پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 234069
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ، 21:00

مدیر کل استاندارد خوزستان از تشدید نظارت ها بر اقلام پر مصرف و بررسی کیفیت خدمات به زائران در چذابه وشلمچه در اربعین حسینی خبر داد .

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از نبض شهر :علی داوودی امروز ۱۶ مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد :  با شروع موج ورود زائران اربعین حسینی به استان، و به منظور صیانت از حقوق زائرین، تیم های بازرسی و کارشناسان این اداره کل نیز فعالیت های نظارتی و بازدید از موکب ها از نظر تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، شکل ظاهری و علامت استاندارد کالاهای موادغذایی  پر مصرف توزیع شده در ایستگاه های صلواتی را تشدید می کنند.

داوودی ، در این نشست خبری از کم فروشی  ۴۸ شیرینی فروشی در استان خبر داد که مبلغ کم فروشی آنها معادل ۹۴۰ میلیون ریال  بوده است .

این مقام مسئول بیان کرد : خواستار این  هستیم که با این کم فروشی ها برخورد شود . اداره کل تعزیزات حکومتی خوزستان هم قول داده که بطور جدی در این قضیه ورود کند . ‌

داوودی گفت : از ابتدای امسال تا پایان تیرماه تقریبا ۲۲۹ مورد از واحدهای تولیدی بازرسی و نمونه‌برداری و آزمون انجام شده که ۸ واحد تولیدی پرونده آن‌ها به مراجع قضایی معرفی شده است.

این مقام مسئول  اظهار کرد : سازمان ملی استاندارد سازمانی تخصصی با تعدد و تنوع وظایف است و کمتر دستگاهی شاید این تعدد وظایف را داشته باشد .سازمان استاندارد در بحث ایمنی مصالحی ساختمانی ، تجهیزات پارکها، جایگاه های عرضه سوخت و.. حتی در دورترین مناطق روستایی هم  انجام وظیفه می کند .

وی  بیان کرد : هدف گذاری ما تعامل با همه دستگاه های اجرایی و قضایی برای پیشبرد اهداف قانونی است و د ر راستای بهبود نگرش و افزایش باور عمومی برای نظارت بیشتر بر کیفیت کالاها نیازمند همراهی رسانه ها هستیم.

مدیر کل استاندارد خوزستان با بیان اینکه طی سال گذشته و امسال در زمینه کیفیت و‌ انطباق کالاهای وارداتی ، نمونه برداری هایی از سطح بازار انجام شده است گفت : رییس سازمان ملی استاندارد به تمام استان‌های مرزی کشور ابلاغ کرده که وضعیت استاندارد خودروهای وارداتی بررسی شود.

داوودی تصریح کرد :  واردات خودرو در ارتقای کیفی و استانداردهای خودروسازی نقش دارد و گزارش کیفیت و استاندارد خودروهای وارداتی استان به سازمان ملی استاندارد ارسال خواهد شد.

وی در این نشست خبری درخصوص نظارت ها برکیفیت آب شرب هم گفت : آب شرب شهری درسالهای قبل مشمول استاندارد نبود ولی با دستور استاندار برای اولین بار کیفیت  آب شرب را هم مورد بررسی قرار دادیم .با توجه به اینکه خطوط شبکه فاضلاب و انتقال شرب مشمول استانداردهایی در اجرا است، نقشه‌های این خطوط به منظور بررسی درخواست شده است تا شاهد اختلاط آن‌ها نباشیم.

داوودی افزود: استخرها هم شامل استاندارد اجباری نبودند اما به لحاظ دغدغه های ایمنی و سلامتی مردم به این موضوع هم ورود کردیم و گزارش را به دفتر استاندار تحویل می دهیم .

وی در این نشست به تشریح بخشی از اقدامات انجام شده اشاره کرد وگفت :  : از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۲۰۷ مورد بازرسی‌ فنی از واحدهای تولیدی و ۹۶۱ مورد کنترل بازار انجام شده است. همچنین در بحث بازرسی ایمن‌سازی و استانداردسازی تجهیزات بازی در پارک‌ها و مکان‌های تفریحی ۱۹۴ مورد بازرسی انجام شده است.

مدیرکل استاندارد خوزستان خاطر نشان کرد : از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۳۰۶ مورد گواهینامه استاندارد آسانسور صادر شده است. در این بازه زمانی همچنین ۹۶ مورد آزمون عیار سنجی فلزات گران‌بها و ۴۰۰ مورد بازرسی وسایل داد و ستد و ۱۵۵۵ مورد نیز آزمون در جایگاه‌های سوخت انجام شده است

داوودی گفت : استاندارد خدمات پس از فروش خودرو  و پس از فروش لوازم انرژی بر از مقوله های مغفول مانده بود که از آبان ماه سال جاری بصورت اجباری مورد ارزیابی قرار می گیرند .

وی در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار از زحمات خبرنگاران در انعکاس اخبار و گزارشات تشکر و قدردانی کرد .

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار