BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 233528
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، 13:51

افزایش بستری‌های کرونایی/ خطر خیز مجدد کرونا در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد

افزایش بستری‌های کرونایی/ خطر خیز مجدد کرونا در خوزستان

عاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مبتلایان به کرونا در دنیا افزایش یافته اند، افزود: هر چند در حال حاضر همه شهرهای خوزستان در وضعیت آبی قرار دارند اما با توجه به افزایش مراجعه کنندگان و بستری ها در خوزستان، زنگ خطر کرونا به صدا درآمده است.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین  و به نقل از ایسنا:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش تعداد مراجعه‌ بیماران سرپایی و بستری‌های مبتلا به کووید – ۱۹ در بیمارستان‌های خوزستان، نسبت به خیز مجد کرونا هشدار داد.

دکتر حبیب حی بر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به روند مراجعه بیماران سرپایی و بستری‌های مبتلا به کووید – ۱۹ در بیمارستان‌های خوزستان، اظهار کرد: در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن تعداد بیماران سرپایی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های خوزستان ۴ درصد و میزان بستری‌ها با علائم ابتلا به کرونا نیز ۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵ درصد تخت‌های اختصاص داده شده به بیماران بزرگسال و ۹۰ درصد تخت‌های اختصاص داده شده به کودکان مبتلا به کووید – ۱۹ در بیمارستان‌های خوزستان اشغال هستند.

زنگ خطر کرونا به صدا درآمده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مبتلایان به کرونا در دنیا افزایش یافته اند، افزود: هر چند در حال حاضر همه شهرهای خوزستان در وضعیت آبی قرار دارند اما با توجه به افزایش مراجعه کنندگان و بستری ها در خوزستان، زنگ خطر کرونا به صدا درآمده است.

حی بر عنوان کرد: در هفته های گذشته تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در خوزستان بسیار کم بوده و گاهی مرگ ناشی از این بیماری نداشتیم اما آمار رو به افزایش است. همچنین با افزایش تعداد بیماران گروه های آسیب پذیر از جمله بیماران قلبی، مبتلایان به دیابت و فشار خون، مرگ و میر ناشی از کرونا نیز افزایش می یابد.  

پروتکل های بهداشتی فراموش شده اند/ خطر خیز کرونا

حی بر با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به عفونت های تنفسی از جمله کرونا بیان کرد: پروتکل های بهداشتی فراموش شده اند در حالی که باید مردم هشدارهای کرونایی را جدی بگیرند و پروتکل ها به ویژه استفاد از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و فضاهای بسته و حضور پیدا نکردن دانش آموزان بیمار در مدارس رعایت شوند.

وی عنوان کرد: در صورت تداوم رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی خطر خیز جدید کرونا در استان وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مشاهده زیرسویه های سویه‌های XBB و BQ۱ در برخی کشورها  نیز عنوان کرد: سرایت پذیری سویه‌های جدید کرونا مشابه امیکرون بالا است اما میزان مرگ و میر آن کمتر از سوش دلتا است اما فعلا نمی توان درمورد این سویه ها دقیق صحبت کرد.

حی بر با اشاره به شباهت علائم سرماخوردگی ها و عفونت های تنفسی، گفت: در این شرایط افراد به ویژه گروه های پر خطر با بروز علائم تب، آبریزش بینی و سرفه به مراکز درمانی مراجعه کنند تا سریعتر درمان های موثر را دریافت کنند.

مراکز درمانی در اشغال بیماران مبتلا به عفونت های تنفسی هستند

وی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز درمانی اهواز پر از بیماران مبتلا به عفونت های تنفسی است بنابراین پیشگیری از انتقال بیماری بسیار اهمیت دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اکنون با عفونت های تنفسی وسیع به جز کرونا مواجه هستیم و بیمارستان ها درگیر این بیماران هستند بنابراین اگر موارد ابتلا به کرونا نیز بیشتر از این، افزایش یابد شرایط بغرنج خواهد شد.

حی بر بیان کرد: نیروها و مراکز درمانی برای مقابله با پیک جدید آمادگی دارند و تمهیدات لازم اندیشیده شده است اما امکانات نامحدود نیستند و نباید بگذاریم به شرایط خارج از کنترل برسیم.

وی با تاکید بر لزوم تزریق دُز یادآور، گفت: بیش از ۹۰ درصد مراجعه کنندگان و بستری های کرونایی در بیمارستان های خوزستان، دز یادآور را تزریق نکرده اند این در حالی است که واکسن علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی یک فرد علیه ویروس، بدن را برای مقابله با عفونت های تنفسی ویروسی دیگر نیز آماده می کند.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

مشکلات که متاسفانه زیادهست به شاعر اسلامی ...
عوارض کسب و پیشه برای سال  ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

عوارض کسب و پیشه برای سال ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ...
تکریم  ومعارفه دردادگستری اندیکا

تکریم ومعارفه دردادگستری اندیکا

لهراب دراین مراسم به شرایط فعلی جامعه اشاره ...
روح الله عمادی ، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان شد

روح الله عمادی ، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان شد

با حکم اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب ...