BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 233982
چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ، 19:00

معاون امور شرکت‌ها گروه مالی سپهر صادرات و رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از آماده شدن دو شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) و شرکت خمیرمایه و الکل رازی از شرکت‌های تابعه هلدینگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای آغاز فرایند پذیرش در فرابورس خبر داد.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین  دکتر حامد عین افشار در گفت و گو با روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حاشیه بازدید از شرکت خمیرمایه و الکل رازی در رابطه با پذیرش و عرضهٔ سهام شرکت‌های تابعه نیشکر گفت: این اقدام در هیئت مدیره مصوب شده و در حال تهیه امیدنامه هستیم.

عین افشار پیش‌بینی کرد طی سال جاری فرایند مقدمات اولیه پذیرش و عرضه دو شرکت تابعه نیشکر انجام شود و در سال آینده سهام آنها در فرابورس عرضه خواهد شد.

وی دربارهٔ پذیرش و عرضه شرکت توسعه نیشکر توضیح داد: اقدام برای پذیرش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از آذرماه سال گذشته شروع شد و پذیرش اولیه اتفاق افتاد و هم‌اکنون در حال طی کردن الزامات لازم برای عرضه سهام در فرابورس و به‌طور مشخص ارزش گذاری سهام و فرآیندهای مرتبط با آن هستیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به این که تصمیم‌گیری دربارهٔ زمان عرضه اولیه در فرابورس برعهده فرابورس است، پیش‌بینی کرد که تا پایان تابستان فرایند آماده‌سازی تکمیل شود.

شفافیت و سهولت در تأمین مالی؛ مزایای بورسی‌شدن

این متخصص حوزه مالی و سرمایه‌گذاری در ادامه به مزیت‌های عرضه سهام شرکت‌ها در بورس اشاره کرد و گفت: یکی از مزایای عرضه سهام در بورس شناخته شدن برندها و معرفی شرکت‌ها در بورس است؛ به نظر می‌رسد باتوجه به جایگاهی که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی چه از لحاظ اندازه و چه از لحاظ عملکرد مثبت و عملیات موفق و به روز دارد، در منظر عمومی خیلی شناخته شده نیست و این تحول می‌تواند به معرفی آن کمک کند.

وی ادامه داد: هلدینگ توسعه نیشکر، از بابت سهم تولیداتی که در کشور انجام داده همچون شکر، الکل، خمیرمایه، ام دی اف، گاز کربنیک و ویناس واقعاً جزو صنایع فاخر و غرورآفرین کشور است.

عین افشار، شفافیت را از دیگر مزیت‌های پذیرش در بورس دانست و اظهار کرد: همگان از مجموعه‌های بزرگ انتظار دارند که فرآیندهای داخلی آنها، استخدام‌ها و عملیات شرکت‌ها شفاف باشند؛ بر همین اساس، وقتی شرکتی مورد پذیرش قرار می‌گیرد باید الزاماتی را در بورس رعایت کند که باعث افزایش شفافیت می‌شود.

وی اصلی‌ترین منفعت عرضه سهام در بورس برای شرکت، کارمندان، کارگران و ذینفعان توسعه نیشکر را سهولت در تأمین مالی دانست و افزود: شرکت‌هایی که مورد پذیرش قرار می‌گیرند، می‌توانند به راحتی پروژه‌های خود را تأمین مالی کنند و سرمایه‌گذاری‌های خود را انجام دهند و شرکت را به سمت بالندگی بیشتر سوق دهند.

جایگاه مهم توسعه نیشکر در صنعت کشور

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ارزیابی موفقیت‌های به دست آمده در این هلدینگ کشاورزی تأکید کرد: موفقیت‌های رقم خورده و دستاوردهای تحقق یافته در توسعه نیشکر فراوان هستند و اعداد و ارقام خود گویای این موضوع است؛ در حوزه شکر حدود ۴۰ درصد ظرفیت تولید کشور را داریم، در حوزه اتانول با تولید بیش از ۳۶ میلیون لیتر، حدود ۶۰ درصد الکل کشور را تأمین می‌کنیم، در بخش خمیرمایه با تولید ۱۲ هزار تن، نزدیک به ۴۰ درصد ظرفیت کشور را به خود اختصاص داده‌ایم. در MDF نیز سهم قابل توجهی در تولید داریم.

وی اضافه کرد: به هر حال این ارقام، جایگاه توسعه نیشکر را در عرصه صنعت کشور نشان می‌دهد، ولی جا برای کار بسیار زیاد است و ما به این قانع نیستیم و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد پیشرفت‌های فزون تری باشیم.

مسئولیت‌های اجتماعی و استخدام بومی؛ راهبرد موفق نیشکر

این عضو هیئت علمی دانشگاه به اقدامات توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و استخدام نیروهای بومی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که شرکت توسعه نیشکر موفق، بالنده و سودآور است، طبیعتاً منفعت آن در وهله اول به جامعه پیرامون آن بازمی‌گردد.

عین افشار در پایان یادآور شد: در حال حاضر با احتساب کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که به صورت پیمان مدیریت آن را اداره می‌کنیم، بیش از ۲۶ هزار نفر به صورت مستقیم در هلدینگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی فعال هستند و این عدد با بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری‌های در دست انجام به مراتب بیش تر خواهد شد.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
معرفی سرپرست جدید مدیریت شعب بانک مسکن استان خوزستان

معرفی سرپرست جدید مدیریت شعب بانک مسکن استان خوزستان

یاور عسکری به عنوان سرپرست جدید مدیریت شعب ...
شایعات اخیر در خصوص علل توقف تولید در این پتروشیمی کذب است

شایعات اخیر در خصوص علل توقف تولید در این پتروشیمی کذب است

وی افزود: با توجه به این که این قطعه حساس ...
بازدید مدیرکل بنیاد مسکن  از شرکت تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان

بازدید مدیرکل بنیاد مسکن از شرکت تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان

روح الله عمادی با حضور در مجموعه تولیدی شیلنگ ...
مدیر اداره امور شعب بانک ملی استان خوزستان معارفه شد

مدیر اداره امور شعب بانک ملی استان خوزستان معارفه شد

اسماعیل یوسفی به عنوان رئیس جدید اداره امور ...