سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 233844
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، 15:14

از دیگر عواملی که باشگاه استقلال خوزستان باید به آن توجه داشته باشد این است که از الان باید بودجه فصل آینده کاملاً مشخص باشد زیرا آن چیزی که در دو فصلی که استقلال خوزستان رو به نزول رفت و در نهایت منجر به سقوط آن شد، مشکلات مالی باشگاه بود

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایسنا:یک پیشکسوت فوتبال معتقد است استقلال خوزستان برای اینکه در لیگ برتر آسانسوری عمل نکند باید از گذشته خود درس بگیرد.

عباس داودی در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر اظهار کرد: خوشحالم که استقلال خوزستان این پتانسیل را داشت که مجدداً خود را از لیگ یک به لیگ برتر برساند اما برای اینکه این باشگاه بتواند در لیگ برتر به فعالیت خود ادامه دهد باید از گذشته خود درس بگیرد. مسیر لیگ برتر صعود و نزول فراوانی دارد اما هنر هر باشگاهی این است که با استفاده از تجربیات به بقای خود در لیگ برتر تداوم  ببخشد.

وی با بیان اینکه در هر باشگاهی برای موفقیت باید به چند نکته توجه شود، ادامه داد: در هر باشگاهی گماشتن یک مدیر فوتبالی و فنی که درک خوبی از فوتبال داشته باشد از ضروریات است. در گذشته شاهد این بودیم در رأس مدیریت باشگاه استقلال خوزستان افرادی حضور داشتند که از دل ورزش و فوتبال نبودند و به نظر من از همین بابت نیز این باشگاه ضربه خورد و شاید یکی از عوامل سقوط این تیم به لیگ یک هم همین موضوع بود.

این پیشکسوت فوتبال بیان کرد: از دیگر عواملی که باشگاه استقلال خوزستان باید به آن توجه داشته باشد این است که از الان باید بودجه فصل آینده کاملاً مشخص باشد زیرا آن چیزی که در دو فصلی که استقلال خوزستان رو به نزول رفت و در نهایت منجر به سقوط آن شد، مشکلات مالی باشگاه بود. به هر حال به فصل نقل و انتقالات نزدیک می‌شویم و در زمینه مالی باشگاه باید از وضعیت خوبی برخوردار باشد تا با دست پر از این بازار خارج شود. البته باشگاه استقلال خوزستان باید حواسش به این موضوع باشد که قیمت بازیکنان را بیخودی بالا نبرد و با بازیکن با توجه به شایستگی‌اش قرارداد مالی ببندد.

وی با اشاره به ثبات در رأس کادر فنی استقلال خوزستان، خاطرنشان کرد: اینکه قرار است این باشگاه با پورموسوی به همکاری خود در لیگ برتر ادامه دهد، خوب است. البته آقای پورموسوی باید یک سری اصول را رعایت کند و با توجه به اینکه آقای پورموسوی در این سال‌ها یکسری تجارب را اندوخته است و شاید من پیشکسوت شاید تجارب او را نداشته باشم، پورموسوی مطمئناً باید ۱۰، ۱۲ تجربه اساسی داشته باشد و باید برای انتخاب همکارانش در کادر فنی به اطراف خود نگاه اساسی و منطقی داشته باشد و تبعیض را کنار بگذارد. مربیان برای انتخاب اعضای کادر فنی نباید رفاقتی عمل کنند و بر این اساس نیز پورموسوی باید از مربیانی استفاده کند که هر زمان در طول لیگ برتر به مشکل برخورد آن ها بتوانند کمک خوبی به او داشته باشند. همان کاری که دستیاران یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس انجام می‌دهند و می‌بینیم که این تیم چقدر موفق بوده است. پس پورموسوی باید تلاش کند در کادر فنی استقلال خوزستان شایسته‌سالاری مطرح باشد.

داودی گفت: همچنین معتقدم مدیریت باشگاه و سرمربی تیم باید مشاوران قوی در کنار خود داشته باشند و اگر به این موضوع تأکید دارم برای این است که استقلال خوزستان در لیگ برتر بقا داشته باشد و مجدداً ضربه نخورد. همچنین به این موضوع معتقدم که قرار نیست حتماً استقلال خوزستان چون نام خوزستان را به یدک می‌کشد تنها از بازیکنان خوزستانی در ترکیب خود استفاده کند زیرا در این سال‌ها در امر بازیکن‌سازی در استان اتفاقات خوبی رخ نداده است. پس این تیم باید بتواند ضمن جذب استعدادهای خوزستانی از بازیکنان غیربومی و توانمند برای موفقیت در لیگ برتر استفاده کند. به نظر من استقلال خوزستان با داشتن پایه‌های قوی می‌تواند در سال‌های آینده به خوبی از داشته‌های خود بهره‌مند شود و همین می‌تواند به ثابت شدن جایگاه این تیم در لیگ برتر کمک کند. پس تاکید می کنم مدیران استقلال خوزستان باید حواسشان جمع باشد در صورتی که اشتباهات گذشته تکرار شود، بی‌شک این تیم آسانسوری عمل خواهد کرد و مجدداً به لیگ یک برمی‌گردد.

وی همچنین بیان کرد: وقتی در جمع فوتبالی‌های خارج از استان قرار می‌گیریم هیچ دری باز نمی‌شود مگر اینکه ابتدا پیشکسوتان خوزستانی وارد آن مکان شوند اما متأسفانه درشهر و استان خودمان توجه لازم به پیشکسوتان فوتبالی از سوی باشگاه‌ها صورت نگرفته است. در حالی که استفاده از پیشکسوتان می‌تواند به پیشبرد اهداف باشگاه‌ها در سطح اول فوتبال ایران کمک کند.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

در این فیستوال بازیکنان برتر شناسایی شدند ...
شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

از مسعود نوروزی سر مربی تیم بزرگسالان خواستیم ...
فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

اقبال از علاقه مردم ایذه به حضور در کوهستان ...
فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

کسب ۵ عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی کشور،قهرمانی ...