BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 223310
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، 21:00

باز هم خاک، باز هم سرگردانی خوزستانی‌ها

گزارشی از آخرین وضعیت خیزش گرد و خاک در خوزستان؛

باز هم خاک، باز هم سرگردانی خوزستانی‌ها

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیشنهاد تعطیلی مراکز آموزشی در بعد از ظهر امروز گفت: روز گذشته هشدار سطح نارنجی صادر شده که این میزان هشدار با هشدار سطح قرمز تفاوت زیادی ندارد. هشدار سطح قرمز برای شرایط خاص و بسیار شدید مانند سیل سال ۹۸ یا طوفان همرفتی صادر می‌شود.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین  و به نقل از ایسنا:از صبح امروز، گرد و خاک محلی ناگهان خوزستان را فرا گرفت و شهرهای مختلف به ویژه اهواز در زیر خاک سنگین قرار گرفتند.

 گرد و خاک شدید میزان دید افقی در اهواز را به ۲۵۰ متر کاهش داد و در دیگر شهرها نیز دید افقی کاهش یافت.

با وجود اینکه از روز گذشته اداره‌کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به وقوع گرد و غبار و بارندگی هشدار داده بود، اما باز هم تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات به پس از خاکی شدن هوا موکول شد و در نهایت پیش از ظهر، تعطیلی مدارس هشت شهر به اضافه دانشگاه‌های اهواز اعلام شد.

 

کاهش دید افقی اهواز به ۲۵۰ متر

مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش دید افقی در برخی شهرها در پی وقوع گرد و غبار خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع گرد و غبار در استان خوزستان از صبح امروز اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار، در ساعت ۱۰:۳۰ امروز (۱۰ آبان ماه) دید افقی در اهواز به ۲۵۰ متر کاهش یافت.

وی افزود: در این مدت دید افقی در دزفول به ۱۵۰۰ متر، آبادان و بستان ۲۰۰۰ متر، ماهشهر، شادگان و  رامهرمز به ۳۰۰۰ متر رسیده است.

ماندگاری شدت خاک در اهواز

بنا بر اعلام مدیرکل هواشناسی خوزستان  این پدیده تا بعد از ظهر با همین شدت ماندگار خواهد بود.

محمد سبزه‌زاری با بیان اینکه این گرد و غبار محلی است، افزود: با توجه به اینکه امروز بارش خاصی در جنوب خوزستان نداریم و فردا وزش باد و احتمال شرایط هبوب وجود دارد، فردا نیز احتمال وقوع چنین پدیده‌ای وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیشنهاد تعطیلی مراکز آموزشی در بعد از ظهر امروز گفت: روز گذشته هشدار سطح نارنجی صادر شده که این میزان هشدار با هشدار سطح قرمز تفاوت زیادی ندارد. هشدار سطح قرمز برای شرایط خاص و بسیار شدید مانند سیل سال ۹۸ یا طوفان همرفتی صادر می‌شود.

با وجود اینکه میزان غلظت گرد و غبار بسیار بالا بود، در صبح امروز آن هم حدود ساغت ۱۰ صبح تنها ادارات و مدارس سطح شهرستان باوی تعطیل اعلام شدند.

تعطیلی مدارس و ادارات باوی به علت گرد و خاک

فرمانداری باوی اعلام کرد: براساس اعلام وقوع گرد و خاک، تمام ادارات و مدارس سطح شهرستان باوی (به جز مراکز امدادی‌، درمانی‌، بهداشتی‌، بانک‌ها، بخش‌های دارای نوبت کاری و عملیاتی‌، خدمات شهری شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی‌ها) از ساعت ۱۰ امروز سه‌شنبه (۱۰ آبان‌ماه) تعطیل هستند.

 

تعطیلی مدارس ۸ شهر خوزستان و دانشگاه‌های اهواز

در پی تداوم گرد و غبار در نهایت در حدود ساعت ۱۱:۳۰ دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان از تعطیلی مدارس هشت شهرستان استان خوزستان و دانشگاه‌های اهواز خبر داد.

محمدجواد اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به علت وقوع گرد و غبار شدید، مدارس اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، رامشیر، شادگان، ماهشهر و هندیجان در بعد از ظهر امروز (۱۰ آبان‌ماه) تعطیل اعلام شده‌اند.

وی افزود: همچنین دانشگاه‌های اهواز در بعد از ظهر امروز تعطیل شده‌اند.

گرد و خاک اهواز ۱۳ برابر حد مجاز

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع گرد و غبار در شهرهای استان گفت: میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در هوای اهواز به بیش از ۱۳ برابر حد مجاز رسیده است.

شهریار عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص میزان آلاینده‌های گرد و غبار امروز در خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۱۱ امروز (۱۰ آبان‌ماه) میزان ذرات غبار در هوای اهواز ۲۰۵۸ میکروگرم در مترمکعب بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم در مترمکعب است، غلظت گرد و غبار در اهواز به بیش از ۱۳ برابر حد مجاز رسیده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همچنین میزان غلظت گرد و غبار در آبادان ۹۰۰، سوسنگرد و شادگان ۵۵۸ میکروگرم بر مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

مشکلات که متاسفانه زیادهست به شاعر اسلامی ...
عوارض کسب و پیشه برای سال  ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

عوارض کسب و پیشه برای سال ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ...
تکریم  ومعارفه دردادگستری اندیکا

تکریم ومعارفه دردادگستری اندیکا

لهراب دراین مراسم به شرایط فعلی جامعه اشاره ...
روح الله عمادی ، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان شد

روح الله عمادی ، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان شد

با حکم اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب ...