یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 233902
جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ ، 12:44

نلاین بودن و رصد ۲۴ ساعته رویدادهای مرتبط با سازمان، اجرای دقیق و بدون خطا وظایف و اثرات مخربی که استرس بر روح و جسم کارگزاران روابط‌عمومی می گذارد

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین ،داوود سلیمانی/ مدیر روابط‌عمومی‌‌ نیروگاه رامین اهواز  در شارا نوشت :آنلاین بودن و رصد ۲۴ ساعته رویدادهای مرتبط با سازمان، اجرای دقیق و بدون خطا وظایف و اثرات مخربی که استرس بر روح و جسم کارگزاران روابط‌عمومی می گذارد بر هیچ کس پوشیده نیست. متاسفانه نادیده گرفتن آثار زیان بار «استرس» در بطن جامعه و بی توجهی قوانین و مقررات سازمانی به این موضوع به یکی از چالش های مغفول جامعه ما تبدیل شده است.

 


همانطور که می دانیم روابط‌عمومی‌ به‌عنوان یکی از مشاغل پراسترس دنیا شناخته می شود که این موضوع حکایت از سختی کار و چالش های این شغل حساس و پرحاشیه دارد.


اهمیت این شغل پر تنوع و در عین حال پر استرس و حساس با گسترش، نفوذ و افزایش کارکرد رسانه های آنلاین و فضای مجازی هر روز بیشتر می شود و کارگزاران این حرفه نیز ناگزیرند با هوشیاری و تعقل بیشتری در جهت حفظ و کنترل احساسات، هیجانات، حواشی، هنجارها، بحران ها و رویدادهای روز پیرامون خود واکنش هایی سریع، منطقی و حرفه ای بروز دهند تا بتوانند در جهت حفظ و تقویت منافع کارکنان و سازمان خود گام بردارند.


آنلاین بودن و رصد ۲۴ ساعته رویدادهای مرتبط با سازمان، اجرای دقیق و بدون خطا وظایف و اثرات مخربی که استرس بر روح و جسم کارگزاران روابط‌عمومی می گذارد بر هیچ کس پوشیده نیست. متاسفانه نادیده گرفتن آثار زیان بار «استرس» در بطن جامعه و بی توجهی قوانین و مقررات سازمانی به این موضوع به یکی از چالش های مغفول جامعه ما تبدیل شده است.


این در فهرست که یک جامعه شاد، پویا و سرزنده با اهتمام همگانی بویژه سیاستگذاران و قانونگذاران قابل تحقق است و کارگزاران روابط‌عمومی‌‌ نیز می توانند بخشی از بازوی اجرایی این رویکرد باشند.


آنچه مسلم است آثار زیان‌بار استرس بر روح و جسم همه کارگزاران روابط‌عمومی‌‌ و لزوم قرار گرفتن این شغل و حرفه در فهرست مشاغل سخت و زیان آور است که سال هاست در پیچ و خم وعده های توخالی و لایحه های بی سرانجام نمایندگان مجلس و پیگیری های ناقص موسسات و اساتید روابط‌عمومی‌‌ کشور رها شده است.


بی تردید قرار گرفتن این شغل در فهرست مذکور دغدغه و خواست همه فعالین این عرصه در هر نوع سازمان، اداره و شرکت است اما آنچه بیش از هر چیزی دیگر مشهود است شرایط سخت کاری و محیط فعالیت مدیران و کارکنان روابط‌عمومی‌‌ شرکتها،کارخانجات و مراکز «صنعتی» است که با مخاطرات و حساسیت های بیشتری نسبت به سایر ادارات و سازمان ها همراه هستند.


به‌عنوان مثال چالش ها و مخاطراتی که عکاس روابط‌عمومی‌‌ یک شرکت یا کارخانه صنعتی به جان می خرد و همچون سایر کارکنان این صنایع در معرض خطر قرار می گیرد در مقابل عکاس یک اداره یا سازمان به مراتب بیشتر و متفاوت است.


در واقع می توان گفت حضور فعالین روابط‌عمومی‌‌ در محیط های بحران خیز، پر استرس و خطرناک و مواجهه روزانه در فضاهای پر سروصدا، پر حرارت، پر ارتعاش، مرتفع و حادثه خیز و آثار مخربی که این شرایط بر روح و جسم این فعالین می گذرد می تواند دلیل مهمی و محکمی بر لزوم قرار گرفتن شغل روابط‌عمومی‌‌ در فهرست مشاغل سخت و زیان آور است.


لذا از مدیران روابط‌عمومی‌‌ وزارت خانه ها بویژه وزارت خانه هایی که جنبه حاکمیتی بر صنایع و شرکت های دولتی و خصوصی پرمخاطره و دارای شرایط سخت کاری دارند انتظار می رود تا بطور جدی و عملی با حساسیت و توجه بیشتری به این مقوله بپردازند تا شاهد هم افزایی و ارتقا سطح کیفی کارگزاران این عرصه باشیم.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
هنرنمایی آیلین۱۳ ساله در موسیقی

هنرنمایی آیلین۱۳ ساله در موسیقی

آیلین ملت در حال حاضر عضو گروه موسیقی آوا ...
مردم خبر زده شده‌اند!

مردم خبر زده شده‌اند!

اعتماد به اخبار نیز در حال کاهش است و در ...
اسما بهات ، دختر کشمیری فروشنده خوراکی ها

اسما بهات ، دختر کشمیری فروشنده خوراکی ها

با وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری در کشمیر ...
چرا تولید محتوا همیشه مهم خواهد بود؟

چرا تولید محتوا همیشه مهم خواهد بود؟

در دنیایی که پر شده از تبلیغات انبوه و خیلی ...