BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 60578
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، 10:40

سید غلی صالحی شاعر و نویسنده نامور ایرانی در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما از انتشار زندگی نامه خود در ایام کرونا خبر داد

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین  سید غلی صالحی شاعر و نویسنده  ایرانی در گفتگویی کوتاه  با خبرنگار ما از انتشار  زندگی نامه خود در ایام کرونا خبر داد 

 

سید علی صالحی، شاعر نامدار ایرانی  گفت:  نگارش زندگی نامه  در ایام کرونایی به پایان رسیده و این کتاب به زودی توسط نشر چشمه چاپ و روانه بازار کتاب شده است 
 
 
کتاب راه دور مرغاب نام کتاب زندگی نامه سید علی صالحی شاعر خوب کشورمان است که در آن به دوران کودکی خود تا اوایل دهه شصت خورشیدی پرداخته است. او در این کتاب به شرح حوادث زندگی خود پرداخته و در آخر به این نتیجه رسیده است که انسان در کلمه به کفایت می رسد.
 
راه دور مرغاب، روایت و تجربه شاعر در شرایطی سخت است. شورش ایلات، یورش نظامیان شاه،خلع سلاح خونین، بیماری های لاعلاج، ظهور درنده ای به نام بچه ببر، فقر، گرسنگی، قحطی، کوچ اجباری و فرار خانواده ها به شهرها به ویژه مسجد سلیمان، نقش انگلیسی ها و مرگ و میرهای بسیار زندگی را در آن دوره بسیار سخت کرده بود.
 
---
 
 
 
راه دور مرغاب، سرگذشت سخت نویسنده
 
سید علی صالحی کتاب راه دور مرغاب را در دوره بروز کرونا در تهران نگارش کرده است. این نویسنده خود در اواخر سال 1398 اسیر کرونا شد و پس از بهبودی به دلیل سکته قلبی مجبور به عمل جراحی قلب باز شد. او اکنون پس از بهبودی از بیماری هایی که پشت سر گذاشته است، کتاب زندگی نامه خود را به دست نشر چشمه سپرده است.
 
حروف چینی این کتاب در حال اتمام است. صالحی نیز ابراز امیدواری کرده است که این اثر چندان معطل مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشود. اگر کار روند طبیعی خود را طی کند، کتاب راه دور مرغاب احتمالا در زمستان سال جاری توسط نشر چشمه منتشر خواهد شد.
 
مرغاب به معنای سرزمین سبز و پر آب است و در شهر ایذه خوزستان در سلسله جبال زاگرس میانی واقع شده است و زادگاه اجدادی سید علی صالحی می باشد.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
شهید شهریور1320

شهید شهریور1320

دریابان غلامعلی بایندر و همرزمان جان‌برکف ...
معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

بهزاد تجری رییس اداره برنامه و بودجه اداره ...
بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

مفهوم بافت تاریخی - فرهنگی بر اساس نظریه ...
تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

سخنگوی دولت از تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ...