دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 233872
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، 15:35

تعاملات  بنیاد مسکن و نظام مهندسی بیشتر می شود

تاکید مشترک بر افزایش کیفیت در ساخت و ساز :

تعاملات بنیاد مسکن و نظام مهندسی بیشتر می شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: تفاهم‌نامه تسهیل در ارائه خدمات فنی و مهندسی واحدهای مسکونی آسیب دیده به منظور ساخت هرچه بیشتر و بهتر ساختمان‌های با کیفیت در خوزستان با سازمان نظام مهندسی استان منعقد شد.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل  ایرنا:روح اله عمادی روز چهارشنبه در آیین انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به اینکه امروز نیاز به ساخت ساختمان‌های با کیفیت فنی بسیار مورد نیاز است، بیان کرد: نیازمند ارائه خدمات فنی و مهندسی به ویژه در حوزه شهری برای ساخت و سازهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان هستیم.

:مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: تفاهم‌نامه تسهیل در ارائه خدمات فنی و مهندسی واحدهای مسکونی آسیب دیده به منظور ساخت هرچه بیشتر و بهتر ساختمان‌های با کیفیت در خوزستان با سازمان نظام مهندسی استان منعقد شد.

روح اله عمادی روز چهارشنبه در آیین انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به اینکه امروز نیاز به ساخت ساختمان‌های با کیفیت فنی بسیار مورد نیاز است، بیان کرد: نیازمند ارائه خدمات فنی و مهندسی به ویژه در حوزه شهری برای ساخت و سازهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان هستیم.

وی با اشاره به یکی از طرح‌های مهم ساخت مسکن از سوی بنیاد مسکن در استان افزود: تعامل بسیار خوبی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام مهندسی خوزستان به ویژه در ساخت مسکن در شرایط بحرانی همچون سیل و زلزله وجود دارد.

عمادی اظهارکرد: ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرستان شادگان برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی در دست ساخت است که ۴۰۰ واحد مسکونی مربوط به کمیته امداد، ۲۰۰ واحد مسکونی از بنیاد علوی و ۱۰۰ واحد دیگر مربوط به بنیاد مستضعفان است.

وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه در اقداماتی همچون آواربرداری و ارائه خدمات فنی و مهندسی، سازمان نظام مهندسی ۵۰ درصد تخفیف می‌دهد و اداره کل بنیاد مسکن نیز ۵۰ درصد باقی هزینه‌ها در این بخش را تقبل می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به تسهیلاتی که به افراد نیازمند برای ساخت مسکن پرداخت می‌شود، گفت: کمیته امداد تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، بهزیستی یک میلیارد ریال و بنیاد علوی ۵۰۰ میلیون ریال به مددجویان متقاضی مسکن پرداخت می‌کند.

وی افزود: همچنین در قالب این تفاهم نامه به این افراد ۲ تن میلگرد و ۱۰ تن سیمان رایگان اختصاص داده می‌شود.

عمادی با بیان اینکه ساخت مسکن در مناطقی که در رخدادهای طبیعی دچار آسیب شده‌اند مشمول این تفاهم نامه هستند، بیان کرد: تمام توان بنیاد مسکن بر این است ساختمان‌هایی که در استان ساخته می‌شود، مقاوم سازی شوند تا در آینده نگرانی در آسیب دیدن این سازه‌ها نداشته باشیم.

وی با اشاره به طرح‌های مهم ساخت مسکن در استان ادامه داد: ساخت ۷۰۰ دستگاه واحد مسکونی در شادگان و پنج هزار واحد مسکونی در شهر بندر امام خمینی (ره) از جمله طرح‌های مهم ساخت مسکن در استان هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی خوزستان نیز با اشاره به همکاری این سازمان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ساخت مسکن اظهار کرد: مشارکت در ساخت مسکن در مناطق در معرض خطر، سیل‌زده، زلزله‌زده و حوادث خاص دیگر شامل این تفاهم نامه است.

کوروش خواجوی افزود: ۵۰ درصد تخفیف نظام مهندسی برای هزینه‌های خدمات مهندسی شامل طراحی و نظارت در این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین تسهیل و تسریع در کار کنترل نقشه و تشکیل کارگروه ویژه برای نظارت بر ساخت مسکن در قالب این تفاهم نامه از دیگر موارد همکاری این سازمان با بنیاد مسکن است.

حوادثی نظیر پلاسکو تهران و متروپل آبادان مسوولان مربوطه را بر آن داشته تا نظارت بیشتر و بهتری بر ساخت و سازها داشته باشند.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

مشکلات که متاسفانه زیادهست به شاعر اسلامی ...
عوارض کسب و پیشه برای سال  ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

عوارض کسب و پیشه برای سال ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ...
تکریم  ومعارفه دردادگستری اندیکا

تکریم ومعارفه دردادگستری اندیکا

لهراب دراین مراسم به شرایط فعلی جامعه اشاره ...
روح الله عمادی ، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان شد

روح الله عمادی ، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان شد

با حکم اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب ...