BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 223074
یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ ، 21:16

روابط عمومی هنر و دانش اجتماعی است که یک سازمان را به هم پیوند می دهد

بامداد زاگرس آنلاین - فاطمه کریم وند: روابط عمومی سخنگوی یک دستگاه برای نشان دادن هر آنچه که در آن دستگاه می گذرد می باشد و می بایست کاهش دهنده فاصله شکاف میان جامعه و دستگاه‌های اجرایی باشد.

 هر سازمانی نیازمند ارتباط صحیح درون سازمانی و برون سازمانی است و کسب اطلاعات مفید و به موقع از درون بخش های مختلف سازمان و انعکاس آن به مخاطبان هدف و از طرفی جمع آوری اطلاعات، دیدگاه ها و نظر مخاطبان و انتقال آن به درون سازمان پل ارتباطی قابل تاملی است.
 از عمده وظایف روابط عمومی ها ۱-مطلع کردن و خبر دادن ۲-ترغیب و تشویق ، ترویج و تبلیغ ۳- انجام تحقیقات اجتماعی و افکار سنجی ۴-هماهنگی عوامل مورد نیاز سازمان و برقراری ارتباط با افراد و سازمان ها می باشد .
روابط عمومی در هر سازمان کمک به دیدن درست آینده ، شناسایی رقبا و اطلاعات از نیازهای جامعه می باشد و موجب پویایی سازمان می گردد.
 با توجه به نقش مهم روابط عمومی ها یکی از مهم ترین گزینه ها برای برقراری ارتباط مناسب با افراد درون سازمانی و برون سازمانی داشتن مهارت های نرم است.
 مهارت های نرم ، مهارت هایی هستند که بر چگونگی کارها تاثیر دارد و شامل نحوه تعامل با همکار، چگونگی حل مسائل و روش مدیریت کارها می باشد؛ این مهارت ها دربرگیرنده مهارت های بین فردی و ارتباطی، مهارت های شنیداری، مدیریت زمان و همدلی با دیگران است.
 
 
 
 
---
 
 یکی از انواع مهارت های ارتباطی نرم مهارت خوب حرف زدن و انتقال درست مفاهیم با توجه به اهمیت برقراری ارتباط در این حوزه می باشد ، فردی که در روابط عمومی است به تکنیک های صحیح سخنوری و صحبت کردن درست هرچقدر تسلط داشته باشد، متقاعد کننده بهتری است .
خوب صحبت کردن شامل روان صحبت کردن ، رسا صحبت کردن با انرژی حرف زدن و کلام پیکربندی شده می‌باشد که اثر گذاری بالایی در جلب نظر مخاطبین هدف دارد، پس تسلط کلامی و مدیریت استرس هنگام برقراری ارتباط بسیار حائز اهمیت است‌
 
 
 مهارت دیگر مهارت گوش دادن فعال است، از آنجایی که گرفتن نظرات و شنیدن دیدگاه های مخاطب یکی از وظایف روابط عمومی هاست به همین علت گوش دادن فعال که شامل درگیری همزمان ذهن و گوش به مخاطب و تمرکز به صحبت مخاطب می باشد موجب عارضه یابی درست و عدم سوء تفاهم می گردد.
 مورد بعدی در مهارت های نرم داشتن اعتماد به نفس روابط عمومی ها است که باید بتوانند توانمندی های خود و سازمان خود را به دیگران به درستی در جهت رسیدن به اهداف سازمان عرضه کنند به همین خاطر داشتن اعتماد به نفس برای حضور در محافل مختلف و نشان دادن توانمندی‌ها می‌تواند اثر مهمی را در مخاطب بگذارد.
 در این مقاله سعی نمودیم با شرح کوتاهی از وظایف روابط عمومی ها و اهمیت یادگیری برخی مهارت های نرم در بهبود عملکرد روابط عمومی ها صحبت کنیم.
آموزش مهارت های نرم در هر زمینه ای از زندگی حائز اهمیت است به خصوص وقتی به عنوان سخنگوی یک دستگاه ایفای نقش می کنیم.
 
*دکترای تخصصی علوم ارتباطات
مدرس ، مشاور و کارشناس صدا و سیما

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
هنرنمایی آیلین۱۳ ساله در موسیقی

هنرنمایی آیلین۱۳ ساله در موسیقی

آیلین ملت در حال حاضر عضو گروه موسیقی آوا ...
مردم خبر زده شده‌اند!

مردم خبر زده شده‌اند!

اعتماد به اخبار نیز در حال کاهش است و در ...
اسما بهات ، دختر کشمیری فروشنده خوراکی ها

اسما بهات ، دختر کشمیری فروشنده خوراکی ها

با وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری در کشمیر ...
چرا تولید محتوا همیشه مهم خواهد بود؟

چرا تولید محتوا همیشه مهم خواهد بود؟

در دنیایی که پر شده از تبلیغات انبوه و خیلی ...