BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 202754
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ، 07:33

مشکلات  خطوط لوله و مدیریت PIMS در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان بررسی شد

با حضور مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب؛

مشکلات خطوط لوله و مدیریت PIMS در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان بررسی شد

جلسه بررسی وضعیت و ارتقای عملکرد مدیریت انسجام خطوط لوله انتقال نفت مناطق نفتخیز جنوب با محوریت بررسی مسایل ، مشکلات و تنگناهای پیاده سازی مدیریت انسجام خطوط لوله در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد .

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از  روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، این جلسه با حضور مدیریت های تولید و امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت بهره بردار برگزار شد . 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در این جلسه طی سخنانی با اشاره به اهمیت مدیریت انسجام خطوط لوله ( PIMS ) اظهار داشت :  بنا بر اهمیت وتأکید مدیریت ارشد بر پیاده سازی کامل و اثرگذار مدیریت انسجام خطوط لوله ، می بایست ضمن زیرساخت ها و نیازمندی های مربوطه از جمله نیروی انسانی و منابع مالی مکفی نیز در اختیار شرکت بهره بردار قرار بگیرد . 
مهندس علیرضا هیهاوند با عنوان اینکه در محدوده جغرافیایی و عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان حدود 2200 کیلومتر خطوط لوله جریانی و اصلی وجود دارد گفت : وجود رودخانه ها ، سدها و حوضه های گسترده و وسیع آبی در حوزه عملیاتی این شرکت باعث شده تا همواره فرآیند انتقال نفت و گاز با چالش ها و حساسیت های بسیار مواجه باشد . 
وی افزود : علیرغم کمبود شدید نیروی انسانی در ساختار کارکنان رسمی و ارکان ثالث ، با جدیت و پشتکار همکاران بخش های مختلف علی الخصوص فنی و عملیات ، پروسه ی بازرسی و تعمیرات خطوط لوله همواره در بالاترین سطح کیفی انجام شده و حادثه ی جدی نشت نفت رخ نداده است . 
 
 
وی همچنین کمبود نیروی انسانی و فرسودگی ناوگان خودرویی  را از دیگر محدودیت ها و مشکلات این شرکت برشمرد و گفت : با توجه به وسعت حوزه ی عملیاتی و صعب العبور بودن مسیر دسترسی به چاه ها ، خطوط لوله و تأسیسات فرآورشی ، ضرورت دارد در خصوص نوسازی ناوگان خودرویی و تخصیص اعتبارات مالی مساعدت صورت پذیرد . 
مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز طی سخنانی در این جلسه اظهار داشت : یکی از دارایی های مغفول و پنهان صنعت نفت طی سالهای متمادی ، خطوط لوله است که البته نقشی بسزا در عملکرد و تحقق تعهدات تولید ایفا می کند . 
 
 
مهندس غلامرضا نورانی افزود :  خطوط لوله به دلیل شرایط محیطی ، خاصیت سیال و شرایط جغرافیایی همواره در معرض تهدید ، تخریب و نشت وجود دارند که بمنظور پاسداشت محیط زیست و صیانت از منابع و اموال ضرورت دارد همواره اطلاعات این خطوط  جمع آوری و پایش گردد . 
در ادامه این جلسه ، وضعیت ،مشکلات و عملکرد واحد جدید PIMS – وضعیت ارزیابی ریسک وسامانه الکترونیکی خطوط لوله – مشکلات و تنگناهای خطوط لوله توسط مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت . 
در پایان ، مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با همراهی مدیر عامل و مدیرعملیات شرکت بهره بردار با حضور در تأسیسات طرح توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان مسایل و روند تحویل گیری تأسیسات ، مسایل و مشکلات آنرا از نزدیک مشاهده و بررسی نمودند

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
معرفی سرپرست جدید مدیریت شعب بانک مسکن استان خوزستان

معرفی سرپرست جدید مدیریت شعب بانک مسکن استان خوزستان

یاور عسکری به عنوان سرپرست جدید مدیریت شعب ...
شایعات اخیر در خصوص علل توقف تولید در این پتروشیمی کذب است

شایعات اخیر در خصوص علل توقف تولید در این پتروشیمی کذب است

وی افزود: با توجه به این که این قطعه حساس ...
بازدید مدیرکل بنیاد مسکن  از شرکت تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان

بازدید مدیرکل بنیاد مسکن از شرکت تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان

روح الله عمادی با حضور در مجموعه تولیدی شیلنگ ...
مدیر اداره امور شعب بانک ملی استان خوزستان معارفه شد

مدیر اداره امور شعب بانک ملی استان خوزستان معارفه شد

اسماعیل یوسفی به عنوان رئیس جدید اداره امور ...