دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 70784
یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ، 08:56

ایران یکی از کشورهای زلزله خیز است که هر ساله در مناطق مختلف کشور شاهد زلزله و متاسفانه در برخی از موارد شاهد زلزله‌های پر خسارت بوده‌ایم. ایمنی بیشتر سازه‌ها در اغلب مناطق هنوز از نگرانی‌های بیشتر افراد می‌باشد

بامداد زاگرس آنلاینیران یکی از کشورهای زلزله خیز است که هر ساله در مناطق مختلف کشور شاهد زلزله و متاسفانه در برخی از موارد زلزله‌های پر خسارت بوده‌ایم. ایمنی بیشتر سازه‌ها در اغلب مناطق هنوز از نگرانی‌های بیشتر افراد می‌باشد. سال‌هاست که مهندسین سعی نموده‌اند بر طبق آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان‌هایی با استقامت بالا در برابر زلزله ساخته شود اما از آنجاییکه مهندسی بیشتر منازل در برابر زلزله می‌تواند نگران کننده باشد، داشتن بیمه‌نامه زلزله ساختمان و منازل مسکونی می تواند بهترین راهکار برای جبران خسارت های مالی اتفاق افتاده باشد

 
بامداد زاگرس آنلاین در گفتگو با " منا حسام " نماینده شرکت بیمه پاسارگاد به بررسی زوایای مختلف بیمه ساختمان پرداخته است 
 
---
 
 
تعیین حق بیمه بر اساس رسیک های مورد نظر 
 
 منا حسام  در خصوص تعیین حق بیمه ، بیمه منازل مسکونی و تجاری گفت : شرکت های بیمه ، ریسک های مورد بیمه را  اندازه گیری کرده و مطابق با اندازه ریسک مورد بیمه حق بیمه رو تعیین میکنند.
حسام توضیح داد؛  قبل از صدور این بیمه نامه،  هر ساختمان در حال ساخت،  نیازمند بیمه مسئولیت (ابنیه ) می باشد  نماینده بیمه پاسارگاد گفت‌؛ بیمه های مهندسی"عیوب اساسی و پنهان ساختمان"همانطور که از نام‌ شان  پیداست  عیوبی را که  پنهان هستند و به ظاهر قابل رویت نیستند را در زمان بهره برداری پوشش می دهد.این بیمه نامه برای ساختمان های ساخته شده و آماده تحویل صادر شده  که برخی از سازنده ها برای درامان ماندن از خسارت های احتمالی بعد از ساخت آن را تهیه می نمایند.
 
لزوم اطلاع رسانی بیشتر در مورد بیمه نامه های ساختمان 
 
 
 وی همچنین نیز بیان کرد : متاسفانه این بیمه نامه به اندازه کافی شناخته نشده و سازنده ها و مالکین ساختمان ها از آن مطلع نیستند . منا حسام یادآور شد ؛ موارد تحت پوشش بیمه های مهندسی "عیوب اساسی و پنهان ساختمان " این بیمه نامه ،ساختمان را در مقابل هر گونه خسارت وارد به سازه و تجهیزات ساختمان ناشی از طراحی غلط ،استفاده از مواد یا مصالح معیوب و اجرای نادرست آن ها در زمان ساخت به شرح ذیل پوشش می دهد:
 
 
۱)سازه های ساختمان که شامل پی ،اسکلت،سقف و سفت کاری  به مدت ۱۰ سال 
۲)نمای ساختمان به مدت ۵ سال 
۳)تجهیزات و تاسیسات برقی،مکانیکی و آسانسورها  به مدت ۳ سال 
۴)عایق های رطوبتی ساختمان به مدت ۵ سال
۵)هزینه های لازم برای پاکسازی و برداشت ضایعات 
 
حسام  گفت : ‌گاهی اوقات ،  این بیمه نامه به درخواست مهندسان ناظر ،معمار و ...توسط سازندگان صادر می شود که حق بیمه این بیمه نامه در شرکت های بیمه ای  متفاوت هست و  موارد تحت پوشش و حتی مدت زمان تحت پوشش نیز  متفاوت  خواهد بود. نماینده بیمه پاسارگاد در پایان خاطرنشان ساخت که ؛ حق بیمه این بیمه نامه بر حسب ارزش ساختمان محاسبه شده  و ارزش ساختمان هم بر حسب متریال مصرفی در ساخت محاسبه میشود.
 
آپشن ها ی اضافی و دکوراسیون تحت پوشش این بیمه نامه نیست و جز ارزش ساختمان هم محسوب نمی شود.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
شهید شهریور1320

شهید شهریور1320

دریابان غلامعلی بایندر و همرزمان جان‌برکف ...
معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

بهزاد تجری رییس اداره برنامه و بودجه اداره ...
بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

مفهوم بافت تاریخی - فرهنگی بر اساس نظریه ...
تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

سخنگوی دولت از تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ...