پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 264292
پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ، 14:00

کی از مهم‌ترین خطوط اصلی امام امت تقویت ایمان و امیدواری مردم و مقابله با یاس بوده است و عده‌ای با اهداف مختلف به دنبال ایجاد یاس در مردم هستند لذا طلاب و روحانیون و رسانه ها باید تحلیل‌های درست را روایت کنند . مقام معظم رهبری هم در سخنرانی‌های خود با علم به مسائل جامعه با امید سخن می‌گویند.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از نبض شهر : بدون شک جهاد تبیین را باید یکی از الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نامید و یکی از  امور بسیار مهم برای مقابله با هر گونه انحراف و تحریف در ارزش‌ها جهاد تبیین است در اهمیت این موضوع همین بس که  بیش از چهل مسئله خصوص  جهاد تبیین مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفته است .

حضرت آیت الله خامنه ای در مهر ماه ۱۴۰۰ در سخنرانی خود در جمع جوانان به اهمیت تبیین اشاره کردند که  فقط وظیفه حوزه‌های علمیه و روحانیت نیست و باید از ظرفیت دیگران نیز استفاده شود  و هر آنچه که شرع مقدس بیان کرده باید با رویکرد تبیینی بیان گردد چراکه در این صورت دشمن از ابزار رسانه برای تحریف استفاده خواهد کرد .ایشان از جهاد تبیین به عنوان یک وظیفه همگانی یاد می‌کنند و اظهار می کنند در این مسئله از شیوه‌های اخلاقی استفاده شود و روش‌های دشمن را به کار نگیریم.

نگاهی دقیق تر به جهاد تبیین بیانگر این است که سیره علمی وعملی اهل بیت (ع) هم جهاد تبیین بوده و حضرت زینب (ص) نیز با این جهاد توانست مانع از بین رفتن قیام عاشورا گردد. برگزاری نخستین رویداد رسانه ای جام رسانه امید توسط سازمان بسیج رسانه خوزستان  فرصتی شد تا ضمن انعکاس نقطه نظرات مختلف به مبحث جهاد تبیین بصورت دقیق تر بپرداریم که حاصل آن را می خوانید .

یک مادر شهید می گوید : ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، مهم‌ترین مصداق جهاد تبیین است. امروز وظیفه سنگینی برای حراست از این انقلاب و انقلاب بر عهده ما است و جهاد تبیین یکی از مسائلی است که باید مورد توجه مسئولان جامعه و مردم قرار گیرد .

مادر شهید کوروش جهانگیری  که در سال ۱۳۶۵ فرزندش به شهادت رسید ، اظهار می کند : شهید قاسم سلیمانی را باید قهرمان جهاد تبیین نامید چراکه این سردار رشید اسلام نفوذ معنوی در رزمندگان جبهه مقاومت داشت و مادران و پدران شهدا هم الگوی موفق جهاد تبیین هستند که به قشرهای مختلف جامعه روحیه وانگیزه می دهند .

وی می افزاید : یکی از مهم‌ترین خطوط اصلی امام امت تقویت ایمان و امیدواری مردم و مقابله با یاس بوده است و عده‌ای با اهداف مختلف به دنبال ایجاد یاس در مردم هستند لذا طلاب و روحانیون و رسانه ها باید تحلیل‌های درست را روایت کنند . مقام معظم  رهبری هم در سخنرانی‌های خود با علم به مسائل جامعه با امید سخن می‌گویند.

بیداری افکار عمومی در بیان جنایات رژیم صهیونسیتی نوعی جهاد تبیین است

یکی از روزنامه نگاران  اهوازی در گفتگو با خبرنگار نبض شهر می گوید : بکارگیری جهاد تبیین برای رساندن صدای مردم فلسطین به جهانیان نتیجه بخش بوده است.

عبدالعزیزی با بیان اینکه شکست رژیم صهیونیستی در عرصه نرم راحت‌ تر است تصریح می کند :  شرط تحقق این موضوع آن است که جهان اسلام و امت اسلامی اقدام به جهاد تبیینی برای آگاهی افکار عمومی جهان از جنایات رژیم صهیونیستی کند.

این روزنامه نگار می گوید :  دشمن در کمین است تا همواره با ایجاد تفرقه افکنی بین اقوام و یاس و نااامیدی بین مردم به اهداف خود برسد با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم مردم باید آگاه باشند که فریب دشمن را نخورند  و دراین عرصه رسانه ها نقش مهمی بر عهده دارند .

وی می افزاید : خوشبختانه ملت شهیدپرور و انقلابی ایران اسلامی و بخصوص خوزستانی ها در موضوع جهاد تبیین بخوبی نقش آفرینی کردند. باید با تمام توان صدای مظلوم مردم فلسطین را به جهان برسانیم که این یک جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند.

همه بایددر حوزه جهاد تبیین پای کار باشند

دیگر مصاحبه شونده ما معتقد است همه باید در حوزه جهاد تبیین پای کار باشند چون نوجوانان وجوانان دوران قبل از انقلاب را به خوبی درک نکرده اند وشناخت کمتر ی از آن دوران ندراند و ممکن است فریب توطئه های دشمنان را بخورند .

مریم  که دانشجوی رشته معارف است ،  لزوم داشتن مهارت ها را در جهاد تبیین و روشنگری یک ضرورت دانسته و می گوید : باید مهارت‌های لازم را آموخت، از قانون تبعیت و پیروی کرد  و به هنگام عمل اقدام نمود.

وی می افزاید :  جهاد تبیین تعارف‌بردار نیست. باید در این مسیر استقامت داشت و کوشید با صبر، مقاومت، پشتکار و توکل بر خدا حقایق را بیان کرد .

خوزستانی ها در جهاد تبیین پیشگام بودند

دیدگاه یک معلم اهوازی هم بر این است که مردم فهیم و آگاه خوزستان در موضوع جهاد تبیین هم پیشگام بودند و بخوبی توانستند بحران هایی که دشمنان در سالهای اخیر برای کشور ایجاد کرده بودند را با جهاد تبیین به سمت روشنگری ببرند و بخوبی راه حق و باطل را شناخته اند.

دانایی اظهار می کند : نمونه این روشنگری و بیداری مردم استان را سال گذشته دیدیم که بحران و اغتشاشات بخوبی با درک مردم کنترل و مدیریت شد و دشمنان این بار هم ناامید شدند.

این معلم اهوازی تاکید می کند : جهاد تبیین مختص قشر و شغل و رده تحصیلاتی و طبقه خاصی هم نیست، جهاد تبیین مربوط به همه اقشار مختلف جامعه است، بنابراین هر قشر به سهم خود باید نقش آفرینی کنند چراکه تلاش دشمن همه جانبه است و البته رسانه‌ها در این عرصه نقش مهمی و موثری دارند.

وی می افزاید : باید در جهاد تبیین پیشگام باشیم و دستاوردهای کشور و استان و شهر خود را در سطح جامعه بیان کنیم و در این عرصه وظیفه مسئولان از همه مهمتر و دشوارتر است .

مسئولان نسبت به آسیب های جهاد تبیین آگاه باشند

یک استاد دانشگاه نیز می گوید : دشمنان سعی دارند به روش های مختلف با ایجاد شبهات و ترفندهای مختلف، ذهن جوانان و مردم ما را نسبت به این انقلاب و دستاوردهای آن بدبین کرده و امید به فردا و آینده روشن را از آنان گرفته و کاری کنند که ما مأیوس شویم .

کیوان لطفی ، به سوال ما درخصوص ” وظیفه مسئولین کشور در موضع جهاد تبین چیست؟”  اینگونه پاسخ می دهد : مسئولین وظیفه خطیر روشنگری را در جهاد تیین به عهده دارند و باید نسبت به آسیب های جهاد تبیین که قول بدون علم ، بد دفاع کردن ، شخصیت محوری ، مسائل فرعی را به جای مسائل اصلی قرار دادن است، آگاه باشند .

وی می افزاید :  هر فرد در مسیر جهاد تبیین و رسالت روشنگری باید مراقب باشد که گرفتار خرافات و شایعات نشود تا در مخاطب ایجاد نا امیدی نکند. بنابراین تحقیق درباره مسائل، یکی از اصول اولیه رسالت تبیین است؛ زیرا بنا بر دستورات اسلامی نباید از آنچه به آن علم نداریم، پیروی کنیم.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور : هدف دشمن در جنگ روایت ها ، ناامید کردن مردم است

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور نیز در نخستین رویداد رسانه ای جام رسانه امید که روز پنج شنبه ۱۶ آذر ماه در سالن مجتمع فرهنگی شهید سلیمانی ملی حفاری برگزار شده ، با اشاره به راهکارهای شکست دشمن در جنگ روایت ها می گوید : باید مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم چراکه دشمن تمام ترییون‌های نظام و اخبار را رصد می‌کند.

این مقام مسئول ، در خصوص  وضعیت بسترهای اینترنت و شبکه های مجازی اظهار می کند : تمامی  بسترهای اینترنت و شبکه‌های مجازی می‌توانند مورد هدف زمین بازی دشمن باشند و در این فضا باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم‌ که محدوده مورد تسلط دشمن تسخیر شود .

وی می افزاید : باید موضوعات را چند وجهی ببینیم و در بررسی وضعیت اقتصادی کشور نیز مجموعه‌ای از عوامل مرتبط با هم دیده شود و یک نگاه ترکیبی و کارشناسی داشته باشیم.

 

دشمن از دیکتاتوری رسانه‌ای برای بزرگنمایی مشکلات در جمهوری اسلامی استفاده می کند

این مقام مسئول عنوان می کند : دشمن در جنگ روایت‌ها در تلاش است مردم را ناامید کند و آنها را در مقابل  نظام قرار دهد، اما این خواب پریشان و آشفته دشمن با هوشیاری امام جامعه و اطاعت‌پذیری مردم هرگز تعبیر نخواهد شد؛ وقتی جریان تحریف شکست بخورد قطعاً تحریم نیز شکست می‌خورد.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه دشمن هویت فردی، ملی و ایرانی را مورد هجمه قرار داده است  ، بر نقش مهم مسئولان کشور در جهاد تبیین تاکید کرده و می گوید: دشمن از دیکتاتوری رسانه‌ای برای بزرگنمایی مشکلات در جمهوری اسلامی و علیه مفاهیم اسلامی حدأکثر استفاده را می‌کند و این واقعیت تلخی است که وظیفه جهاد تبیین را بر دوش همه می‌گذارد.

مقام معظم رهبری خواستار قوی تر شدن حوزه رسانه درکشور است

وی می افزاید : یکی از  دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه رسانه است که خواستار قوی‌تر شدن حوزه رسانه در کشور هستند. لذا متولیان رسانه‌ها، اعم از رسانه ملی، فضای مجازی و مطبوعات، مسئول و موظفند در این زمینه وارد این میدان بشوند.

کارآموزیان ، با بیان اینکه بسیج رسانه خود را موظف به اجرای مطالبات رهبری می‌داند تصریح می کند : باید عقب‌افتادگی جریان رسانه‌ای را حل کنیم و بسیج رسانه بستر مناسبی برای تعاملات رسانه‌ها را فراهم کند.

 

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین : رسانه ها در امید آفرینی و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی نقش آفرینی موثر داشته باشند

 

 

---

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین نیز در آیین نخستین جشنواره جام رسانه امید  می گوید :با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه  در  جهاد تبیین امروز رسانه ها در خط مقدم جهاد تبین قرار دارند  لذا  رسانه ها می توانند در امید آفرینی و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نقش آفرینی موثری داشته باشند.

علی محمدی به نقش مهم رسانه ها در این عرصه اشاره کرده و خواستار توجه هر چه بیشتر رسانه ها به این موضوع مهم شد .

محمدی در ادامه صحبتهای خود به بخشی از دستاوردهای شرکت فولاد اکسین خوزستان اشاره کرده و این شرکت را به عنوان  یکی از ۱۰ شرکت برتر دنیا در سطح خاورمیانه در حوزه  تولید ورق های عریض و با کیفیت خوانده که در هشت ماه اول امسال رکوردهای مختلفی را ثبت کرده است .

وی می افزاید : توانسته ایم اکثر نیازهای صنعت نفت وپتروشیمی در کشور تامین کنیم و با همت ۲ هزار نفر ار کارکنان این شرکت صادرکننده نمونه کشور شویم واین موققیت جز با روحیه جهادی محقق نمی شد .

آنچه مشخص است جهاد تبیین علاج هجمه های رسانه‌ای دشمن است لذا یکی از موضوعات بسیار مهمی که امروز باید بیش از گذشته به آن توجه داشته باشیم موضوع جهاد تبیین است که بهترین ابزار و راهکار برای امیدآفرینی در جامعه محسوب می شود .با توجه به اهداف دشمن برای ترویج یاس وناامیدی در جامعه دربین نسل جوان راهکار مقابله با آن توجه هب موضوع جهاد تبین و وجود تبین گران جهادی درعرصه های مختلف است که باید برای تحقق آن از هیچ کوششی دریع نکنیم چراکه محصول وثمره جهاد تبین ، امید آفرینی است .

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

برگزاری فیستوال استعدادیابی مدارس فوتبال اهواز

در این فیستوال بازیکنان برتر شناسایی شدند ...
شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

شاهین اهواز و برنامه های بزرگ در فوتبال استان خوزستان.

از مسعود نوروزی سر مربی تیم بزرگسالان خواستیم ...
فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

فقدان امکانات ما را شرمنده کوهنوردان کرده است!

اقبال از علاقه مردم ایذه به حضور در کوهستان ...
فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

فوتسال فولاد خوزستان به دنبال تکرار قهرمانی در دنیا

کسب ۵ عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی کشور،قهرمانی ...