BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 424672
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ ، 14:56

آثار راه‌یافته به سومین دوره جشنواره تئاتر استانی برنا در شهرستان اندیمشک اعلام شدند.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایرنا :  فرماندار اندیمشک روز جمعه در جریان نشست با دبیر جشنواره تئاتر استانی برنا و اعضای ستاد اجرایی این جشنواره بر ضرورت ایجاد فضایی فرهنگی ‌و هنری برای اجرای این رویداد تاکید کرد.

یوسف زمانی‌اصل دستورات لازم را برای حمایت لجستیکی شهرستان از میزبانی ۱۶ گروه نمایشی حاضر در جشنواره در روزهای ۲۸ تا ۳۱ شهریور ماه صادر کرد.

دبیر جشنواره تئاتر استانی برنا نیز ضمن قدردانی از حمایت ادارات حامی هنر در اندیمشک بر لزوم برگزاری این جشنواره که مختص استعدایابی در بین جوانان مستعد استان خوزستان در زمینه هنرهای نمایشی است تاکید کرد.

محمد یاقوت‌پور اظهارکرد: اندیمشک در روزهای ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه میزبان جشنواره تئاتر استانی برنا با شرکت ۱۶ گروه نمایشی از شهرستان‌های اهواز، بهبهان، شادگان، شوشتر، بندر امام، شوش، خرمشهر، دزفول، باغملک، ایذه و اندیمشک خواهد بود.

یاقوت‌پور تصریح کرد: هیات بازبین سومین جشنواره تئاتر برنا سید صادق فاضلی، ساسان ریاحی پور و حسین کارگر هستند که پس از بازبینی آثار متقاضی، ۱۴ گروه را برای بخش مسابقه و ۲ گروه را در بخش مهمان پذیرفته و برای حضور در این رویداد بستر ساز و فاخر معرفی کردند.

دبیر جشنواره تئاتر استانی برنا گفت: نمایش‌های منتخب سومین جشنواره استانی برنا در بخش مسابقه و مهمان شامل نمایش آخرین سمفونی به کارگردانی سلیمه ممبینی و نویسندگی امیر امیری از باغملک، نمایش آخرین نامه به کارگردانی حسین مختاری و نویسندگی مهرداد کوروش نیا از اهواز، نمایش اسلحه پدری به کارگردانی محمد جواد شاوردی و نویسندگی سعید ده پایینی از شادگان است.
یاقوت‌پور ادامه داد: نمایش امشب دیگه مسخره بازی در نیار به کارگردانی محمد رضا منصوری و محمد کاظم حاصلی و نویسندگی محمود بالویی از شوش، نمایش تاناتوفوبیا به کارگردانی آرش شمشیرگران و نویسندگی آرش شمشیرگران از اهواز و نمایش قبر کن به کارگردانی علیرضا مساعد نژاد و نویسندگی علی صادقی از بندر امام خمینی از دیگر آثاری است که در این جشنواره معرفی خواهد شد.
وی گفت: نمایش قلاده‌ای برای یک سگ مرده به کارگردانی آرمان اسمی پور و نویسندگی محمد چرمشیر از ایذه، نمایش قلبی که کوک شد به کارگردانی عبیرخالدی و نویسندگی پژمان شاهوردی از خرمشهر و نمایش گورگم‌ها به کارگردانی رضا اسماعیلی و نویسندگی میثم فرهمندیان از اندیمشک از دیگر آثاری است که در این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

 

یاقوت‌پور از دیگر آثار این جشنواره به نمایش لیک به کارگردانی صادق خاتم پور و نویسندگی فهیمه مدحتی از بهبهان، نمایش مجید شمر خوان به کارگردانی فاطمه بهادری و نویسندگی مجید صادپاپی از اندیمشک، نمایش محکوم به رفتن به کارگردانی مهدی بیرانوند و نویسندگی امیر عباس زاده از اندیمشک، نمایش وضوی عشق به کارگردانی ایلیا غلام حیدر و نویسندگی ابوالقاسم غلام حیدر از شوشتر اشاره کرد.


دبیر جشنواره تئاتر استانی برنا بیان کرد: نمایش انفرادی به کارگردانی امیر رضایی و نویسندگی امیر رضایی از اندیمشک (مهمان)، نمایش کارگاه نمایش به کارگردانی فاطمه یعقوبیان و نویسندگی ریحانه مرادی پور از اندیمشک (مهمان) و نمایش مهرانا به کارگردانی امیر خردمند و نویسندگی امیر خردمند از دزفول (مهمان) از دیگر آثار پذیرفته شده این جشنواره است.

کرم صرفه‌جو معاون فرماندار اندیمشک نیز گفت: سومین جشنواره تئاتر برنا در آغاز هفته دفاع مقدس در شهرستان اندیمشک از مجموعه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در راستای تجلیل از رشادت‌ها و شهامت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی برگزار خواهد شد.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
بهار در ادب فارسی

بهار در ادب فارسی

منوچهری دامغانی بزرگترین شاعر طبیعت گرای ...
پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی

پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی

یکی از خصیصه های تمایز انسان و حیوان زبان ...
امیدوارم با هنرم مروج امور خیر خواهانه باشم

امیدوارم با هنرم مروج امور خیر خواهانه باشم

من با هنر زندگی می کنم و آرزو دارم که بتوانم ...