنگاران  مورد تجلیل قرار میگیرد .
 
 
خبرنگاری تجلی انصاف است . در عصری که رسانه مهمترین رویدار قرن تلقی میشود و تمامی فعل و انفعالات ، کلیه روابط ، تعاملات ، ساختار ها  در هیات رسانه به حیات خود ادامه میدهند  و دولت ها و حکومت ها از رسانه ها بعنوان ابزاری برای جنگ سایبری و تهاجم فکری و روانی بهره میبرند . خبر و خبرنگار ، مطالبه گری و اگاهی بخشی از جایگاه ویژه ای برخوردار است .
دغدغه مندی و اهتمام خبرنگاران عقربه تکاپو و تلاش را به سخره میکشد ‌. فقط خدا میداند فعالیت در حرفه خطیر خبرنگاری ان هم در استان خوزستان چه مشقت هایی دارد .
 
 
خبرنگاران خوزستانی  تا اخرین نفس برای مطالبه گری صحیح و اصولی تلاش میکنند که صدای فریادرسی محرومیت و مظلومیت خوزستان و خوزستانی شوند .
اقلیم گرم و خشک خوزستان تنها گواه بخشی از مشقت خبرنگاران را میدهد . چرا که فعالیت در دمای ۵۰ درجه سانتی گراد به وقت جهنم و پوشش رویداد ها و اخباری که گاه و بی گاه نهیب تعجب و شگفتی به خوزستان میزنند طاقت فرسا است .
از باران فزونی و برکتی که معنایش در خوزستان تغییر کرده  و ان را غرق در مشکلاتی میکند که سالهاست بر میز بی تدبیری مسئولان جا خوش کرده اند . تا خشکسالی و بی ابی که حیات جان خوزستان ، کارون را تهدید میکند .
در همه این مخاطرات و بحران هایی که همنوعانمان را مبتلا کرده اند خبرنگاران با وفا و غیور همپای مردم  مظلومیتشان را در قاب رسانه ها نشان میدهند .
خبرنگاری شغل خطیریست از ان جهت که خطاء و لغزشی میتواند وجدان و انصاف و ایمان ادمی را به اصفل مراتب نازل کند  .
مخاطب مردمی هستند که وردنه  فشارتحریم های اقتصادی احاد تکفیر کمرشان را خم کرده است . مبادا حرفی ، سخنی خاطر انهارا مکدر کند .
 نباید ابرو و حیثیت افراد حقیقی و حقوقی دستخوش جهتگیری های خبرنگار قرار گیرد چرا که ابروی مومن عزیز است اولیاء و اوصیاء دین این عمل را گناه  دانسته اند .
 
خبرنگاری مجموعه از خلاقیت ، ذوق ، استعداد ، ریزبینی و دقت  است . خبرنگار فردی متبحر در مهارت های فردی و اجتماعی است که استعداد بالقوه خود را تماما در این راه پر مخاطره قرار داده است .
 
 
این روز متعلق به خبرنگارانی است که حق التحریر تنها کفاف هزینه و کرایه اسنپشان را میدهد  و قلمشان تنها در راه مطاوعت از حق ، بطن کاغذ را می شکافد . خبرنگارانی که شکاف زندگی شخصی و کار را نادیده میگیرند  و در هر ساعتی از شبانه روز تمام سعی خود را برای رسیدن خبر و گزارش متقن به تحریره میکنند .
آن دستان خشک شده و خسته ای که میکروفن بدست ، تریبون مطالبه گری هستند . 
روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران  و فعالان عرصه رسانه که همواره در جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران همت ورزیده اند تبریک و تهنیت عرض مینمایم .
 
 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
هنرنمایی آیلین۱۳ ساله در موسیقی

هنرنمایی آیلین۱۳ ساله در موسیقی

آیلین ملت در حال حاضر عضو گروه موسیقی آوا ...
مردم خبر زده شده‌اند!

مردم خبر زده شده‌اند!

اعتماد به اخبار نیز در حال کاهش است و در ...
خبرنگاری تجلی انصاف است

خبرنگاری تجلی انصاف است

خبرنگاری تجلی انصاف است . در عصری که رسانه ...
اسما بهات ، دختر کشمیری فروشنده خوراکی ها

اسما بهات ، دختر کشمیری فروشنده خوراکی ها

با وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری در کشمیر ...