یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 60166
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ، 18:02

کنترل کمی و کیفی پروژه ها موجب کاهش هزینه کردهای مالی و نیز نگهداری ابنیه بعد از ساخت و بهره برداری می شود و در این راستا باید استانداردسازی ها در همه پروژه های بخش دولتی و خصوصی لحاظ و نظارت شود.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از ایسنا : مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک گفت: هدف اصلی این شرکت افزایش عمر مفید ساختمان ها به بیشتر از ۳۰ سال است.

«مجید کیان پور»  در نشست شورای فنی استان ایلام اظهار کرد: افزایش عمر مفید پروژه های عمرانی، زیرساختی و ساختمان ها در گرو کنترل کمی، کیفی و تضمین کیفیت پروژه ها و مصالح به کار رفته در این طرح هاست.
وی گفت: کنترل کمی و کیفی پروژه ها موجب کاهش هزینه کردهای مالی و نیز نگهداری ابنیه بعد از ساخت و بهره برداری می شود و در این راستا باید استانداردسازی ها در همه پروژه های بخش دولتی و خصوصی لحاظ و نظارت شود.


مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با بیان اینکه  یکی از مواردی که به افزایش نظارت ها و کنترل کمی و کیفی پروژه ها منجر می شود، حضور سرزده و بدون اطلاع قبلی کارشناسان و ناظران شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با همکاری سازمان نظام مهندسی و اعضای شورای فنی استان بر سر اجرای پروژه ها حین انجام کار است،  ادامه داد: همکاری و مراوده بیشتر آزمایشگاه فنی خاک استان ایلام با اداره کل استاندارد برای کنترل کیفی پروژه های ساختمانی و عمرانی به ویژه بخش خصوصی از دیگر مواردی است که باید توجه بیشتری به آن داشت.
وی بر حضور و نظارت ناظران آزمایشگاه بر پروژه های بخش خصوصی و شخصی تاکید کرد و گفت: هرچند سرمایه ایجاد این طرح ها از خود افراد یا شرکت های بخش خصوصی است، اما یک سرمایه ملی محسوب می شود بنابراین نظارت بر سلامت و استاندارد سازه ها اجتناب ناپذیر است.


مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با بیان اینکه ایران کشوری حادثه خیز است و در طول سال شاهد حوادث مخربی چون سیل و به ویژه زلزله هستیم، گفت: یکی از راه های کاهش آثار مخرب زلزله و سیل تقویت استحکام سازه های زیرساختی نظیر جاده، پل، تونل و ساختمان هاست.


کیان پور با بیان اینکه  یکی از مواردی که باید نظارت بر آن بیشتر شود، تولید بتون مورد نیاز پروژه ها است، گفت:  نظارت بر تولید کیفی بتون براساس نوع سازه ها بیشتر و این نظارت کنترل کیفی بتون در محل اجرای پروژه انجام شود تا استحکام، مقاومت و عمر مفید آن بنا افزایش یابد.


مهندس «احمد کرمی» معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: ایجاد فرهنگ مطالبه گری در بین مردم، مسوولان و پیمانگاران پروژه ها موجب می‌شود تا  مصالح کیفی، را طلب کنند وبا نظارت هوشمند و مطالبه گرانه، بدون شک سرمایه های کلان پروژه ها در جای درست و با کمترین هزینه ها به کارگیری می شود و کنترل کیفیت مصالح و ابنیه، ماندگاری و افزایش عمر مفید بنا را در پی خواهد داشت.

 


وی گفت:  آزمایشگاه فنی و مکانیک استان ایلام در زمینه تجهیز دستگاه‌های نوین و به‌روز باید بیشتر تقویت شود تا نتایج آزمایش ها و کنترل کمی و کیفی پروژه ها نزدیک به واقعیت و استانداردهای تعریف شده باشد.

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
شهید شهریور1320

شهید شهریور1320

دریابان غلامعلی بایندر و همرزمان جان‌برکف ...
معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

بهزاد تجری رییس اداره برنامه و بودجه اداره ...
بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

مفهوم بافت تاریخی - فرهنگی بر اساس نظریه ...
تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

سخنگوی دولت از تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ...