چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 233789
جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ، 14:59

فنایی: افشاریان به حرف کسی گوش نمی‌دهد

اشتباهات داوری، دامن فدراسیون و وزارت ورزش را هم می‌گیرد

فنایی: افشاریان به حرف کسی گوش نمی‌دهد

بعد از دو هفته پرماجرا و جنجالی در لیگ برتر فوتبال ایران، حالا نوبت برگزاری دو هفته پایانی به صورت همزمان است در حالی که بسیاری نسبت به داوری‌ها نگرانند.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از دیدار نیوز : خداداد افشاریان روز گذشته در یک اظهار نظر عجیب در جمع خبرنگاران گفت:هیچ مشکلی در دربی ۱۰۰ و رقابت‌های هفته گذشته لیگ وجود نداشته و اگر در فینال جام حذفی حذفی بار دیگر استقلال و پرسپولیس به هم برخورد کنند تحت هیچ شرایطی از داور خارجی استفاده نمی‌کنیم!

 

در همین رابطه با محمد فنایی کارشناس داوری صحبت کردیم. او که اصرار داشت هدف او از مصاحبه ارائه راهکار مثبت است و با هیچ کس یا گروهی دشمنی ندارد، گفت: «من با آن بخش از صحبت‌های آقای افشاریان که گفته است داور خارجی نمی‌آوریم موافقم، ولی اینکه بگوییم هیچ اشتباهی صورت نگرفته و همه چیز گل و بلبل است را نمی‌پذیرم. این جور حرف زدن افشاریان، توهین به مخاطب است.»

شاید این یک پیشنهاد عاقلانه باشد که از علیرضا فغانی در دربی احتمالی استفاده شود، اما فنایی به چنین اتفاقی امیدوار نیست: «فغانی دیگر به ایران برنمی‌گردد، چون در حق او رفتار ناجوانمردانه‌ای داشتند. ضمن اینکه او به استرالیا مهاجرت کرده و در آنجا فعال است.»

او با اشاره به اینکه کمیته داوران در هفته‌های پایانی برای برگزاری بازی‌های همزمان لیگ کار سختی دارد، گفت: «این هفته باید ۸ بازی برگزار شود که بعضی از بازی‌ها خطر سقوط وجود دارد و بعضی از بازی‌ها هم تعیین کننده قهرمانی است. پس باید پیش از آغاز این بازی‌ها با استفاده از داوران بین المللی هم نمایش خوبی داشته باشیم. حتما باید از ارتباط رادیویی سالم، اسپری و کیفیت خوب دوربین تلویزیونی بهره ببریم که تصویر‌های ناواضح مشکلی به وجود نیاورد. با این زیرساخت‌ها چطور توقع داریم که VAR  به ایران بیاید!»

 

کارشناس باتجربه داوری ادامه داد: «به نظر من فدراسیون و کمیته داوران در شرایط بسیار حساسی هستند. نباید از داورانی استفاده کنند که تیم‌ها به آن‌ها آلرژِی دارند. هر چند که فکر می‌کنم آقای افشاریان اصولا هر کاری دلش بخواهد می‌کند و به حرف کسی گوش نمی‌دهد. ولی اگر این اشتباهات ادامه دار شود، شاهد فاجعه و نارضایتی تیم‌ها خواهیم بود که دامن فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را هم می‌گیرد.»

فنایی با اشاره به اینکه در کشور ما تعداد کارت‌هایی که به نیمکت‌ها داده می‌شود بیشتر از زمین است، گفت: «در فوتبال سطح اول اروپا می‌بینیم بازی که تمام شود همه دست می‌دهند و می‌روند، ولی اگر به لیگ خودمان نگاه کنید تازه متوجه تفاوت‌ها می‌شوید. تازه بعد از اتمام بازی اختلاف و حاشیه و جوسازی شروع می‌شود. جالب است که در همه دنیا فوتبال یک صنعت پولساز است در حالی که در ایران این نهاد‌ها هستند که هزینه فوتبال را می‌پردازند.»

او در پایان گفت: «ما در فوتبال به هم حرمت نمی‌گذاریم. اخلاق را باخته‌ایم و من نمی‌دانم که به چه قیمتی این کار را کردیم.»

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

در این فیستوال بازیکنان برتر شناسایی شدند ...
شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

از مسعود نوروزی سر مربی تیم بزرگسالان خواستیم ...
فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

اقبال از علاقه مردم ایذه به حضور در کوهستان ...
فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

کسب ۵ عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی کشور،قهرمانی ...