یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 111068
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ، 23:47

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کاهش مرگ و میر مبتلایان به کرونا تا میان ۵۰ درصد در پیک سوم و چهارم در خوزستان خبر داد.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از باشگاه خبرناران جوان: فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در پیک سوم و چهارم گفت: براساس اطلاعات کسب شده ۲۸ درصد ابتلا به کووید-۱۹ به دلیل تماس فرد بیمار با خانواده، ۲۵ درصد بر اثر دید و بازدید و ۱۳ درصد در محل کار بوده است.

 

 

او با بیان اینکه در ۲ هفته اخیر در خوزستان هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی قرار نگرفت و هم اکنون ۱۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند، اظهار داشت: روند بستری و ابتلا و تست کرونا در خوزستان سیر نزولی دارد و در حال حاضر میزان موارد بستری در بیمارستان‌های استان از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر به یک هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.

 

 

ابول نژادیان به روند افزایش آمار بیماران سرپایی کرونا در شهرستان‌های شوش، شادگان و هویزه اشاره و بیان کرد: بیماریابی و رهگیری بیماران در پیک سوم و چهارم به خوبی انجام گرفت و همین موضوع باعث شد تا روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان کاهش یابد.

واکسیناسیون بیش از ۱۳۱ هزار خوزستانی

این مقام مسئول درخصوص وضعیت واکسیناسیون در خوزستان ادامه داد: ۱۳۱ هزار و ۶۸۵ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کردند که پس از وقفه ۴ روزه به دلیل تمام شدن واکسن در استان، از پنجشنبه هفته قبل با ورود محموله جدید واکسن به استان واکسیناسیون ادامه یافت.

او با بیان اینکه در سطح استان ۶۵ درصد گروه هدف سالمندان ۸۰ سال واکسن دریافت کردند، اما برخی دانشکده‌های علوم پزشکی در استان واکسیناسیون افراد ۷۰ ساله را آغاز نکردند که علت آن پیگیری می‌شود، تصریح کرد: درخواست تامین یخچال و وسایل نگهداری واکسن را در استان داریم و خواستاریم که استاندار خوزستان از محل اموال تملیکی نیاز را برطرف کند.

به گفته ابول نژادیان شرکت نفت تقبل کرده تا ۲ میلیون سرنگ برای واکسیناسیون در استان تامین نماید.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار