یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 60382
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ، 23:28

زمانی که فکر می‌کنید، همه چیز از دست رفته است، باز هم امید وجود دارد.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از صدا و سیما:؛ پروین رضایی، دکترای روانشناسی تربیتی با اشاره به اینکه انسان‌ها در مسیر پر فراز ونشیب زندگی همواره با مشکلات و رنج‌هایی دست به گریبانند، اظهار داشت: مسیر زندگی، مسیری نا هموار و پر از سنگلاخ است، اما انسان ها می‌توانند با وجود همه‌ی درد‌ها، دردمند نباشند و آسوده خاطر به مسیرشان ادامه دهند.

امید ، نوری از پس تاریکی‌ها
این روانشناس تربیتی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل برای شاد بودن امیدواری است، گفت: امید ، مانند ستونی است که جهان را سر پا نگه داشته است.

ممکن است بتوانید تمام گل‌های یک باغ را بچینید، اما نمی‌توانید از آمدن بهار جلوگیری کنید.
امید وبهار از مفاهیم اجتناب ناپذیر زندگی است.
وی در ادامه به تشریح امیدواری می‌پردازد: امیدواری در زندگی، یک نیازِ اساسیِ روان شناختی است.
به این معنا که، داشتنِ امید برایِ رشد و تکاملِ متعادل و سالمِ ما انسان‌ها بسیار مهم و ضروری است. بدونِ امیدواری در زندگی، رشدِ روحی و روانیِ انسان در مراحلِ اولیه متوقف میشود.
اگر به زندگی امیدوار نباشیم و به خوبی‌ها و چیزهایِ دوست داشتنیِ زندگی و وجودمون باور نداشته باشیم، دنیایِ اطراف در چشمِ ما، به جایگاهِ دهشتناکی تبدیل میشود و به تدریج انگیزه هایِ ما به سمتِ صفر گرایش پیدا میکند.

وی در ادامه افزود: امیدوار بودن موهبتی الهی و معنوی است که چرخه یِ زندگی را به گردش در میآورد و موتورِ تلاش را در زندگی روشن نگه میدارد.
آدمهایِ امیدوار، هر لحظه در انتظارِ اتفاقاتِ خوشایند هستند و حتی وقتی که با شرایطِ بد مواجه میشوند، به این فکر میکنند که تواناییِ تغییر و کنترلِ اوضاع را دارند؛ لذا سریع دست به کار میشوند.امید ، نوری از پس تاریکی‌ها

رضایی در ادامه با بیان اینکه داشتنِ امید در زندگی، بعنوانِ سیستمِ ایمنیِ روح عمل میکند گفت: امید برایِ انسان، استقامت، توانایی و ظرفیتِ لازم را جهتِ تمدیدِ قوا فراهم میکند.
امیدواری موجب میشود که فرد، اهداف و آرمانهایِ خود را معین کند و کار‌هایی را انجام دهد که او را در رسیدن به آن هدف‌ها کمک میکنند.
 


وی در پایان تاکید کرد: فردِ امیدوار، خود را شایسته‌ی مواجهه با چالشهایِ اساسیِ زندگی، رسیدنِ به موفقیت‌ها و لایقِ شادی‌ها میداند و احساسِ کارآمدیِ شخصی میکند.
فردِ امیدوار، به توانائیهایِ خود برایِ اندیشیدن، یاد گرفتن، انتخاب کردن و تصمیمهایِ مناسب اخذ کردن، ایمان و اعتقاد دارد و باور دارد که دستیابی به اهداف، موفقیتها، دوستیهایِ سالم و احترامها، حقِ اوست
 
 
* گفتگو - زهرا کیانی

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
شهید شهریور1320

شهید شهریور1320

دریابان غلامعلی بایندر و همرزمان جان‌برکف ...
معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

بهزاد تجری رییس اداره برنامه و بودجه اداره ...
بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

مفهوم بافت تاریخی - فرهنگی بر اساس نظریه ...
تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

سخنگوی دولت از تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ...